Graspop Metal Meeting 2026

Gelukkig was er in 20 en 21 een alternatief corona-proof festival op een geheime locatie - voor een heel select gezelschap. Geen live muziek, maar wel ongare tempehspiezen met biologische ketchup.

Kon bijna tippen aan Graspop maar toch niet helemaal. Dus ik heb ook weer zin in the real deal!! Raise those horns!!!
Ah ja, Aschpop! Was een mooi alternatief festival om de pijn van het missen van Graspop te verzachten. Nog bijna de coniferenhaag in de hens gezet, wat dan wel weer Aschpop eer aan had gedaan. In een kerkelijk gezind dorp in de nacht van zaterdag op zondag, de dag van de heer, metalmuziek op standje burenruzie (buiten in de tuin) was toch ook memorabel. 🤘

Temperaturen vanaf 29 graden voelen in mijn lijf toch echt als extreem warm hahaha, dus spreek maar voor jezelf, met je wandelende nekairco :D
Om een of andere reden lukt het graspop tegenwoordig toch zelden om gewoon 23-24 graden te hebben, beetje zon, wat wolken, niet te hard afkoelend 's avonds... terwijl het allemaal best zou kunnen.
Tja, het is natuurlijk inderdaad een kwestie van persoonlijke beleving.
En de ene 30 graden is ook de andere niet, met name (het gebrek aan) wind speelt daar een grote rol in, evenals luchtvochtigheid.

Warm gaan we het in ieder geval wel krijgen met z'n allen, dat moge duidelijk zijn.
Ik wilde een en ander alleen wat meer in perspectief plaatsen, dat is nu eenmaal een beetje mijn ding, zeg maar.. 😛😉

• Haha
Waarderingen: nikita
Ah ja, Aschpop! Was een mooi alternatief festival om de pijn van het missen van Graspop te verzachten. Nog bijna de coniferenhaag in de hens gezet, wat dan wel weer Aschpop eer aan had gedaan. In een kerkelijk gezind dorp in de nacht van zaterdag op zondag, de dag van de heer, metalmuziek op standje burenruzie (buiten in de tuin) was toch ook memorabel. 🤘
Toen de buren de volgende dag met rieken, brandende fakkels, knoflook en kruisbeelden achter mij aan kwamen, zijn we toch maar snel wegverhuisd uit de Biblebelt.

Zie jullie in Dessel, metalheads!

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: dvdh666 en MikeHell
Toen de buren de volgende dag met rieken, brandende fakkels, knoflook en kruisbeelden achter mij aan kwamen, zijn we toch maar snel wegverhuisd uit de Biblebelt.

Zie jullie in Dessel, metalheads!
Des te treffender dat een niet nader te noemen persoon (niet ik) uit ons gezelschap op zondag, the day after, bij Zaltbommel, een ander kerkelijk gezind dorp, over de vangrail zijn maaginhoud heeft geleegd 🤮. Dat zal ze leren!

Ik heb de clashfinder nu eens ingevuld aan de hand van de door mij uitgereikte scores. Begin er ook echt zin in te krijgen! Toch wel wat meer bands dan ik dacht die ik wil zien haha.

0-1-2-3: geen kleur en niet zien
4-5: paars en eventueel zien als ik zin heb
6-7: blauw en proberen te zien, tenzij ik een gegronde reden heb om dat niet te doen
8-9-10: must see

Dan kom ik op deze looproute uit:
(vetgedrukt = must see, normaal = want to see, tussen haakjes = eventueel een optie; ik heb de laagste bij overlap alvast weggehaald voor het gemak)

Donderdag
Ik heb drie must sees die allemaal overlappen, lekker gepland maar niet heus helaas. Cult of Luna is toch wel de grootste must see ervan en Within Temptation zie ik ook op Bospop. Voorlopig gaat de keuze dus naar Cult of Luna en ik weet niet of ik voor een halve show van Bloodywood de wandeling naar Metal Dome ga maken. En Mantah laat ik voor wat het is zo vroeg. Hopelijk om 14:15 wel aansluiten bij de meeting!

(12:00 - 12:40 Mantah)
16:35 - 17:25 Accept
17:35 - 18:25 Wolves In The Throne Room
19:10 - 20:00 Septicflesh

20:05 - 20:55 Bloodywood en/of 20:45 - 21:40 Cult of Luna en/of 21:10 - 22:25 Within Temptation

22:35 - 23:50 Limp Bizkit
00:00 - 01:30 The Offspring

Vrijdag
Op deze dag echt heel veel must sees. Ik denk dat Old Man’s Child en Leprous het kind van de rekening gaan worden.

14:45 - 15:35 Triggerfinger
15:45 - 16:35 Mammoth
16:30 - 17:20 Harakiri In The Sky

17:40 - 18:30 Old Man’s Child en/of 18:15 - 19:05 Elder

19:55 - 21:00 Breaking Benjamin

21:10 - 22:25 Alter Bridge of 21:55 - 22:55 Leprous

00:00 - 01:30 Volbeat

Zaterdag

Dit is wel een heel erg volle dag. De eerste vier want to sees laat ik waarschijnlijk voor wat ze zijn. Een keuze van het moment wordt Rivers of Nihil vs Ellende. Daarna ga ik sowieso voor Lacuna Coil (Three Days Grace al vaker gezien en Lacuna Coil juist nog nooit, maar heb ze wel hoog aangeschreven) en Sonata Arctica. Dan Nederland en daarna tot TesseracT even kijken wat de energiehuishouding doet.

12:00 - 12:40 Mouth Culture
13:20 - 14:00 Faetooth
13:40 - 14:25 Sinsaenum
13:50 - 14:35 P.O.D.

14:50 - 15:35 Rivers of Nihil of 15:05 - 15:50 Ellende

15:45 - 16:35 Sepultura

17:45 - 18:40 Three Days Grace of 17:55 - 18:45 Lacuna Coil

19:10 - 20:00 Sonata Arctica
20:00 - 21:00 Nederland - Zweden 2e helft

20:55 - 21:45 Moonspell of 21:00 - 21:50 Queensryche

21:55 - 22:55 TesseracT
23:00 - 00:00 Avatar
00:00 - 01:30 Bring Me the Horizon

Zondag

Op dit moment is de planning om deze dag te skippen. Door het weer, door het feit dat een dagje op mijn center parcs ook niet verkeerd is, door mijn klompvoeten en door het feit dat ik deze dag het minst vind. En jammer is dat mijn enige twee must sees een (kleine) overlap hebben.

13:15 - 14:00 Gaerea
(13:55 - 14:45 Life of Agony)
14:55 - 15:45 Europe
16:10 - 17:00 Vltimas
17:05 - 18:05 Foreigner
19:20 - 20:10 The Gathering
20:05 - 20:55 Sólstafir

(21:00 - 21:55 Bury Tomorrow)

(22:35 - 23:50 Mastodon) of (23:00 - 00:00 The Plot In You)

23:30 - 01:00 Sabaton

zo, inmiddels ook al flink wat bier aan het wegtikken, muziek erbij, heerlijk samenzijn en genieten! Heel veel plezier aan alle metalheads, was fijne voorpret met jullie! Geniet, horns up🤘🍻💀😎

• Leuk
Waarderingen: N1tje
Is dat altijd zo dat ze het stopzetten op Ticketswap? Ik wou nog een ticket blauwe parking voor zaterdag maar is al vol. Is rood ook een optie als ik uit Leuven kom? Ik zocht ook nog steeds een zaterdag ticket voor iemand die nog mee wil.

Inmiddels een paar uur op Inferno.
Terrein van parking en camping liggen er goed bij.
De sfeer zit er al aardig in.
Na veel festival bezoeken is het makkelijk om dingen en situaties te accepteren en er mee om te gaan.
Lekker de dagelijkse boel de boel laten.
Metal heads geniet 🤘

Ik vind het vreemd dat je het ticket dan wel naar je apple wallet kan exporteren, want daar wordt de QR code niet gerefresht en zijn er geen bewegende animaties.
Ik bedenk me nu dat we vorig jaar nog de pdf versie van een parkingticket kregen, dus dat het daarom werkte als ik die doorstuurde. Ach, straks rond 16u komt onze eerste auto toe op de inferno parking, dan zullen we het weten hé :D
Screenshot van de apple wallet heeft dus gewerkt. 😁

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Tom Morello out.

Wind Rose schuift op en Bulls on Parade neemt die plek in.
Als je Morello bezig zag op Lollapalooza in Chili of Rock am Ring, is dit echt wel jammer. Coverbandje van RATM in de plaats snap ik nog wel qua sfeer, maar maakt de affiche (die al pover was) zo mogelijk nog wat lichter.

Eens de zon op de wei schijnt en de koude pintjes in de hand zitten, komt dat allemaal wel goed, maar voorlopig toch even een kleine domper op de feestvreugde hier.

Users who are viewing this thread