Best Kept Secret 2026

Voor Cave zit er qua populariteit wel een wereld van verschil tussen 2013 en nu.

Sinds 2017/18 is die écht naar een grote Ziggo/AFAS Dome grootte gesprongen en dat is alleen maar gegroeid. Op het moment dat hij LL headlinede zag ik 'm in de Lotto Arena.
Ook waar. Ik meen dat tegenover Cave in de Bravo iets dansbaar stond geprogrammeerd. Daar ging toen de grote meute naartoe. Ik sprak mensen over Cave en ik kreeg te horen dat men geen zin had in "rustige depressieve muziek".

Misschien een unpopulair opinion, maar ik miste wel een beetje het al op donderdag kunnen aankomen op de camping. Dat extra dagje brengt toch iets meer rust. Je kunt rustig de tent opzetten, even een middagje kletsen met je vrienden en hoeft niet meteen aan de bak.

Daarnaast heb ik ook altijd even één nacht nodig om te wennen aan de geluiden en het slapen in een tent, dus doe ik meestal de eerste nacht geen oog dicht. Dat hakt er op een BKS met maar 2 nachten flink in.
Eens hoor. Nu kampeer ik nooit op BKS, maar bij een Lowlands o.i.d. zou ik het ook niet fijn vinden om in de ochtend al te jakken en jagen omdat je die 1ste act al wilt zien. Bij Lowlands zijn ze doorgeslagen. naar bijna een nieuwe festivaldag (hoeft voor mij ook niet zo), maar lekker wat onspannender alles opzetten lijkt me geen gekke gedachte nee.

• Leuk
Waarderingen: Onibaba
In 2018 kwam At The Drive In een reünie show spelen. Dat was helemaal pijnlijk hoe weinig mensen daar op af kwamen.
Ik was er wel en had er erg naar uitgekeken! Maar was ook snel weer weg, want poeh, wat viel mij dat toen tegen zeg. Was daardoor ook bijna niet naar The Mars Volta op BKS gegaan. Gelukkig toch wel gedaan!

• Leuk
Waarderingen: Onibaba
Ik was er wel en had er erg naar uitgekeken! Maar was ook snel weer weg, want poeh, wat viel mij dat toen tegen zeg. Was daardoor ook bijna niet naar The Mars Volta op BKS gegaan. Gelukkig toch wel gedaan!
Ik had At The Drive In daarvoor in de Melkweg gezien en het dak ging er af. Dat was echt goed. Volgens mij gingen die gasten op LL maar wat aanklooien omdat ze de opkomst tegen vonden vallen. Cedric ging in kisten zitten uit verveling leek wel.

Dit is dat wellicht niet het beste voorbeeld. Maar toch...rock acts werden steeds minder goed bezocht op LL.

Ik heb ook heel erg veel BKS voorbij zien komen op tiktok, maar ik weet dan dus niet hoeveel er daadwerkelijk komt doordat er meer content over gemaakt wordt of dat het algoritme zó goed is dat ik het zie als BKS-ganger... ik hoop dat tweede dan maar?

Anyway, long time lurker doet even een korte review:
Top weekend, hoogtepunten waren Jack White, Yard Act, Nation of Language, en Nymfo b2b Zohar. Nick Cave was natuurlijk objectief geweldig, maar ik ken het zelf niet goed genoeg en zou dan liever naar een concert gaan ipv in een festivalweide. Ook honorable mentions voor Tim Reaper, Surusinghe, Sudan Archives. Enige puntje wat ik zou hebben is gewoon wat spannendere elektronische acts neerzetten zeker in de late uurtjes. Ik hou enorm van vroeg op het terrein zijn voor zo veel mogelijk dagprogramma pakken, maar ik wil eigenlijk tot diep in de nacht kunnen blijven ontdekken. En ik zie niet in wat een Job Jobse en Lucky Done Gone te zoeken hebben ook BKS als er zo veel beter aanbod is...

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre en Onibaba
Ik heb ook heel erg veel BKS voorbij zien komen op tiktok, maar ik weet dan dus niet hoeveel er daadwerkelijk komt doordat er meer content over gemaakt wordt of dat het algoritme zó goed is dat ik het zie als BKS-ganger... ik hoop dat tweede dan maar?

Anyway, long time lurker doet even een korte review:
Top weekend, hoogtepunten waren Jack White, Yard Act, Nation of Language, en Nymfo b2b Zohar. Nick Cave was natuurlijk objectief geweldig, maar ik ken het zelf niet goed genoeg en zou dan liever naar een concert gaan ipv in een festivalweide. Ook honorable mentions voor Tim Reaper, Surusinghe, Sudan Archives. Enige puntje wat ik zou hebben is gewoon wat spannendere elektronische acts neerzetten zeker in de late uurtjes. Ik hou enorm van vroeg op het terrein zijn voor zo veel mogelijk dagprogramma pakken, maar ik wil eigenlijk tot diep in de nacht kunnen blijven ontdekken. En ik zie niet in wat een Job Jobse en Lucky Done Gone te zoeken hebben ook BKS als er zo veel beter aanbod is...
Eens. Job Jobse vond ik maar mwah. LDG zal niet veel spannender geweest zijn.
Zou mooi zijn als de elektronische acts wel meer de grenzen op zoeken, of is het overwegend bandjespubliek daar te behoudend voor? Verder geen oordeel.
Sammy Virji is dan wel oké, maar ja laatste uurtje St. Paul. 😅

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre

Users who are viewing this thread