Verslag dag 3:
Zondag! Wat was je mooi. Het had iets warmer mogen zijn, maar dat was dan ook het enige smetje. Verder voelde BKS weer zoals ik het al jaren gewend ben, wat een heerlijk festival!
Na lichte twijfel toch maar op tijd naar het terrein gegaan (tja, het is maar 1x per jaar BKS) voor Dressed Like Boys. Prachtig! Mooie nummers en heel overtuigend neergezet. Ontzettend mooi begin van de dag!
Geen echt must sees dus bij de Secret gebleven voor Men An Tol. Britpop, maar, voor mij in ieder geval, niet onderscheidend. Deed me vrij weinig.
Weer in de secret area blijven hangen, een matig broodje kipsate gegeten en klaar gaan staan voor Skullcrusher. Tijdens het eerste nummer al besloten dat dit niets was voor mij en de tent verlaten. Gezien de geluiden over dit optreden had ik het misschien een betere kans moeten geven…
Anyway, op het heuveltje bij de lodge heerlijk op een stoel, half in de zon, een boek gaan lezen om de benen te sparen tot aan Ethel Cain. Erg mooi en bijzonder dat dit zo goed werkte op ONE, maar raakte mij niet zo erg als bij anderen.
Iets eerder weggegaan voor een goed plekje bij Yard Act. Had ze nog niet live gezien met Where’s My Utopia en hoopte hier een en ander van te horen, maar dat album hebben ze al genoeg getoerd. In plaats daarvan een hoop nieuw werk van het volgende maand uit te komen album. Eerste 45 minuten grotendeels nieuwe muziek, maar met zoveel energie en overtuiging gebracht dat ze iedereen meekregen!! Knap!
Dan door naar de Casbah voor een persoonlijk favorietje: Lime Garden. Bij Yard Act stond ik randje pit, maar had er nog even geen zin in. Bij LG me er voor het eerst dit weekend wel aan gewaagd! Kon me niet inhouden met al die super dansbare nummers! Weet niet of het per se een goede show was, maar wel een persoonlijk hoogtepunt!
Nog even gerust op de lodge heuvel achter de Secret en vanaf daar de eerste 10 minuten Gelli Haha gezien in een inderdaad matig gevulde Secret. Te weinig voor een mening.
Ik ben niet een heel groot Gorillaz fan en laatste album vind ik ok, niet veel meer dan dat. Maar wel paar hele sterke nummers, waaronder Delirium. Ik stond achter aan het veld, nog net op de laatste vlonders. Vanaf daar prima geluid en zicht en was al best overtuigd van de set en visuals. Delirium echt heel vet om live te horen en vanaf dat moment niet meer gestopt met dansen. Meesten om me heen ook flink engaged in de show en steeds meer begonnen mee te dansen richting einde set. Wat een hits allemaal zeg. Ik zat er al lekker in na Lime Garden, maar dit was de kers op de taart voor mij. Mij totaal ontgaan dat Damon dronken was, 90 minuten echt prima lengte (less is more) en de ONE is echt zo’n mooi podium voor dit soort shows! Kortom: euforie!
Top drie zondag:
1. Gorillaz
2. Lime Garden
3. Dressed Like Boys
P.s. geloof wel dat ik wat gemist heb bij Joey Valence & Brae