Verslag dag 1
Op de fiets vanuit mijn Airbnb in Tilburg netjes om 13:45 aangekomen, waar ik toch wel een beetje schrok van de rij voor de bandjes. Dit niet eerder zo meegemaakt volgens mij. Al met al viel het nog mee en met 20 minuten erdoorheen. Op naar de fast lane om het terrein op te komen. Deze stond net zo vol met bolderkarren als alle andere, dus maar langs de smalle uitgang helemaal links naar binnen gegaan en “kijken wat er gebeurt”. Niemand die naar me op of omkeek…
Begonnen bij Ão wat ik niet kende maar ik erg mooi vond, maar mij niet dusdanig raakte dat ik het af wilde zien.
Iets eerder weg dus om de Casbah te bekijken voor Croith. Had hier echt het idee naar een high school bandje te kijken. Op zich niets mis mee maar kon er weinig mee.
Dus maar snel weg gegaan om het terrein verder te bekijken. In de buurt van de TWO hoorde ik toch wel erg fijne klanken. Newdad had ik wat van geluisterd maar trok me op plaat niet echt, maar live vond ik dit echt heel goed! Jammer dat ik de eerste 10 minuten gemist heb.
Rustig een heerlijke Loaded Fries zitten eten en terug de TWO in voor Sudan Archives. The BPM een van mij favoriete platen van vorig jaar dus keek hier erg naar uit. Vond haar solo op het podium toch net even te karig, maar desondanks brandde het op het einde goed los en was het wel een heel tof optreden.
Even Yin Yin staan kijken maar door de regen toch weer de TWO in en op Pommelien Thijs gewacht. Kende haar muziek niet en blijkt ook niet echt aan mij besteed. Maar wel heel sterk live en publiek ging er heel goed op.
Op tijd weg voor een andere must see, maar onderweg naar de Secret werd in de Casbah ingelokt door Shady Nasty. Beetje een monotone stem die erg hypnotiserend werkte op mij. Wilde na twee nummers weg, maar “just when I thought I was out, they pulled me back in”. Dus toch optreden afgekeken!
Toch nog de tweede helft van Model/Actriz mee kunnen pakken. Vind ze op plaat te gek maar dit was toch net even te over the top voor mij. Dat gezegd hebbende was Cinderella live horen wel het eerste echt hoogtepunt van de dag!
Van achter in de TWO Blood Incantation. Tof maar niet veel meer dan dat voor mij.
Niet zo bekend met het solo werk van Jack White, maar klonk erg goed. Paar lekkere Raconteurs nummers en Seven Nation Army live horen bracht me toch wel kippevel!
Het weer en de pijn in mijn rug einde dag zullen niet meegeholpen hebben maar zat er nog niet helemaal lekker in. Nog geen echt hoogtepunt shows gezien ook. Wel goede. Top drie voor mij: Newdad, Sudan Archives en Shady Nasty (in willekeurige volgorde).
Nieuwe Casbah echt een verbetering wat mij betreft, maar nieuwe Secret…ik ben nog geen fan. Betere zichtlijnen: ja, zeker. Maar te open. Ik hou van tenten omdat het dan wat donkerder is en dat maakt het wat intiemer ofzo. Hij is nu ook zo “in your face” en weinig secret meer. Moet misschien nog even wennen. Hoop in ieder geval dat ze de TWO nooit veranderen!!
Verder voelde het wel drukker. Nooit leuk natuurlijk, maar had niet het idee dat het terrein het niet aankon. En met mooier weer spreid alles zich nog meer uit.
Anyway, zin in vandaag! Kijk erg uit naar Aldous, Hayley, Alice en Nick!
P.s. die entrance…dat kan echt beter/mooier hoor!