in Qatar had je slavernij, en doden bij het stadionbouw. In Zuid-Afrika zijn er veeltallen miljoenen als het niet meer is verdwenen waar de beveolking niks aan had. De hand van god van Mardonna. De bal van Engeland tegen Duitsland die duidelijk over de lijn was. Het WK van 1978 in Argentinië wat daar niet gebeurde. Zuid korea wat ontzettend gematst werd op hun eigen toernooi. En zo zijn er nog wel wat zaken. Helaas zijn WK's nooit vrij van dit soort zaken.Ik vond het persoonlijk niet best meevallen.
-Mensen die de grootste moeite hebben om uberhaupt het land in te komen, zelfs een arbiter die uiteindelijk niet welkom is.
-De ploeg van Iran hebben ze, zo lijkt het, zo veel mogelijk proberen te treiteren.
-Directe inmenging van een president om een rode kaart/schorsing te laten verdwijnen. We vergeten dit misschien omdat de VS een nietszeggende ploeg is, maar dit is een absoluut dieptepunt voor het voetbal.
-President die openlijk kritiek meent te moeten uiten op tactiek van een trainer.
-Bemoeienis van overheid VS over controversieel spandoek van de Argentijnen.
-Woekerprijzen die meer dan ooit uit de hand liepen. Nou zijn wk finales in de tijdsgeest altijd duur geweest, maar dit was extreem.
-Hydration breaks en malafide halftime show. Heeft denk ik nog weinig uitleg nodig.
Ik ben het me je eens dat echt niet alles een schoonheidsprijs verdiend. Maar er is ook heel vaak genoemd tijdens het toernooi dat het veel beter verloopt dan iedereen had verwacht van te voren.