Sport algemeen

Wel fijn dat er eindelijk eens wordt opgetreden tegen schwalbes.. Ik geloof niet in complotten, maar.. Ach, laat ook maar ;)
Ja gekke situatie weer. Had Zwitserland graag zien winnen (was eigenlijk in elk van de kwartfinales voor de underdog) maar zo’n opzichte schwalbe is gewoon dom. Wel opvallend dat de regels weer eens in het voordeel van Argentinië gebogen worden om dat te corrigeren…
Nu nog die sensors in ballen afstellen dat ze niet alleen op een haar, maar ook op een kabel reageren..
Ook al zo’n vreemd moment ja. Echt jammer dat je op deze manier toch twee halve finalisten hebt waar je vraagtekens bij kunt plaatsen. Noorwegen was echt sterk bezig en had de wedstrijd zo nog naar zich toe kunnen trekken zonder die kabel-goal, en ook Zwitserland werd sterker en sterker in de fase dat ze opeens rood kregen, lees ik. Soms kun je van twijfelachtige arbitrage momenten nog zeggen dat een team ook los daarvan wel op waarde geklopt zou zijn, maar dat is hier allerminst het geval, dat maakt het zo pijnlijk.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss en AngieH
En zo waren er nog wel wat beslissinkjes in beide wedstrijden. Het scheidsrechterlijke niveau is nog niet echt om over naar huis te schrijven. Misschien in de halve finale...?

En zo waren er nog wel wat beslissinkjes in beide wedstrijden. Het scheidsrechterlijke niveau is nog niet echt om over naar huis te schrijven. Misschien in de halve finale...?
Ik vond Spanje-België en Noorwegen-Engeland verder wel goed gefloten eigenlijk, discutabele beslissingen vielen uiteindelijk toch prima uit te leggen, veel dingen waren goed gezien door de scheidsrechters. Helaas gaan we Oliver en Turpin vanwege hun nationaliteiten niet meer terugzien waarschijnlijk.

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam en B0G5
Collina en zijn team mogen inderdaad wel aan introspectie doen na dit WK. Meer camera's en sensoren dan ooit + de bevoegdheden van de VAR uitgebreid. En toch zitten we gemiddeld elke 3-4 wedstrijden met vermijdbare discutabele fases.

Ik vond Spanje-België en Noorwegen-Engeland verder wel goed gefloten eigenlijk, discutabele beslissingen vielen uiteindelijk toch prima uit te leggen, veel dingen waren goed gezien door de scheidsrechters. Helaas gaan we Oliver en Turpin vanwege hun nationaliteiten niet meer terugzien waarschijnlijk.
Spanje-België niet gezien, maar fijn dat dat goed was, maar het is best bizar dat er, voor mijn gevoel althans, om de wedstrijd ophef is over het optreden van scheidsrechters. Dat is nog niet eerder zo erg geweest. Dat is niet fijn voor de teams, spelers en uiteindelijk ook niet voor de scheidsrechters zelf en de FIFA.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Spanje-België niet gezien, maar fijn dat dat goed was, maar het is best bizar dat er, voor mijn gevoel althans, om de wedstrijd ophef is over het optreden van scheidsrechters. Dat is nog niet eerder zo erg geweest. Dat is niet fijn voor de teams, spelers en uiteindelijk ook niet voor de scheidsrechters zelf en de FIFA.
En ik vind dat er nog een verschil is tussen het gedrag van staff/teams pre en post de affaire Balogun. Iedere fout wordt nog extra belicht en aangekaart dan ervoor.

Ik hoop nog drie leuke potjes te zien (eigenlijk nog nauwelijks een leuke wedstrijd gezien), maar man, wat is het lastig van dit wk te genieten.

Ik hoop nog drie leuke potjes te zien (eigenlijk nog nauwelijks een leuke wedstrijd gezien), maar man, wat is het lastig van dit wk te genieten.
Wedstrijden met Argentinië zijn eigenlijk zelden leuk en finales blinken in de regel ook niet uit om het mooie voetbal dus ik zou die hoop al bijstellen naar nog 1 leuk potje 😅

• Haha
Waarderingen: AngieH
Ja gekke situatie weer. Had Zwitserland graag zien winnen (was eigenlijk in elk van de kwartfinales voor de underdog) maar zo’n opzichte schwalbe is gewoon dom. Wel opvallend dat de regels weer eens in het voordeel van Argentinië gebogen worden om dat te corrigeren…
Als Zwitser uiteraard wakker gebleven om effectief de hele match te kijken, maar aan die onfortuinlijke Schwalbe gingen heel wat onbestrafte fouten op Embolo zelf vooraf, alsook meerdere situaties waar de ref geel aan Argentinië had kunnen geven en dat niet deed.

Het feit dat Zwitserland desondanks zo lang met 10 man bleef standhouden en nog enkele kansen wist te forceren toont toch duidelijk dat zij de betere ploeg waren. Mabon dat is natuurlijk mijn kijk als voor een keer niet neutrale kijker. 😅

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Wel fijn dat er eindelijk eens wordt opgetreden tegen schwalbes.. Ik geloof niet in complotten, maar.. Ach, laat ook maar ;)

Nu nog die sensors in ballen afstellen dat ze niet alleen op een haar, maar ook op een kabel reageren..
Vreemde kronkels toch weer van de FIFA: een haar wel, maar een kabel niet? Zo'n Connected Ball Technology-grafiekje plak je toch eender welk op?

Blijf er toch bij dat Frankrijk-Spanje de finale vóór de finale is. Frankrijk speelt sowieso alles weg en Spanje doet het allemaal ietwat saai en gecontroleerd, maar ze doen het wel. Het is niet overweldigend, maar goed genoeg. Bij Argentinië en Engeland is 't toch allemaal weinig overtuigend, soms meer geluk dan wijsheid terwijl ze allebei verre van het moeilijkste parcours hadden, zeker Argentinië.

Iedereen wil liever een spannende finale, maar hoop stiekem toch dat de winnaar van Frankrijk-Spanje in de finale hun tegenstander verplettert.

Heb je wel veel wedstrijden gezien? Ik dacht dat ik wel meerdere leuke potten heb gezien namelijk.

Even wat anders tussendoor.
Na een aantal jaren gestopt te zijn ga ik het toch nog een keer proberen om te voetballen, maar ik heb vaak last van liezen en hamstrings in de voorbereiding. Nu ben ik aan het kijken naar een compressiebroekje in de hoop dat dat iets helpt.
Iemand ervaring hiermee, mag ook voor andere sporten dan voetbal natuurlijk, en eventueel een aanrader qua merk?

Users who are viewing this thread