Sport algemeen

Ik ben een beginnend ambitieuze trainer en zal vaak genoeg op mijn bek gaan, maar zolang er geen reden is (ongelooflijk veel druk van de tegenstander) zou ik nooit een verdedigende wissel toepassen om het onheil over onszelf af te roepen.

En niet alleen verdedigende wissels hebben Japan in het zadel geholpen. Je kan best een verdediger erin gooien voor een aanvaller, maar laat dan de snelle voorhoedespelers in elk geval staan om de ruimte achter hun verdediging te benutten. En snel zijn Koopmeiners en Depay (op deze leeftijd) niet echt ...

Kan mij oprecht niet voor de geest halen dat ik zulke slechte wissels heb gezien. Voor de rest positief verrast over dit Nederlands elftal.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Ik vond Oranje best aardig spelen, maar schrok er wel van na de wissels hoe ernstig ze verdedigend in de problemen kwamen bij wat druk van de tegenstander.

Waar ik me beetje zorgen over maak is de keeper: ik vond Verbruggen weinig overtuigend. Niet dat hij per se blunderde bij de tegendoelpunten, maar hij straalt weinig uit.

Ik vond Oranje best aardig spelen, maar schrok er wel van na de wissels hoe ernstig ze verdedigend in de problemen kwamen bij wat druk van de tegenstander.

Waar ik me beetje zorgen over maak is de keeper: ik vond Verbruggen weinig overtuigend. Niet dat hij per se blunderde bij de tegendoelpunten, maar hij straalt weinig uit.
Verdedigend stond het prima tot voor de wissels, ze wisten daarna gewoon niet meer wie waar moest staan en het hele plan viel in duigen.

Hij is echt een hele goede keeper. Goede voeten en sterke reflexen. Heeft Anderlecht een jaar op zijn eentje rechtgehouden.

Hij is echt een hele goede keeper. Goede voeten en sterke reflexen. Heeft Anderlecht een jaar op zijn eentje rechtgehouden.
Ja ik weet dat hij het prima deed bij Anderlecht en doet bij Brighton. Maar in Oranje vind ik het niet overtuigend tot dusverre. Hopelijk groeit hij nog in zijn rol.

• Leuk
Waarderingen: Nelios
En al doe je dat (de wissels) en het gaat niet zoals je hoopt, geef dan je fout toe. Dat is vooral waar ik mij altijd mateloos aan irriteer bij Koeman. Het interview nu ook weer…

Op een WK hoef je niet goed te voetballen, dat begrijp ik best maar de reacties na afloop is gewoon slap. Nog een paar wedstrijden en we zijn van Koeman af.

Laatst bewerkt:
En al doe je dat (de wissels) en het gaat niet zoals je hoopt, geef dan je fout toe. Dat is vooral waar ik mij altijd mateloos aan irriteer bij Koeman. Het interview nu ook weer…

Op een WK hoef je niet goed te voetballen, dat begrijp ik best maar de reacties na afloop is gewoon slap. Nog een paar wedstrijden en we zijn van Koeman af.
Pff, helemaal mee eens... Bij het hele team proef je gewoon dat het een slappe hap is. Die verdedigende wissels is denk al genoeg over gezegd, maar dat er vervolgens juist verdedigend méér fout gaat? Dat is ook wel een mentaliteitsdingetje en dat reken ik Koeman nog het meeste aan denk ik. Hoe Van de Ven bij die 2-2 staat te verdedigen... Je moet bij die stand en op dat moment in de wedstrijd je tegenstander toch opvreten? Die mag toch geen centimeter ruimte krijgen?

En dan achteraf dat geneuzel over dat je vrede hebt met een gelijkspel, want Japan is zo'n goede ploeg. En het was een topwedstrijd. Kom op zeg, je moet over de zeik zijn dat je tot twee keer toe een voorsprong weg geeft. Er zit echt zo weinig gif in deze ploeg...

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Pff, helemaal mee eens... Bij het hele team proef je gewoon dat het een slappe hap is. Die verdedigende wissels is denk al genoeg over gezegd, maar dat er vervolgens juist verdedigend méér fout gaat? Dat is ook wel een mentaliteitsdingetje en dat reken ik Koeman nog het meeste aan denk ik. Hoe Van de Ven bij die 2-2 staat te verdedigen... Je moet bij die stand en op dat moment in de wedstrijd je tegenstander toch opvreten? Die mag toch geen centimeter ruimte krijgen?

En dan achteraf dat geneuzel over dat je vrede hebt met een gelijkspel, want Japan is zo'n goede ploeg. En het was een topwedstrijd. Kom op zeg, je moet over de zeik zijn dat je tot twee keer toe een voorsprong weg geeft. Er zit echt zo weinig gif in deze ploeg...
En dan nog te beginnen over de zelfreflectie bij de wissels. Als je de hele wedstrijd tegen een verdedigend blok speelt en zodra dat blok weg is bij 2-1 haal je alle diepgang uit het veld voor Depay en Koopmeiners.... Je hebt Lang bijvoorbeeld ook nog daar had je veeeel meer aangehad, vooral als je ook nog het oliedomme besluit maakt om een 5de verdediger erbij te zetten

En dan is de verklaring, hopen dat met Depay de bal werd vastgehouden. We hebben de sterkste man op voetbalschoenen sinds Lukaku op de bank zitten.

Het spel was bij vlagen niet verkeerd, maar ik zie ons nog steeds afgetroefd worden in de 2e ronde.

Gisteren dus op BKS de 2e helft gekeken. En ik vond ze tot de 2-1 erg sterk spelen. Kijk. Dat die 1-1 viel, natuurlijk moet niet kunnen en er had beter verdedigd kunnen/moeten worden. Maar gezien het spel was Oranje gewoon enorm goed bezig, en kwamen ook meer dan verdiend op die 2-1. Maar na die 2-1 zag je ze met nog een half uur op de klok te gaan, massaal verdedigen binnen de eigen 16. De zijkanten lagen helemaal open voor de Japanners, en ze mochten de ene na de andere bal voorgooien. Dan kun je wel denken dat je de beste verdediging ter wereld hebt, maar er valt altijd wel een balletje verkeerd.

Ze hebben dit toch over zichzelf afgeroepen. En ja, natuurlijk waren er wissels niet goed van Koeman. Maar ook met Brobbey en Depay had je nog gewoon kunnen blijven voetballen. Ik erger me ook dat er niemand (keeper of verdedigen) duidelijk maakte dat ze van de goal af moesten verdedigen. Bizar op dit niveau eigenlijk.

Tijd om wat oudjes op te ruimen en even accepteren dat we een overgangsperiode in gaan met jong talent?
Die overgangsperiode had je al moeten starten, in ieder geval op het trainingsveld. Snap niet dat je iemand als De Roon meeneemt terwijl bijvoorbeeld Smit en/of Valente de ervaring goed hadden kunnen gebruiken.

Die overgangsperiode had je al moeten starten, in ieder geval op het trainingsveld. Snap niet dat je iemand als De Roon meeneemt terwijl bijvoorbeeld Smit en/of Valente de ervaring goed hadden kunnen gebruiken.
De wedstrijd had duidelijk een Joey Veerman nodig :D. (sorry, kon het niet laten).

• On fire
Waarderingen: Koekdoos
De wedstrijd had duidelijk een Joey Veerman nodig :D. (sorry, kon het niet laten).
Ik ben geen grote Veerman fan, maar de Jong, Gravenberch en Reijnders op het middenveld is teveel van hetzelfde. Daar mist echt een type dat met een goede pass een verdediging kan open breken.

Ze hebben dit toch over zichzelf afgeroepen. En ja, natuurlijk waren er wissels niet goed van Koeman. Maar ook met Brobbey en Depay had je nog gewoon kunnen blijven voetballen. Ik erger me ook dat er niemand (keeper of verdedigen) duidelijk maakte dat ze van de goal af moesten verdedigen. Bizar op dit niveau eigenlijk.
Totaal niet mee eens. Als de slechtste veldspeler een 5 zou krijgen, krijgt Koeman een 1. Er was totaal geen logisch plan aan vast te knopen, echt bizar! Je kunt niet met een tegenstander die op de aanval je enige 2 spelers met snelheid eruit halen. Daarnaast ook nog Gravenberch eruit halen voor een Aké met 0 ritme. Frimpong had je gister op 2 plaatsen perfect kunnen gebruiken maar nee, ons Ronald neemt hem niet mee. Wat een onbenul eerste klas, nog niet eerder zo'n slechte bondscoach gezien, zie nog liever Frank De Boer terug.

Totaal niet mee eens. Als de slechtste veldspeler een 5 zou krijgen, krijgt Koeman een 1. Er was totaal geen logisch plan aan vast te knopen, echt bizar! Je kunt niet met een tegenstander die op de aanval je enige 2 spelers met snelheid eruit halen. Daarnaast ook nog Gravenberch eruit halen voor een Aké met 0 ritme. Frimpong had je gister op 2 plaatsen perfect kunnen gebruiken maar nee, ons Ronald neemt hem niet mee. Wat een onbenul eerste klas, nog niet eerder zo'n slechte bondscoach gezien, zie nog liever Frank De Boer terug.
Eens hoor Koeman is na zijn 2e periode gewoon pure drama. Maar toch, ook met Depay of Koopmeiners en Aké had je dit moeten kunnen uitspelen. Ik snap alleen niet dat je een half uur voor het einde van de wedstrijd al met z'n allen voor de goal wil gaan liggen. Dat vind ik persoonlijk een grotere fout dan wel of niet Malen of Depay er in of er uit halen.

Maar ik vind dat je als voetballer ook bepaalde inzichten mag hebben, en dat bijvoorbeeld een absolute (ex)wereld-topper als Van Dijk niet eens aangeeft dat je met z'n allen van die 16 af moet verdedigen. Idem geld voor de Keeper, die moet dit ook gewoon zien los van wat de trainer zegt of wisselt. Ik vind dit ook een mentaliteits dingetje.

Users who are viewing this thread