Graspop Metal Meeting 2027

Mooi lijstje. Bij DM, MiW, I Prevail, Beartooth en Poppy ook nog een kans dat die op RW belanden. Rest lijkt me wel veilig
Denk dat deze bands inderdaad op zowel GMM als RW kunnen staan, op MiW na. Toch wat te stevig en 'niche' voor RW? Denk dat ze in aanmerking komen voor een sub spot op GMM, terwijl ze op RW ergens vroeg in de middag zouden staan of later op de dag op een veel kleiner podium.

het is wel een beetje gek dat Slash op zijn tourpagina al een aardig lijstje van festivals heeft staan, ook festivals die hem nog helemaal niet hebben aangekondigd. Graspop staat er nog niet tussen. ze zullen er alsnog wel staan lijkt me, met zo'n mooi gat voor Hellfest en Graspop in het schema.

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Sommige bands bewijs je geen dienst door ze overdag weg te zetten op een buitenpodium. Behemoth komt totaal anders over in de volle zon, als je de witte en zwarte make-up van de gezichten weg ziet smelten. Hoe meer black/death/doom, hoe donkerder de setting hoort te zijn. Heb Behemoth zowel in volle zon met 30 graden als na middernacht gezien. En ja, dat is een verschil van dag en nacht, letterlijk en figuurlijk :).

Een band die ik hoog aansla, Paradise Lost, zou ook totaal niet overkomen 's middags op de main of Jupiler. Lorna Shore daarentegen kwam zelfs over in de volle zon op de main. Pure kwaliteit, kan je nagaan als ze dit na zonsondergang zouden kunnen doen, dat zou episch zijn!

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Denk dat deze bands inderdaad op zowel GMM als RW kunnen staan, op MiW na. Toch wat te stevig en 'niche' voor RW? Denk dat ze in aanmerking komen voor een sub spot op GMM, terwijl ze op RW ergens vroeg in de middag zouden staan of later op de dag op een veel kleiner podium.
mwah het is redelijk onmogelijk te voorspellen wat er op RW staat. zo hebben ze recent ook nog bands als Blood Incantation, Psychonaut, Gojira en Zeal & Ardor geboekt, het zijn niet altijd de meest toegankelijke die daar eindigen. we zullen er in de komende weken wel achter komen wat voor metalband ze dit keer op RW staat. hopelijk iets in de trend van architects of electric callboy die er dit jaar nog stonden (ik kan me zelf overigens zelf ook niet voorstellen dat het MiW zal zijn)

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
het is wel een beetje gek dat Slash op zijn tourpagina al een aardig lijstje van festivals heeft staan, ook festivals die hem nog helemaal niet hebben aangekondigd. Graspop staat er nog niet tussen. ze zullen er alsnog wel staan lijkt me, met zo'n mooi gat voor Hellfest en Graspop in het schema.
Rar en Rip zijn ook opvallend afwezigen
Download (evt), Copenhell, Tons Of Rock, Graspop en Hellfest passen allemaal nog. En Pinkpop ook maar wordt dan wel 4 dagen na elkaar en staat al op Bospop

South of heaven eerste namen:

1790939974074.png

Kreator en Children of bodom hadden we al met een dikke stift opgeschreven maar Epica kan er wellicht ook wel weer staan

Zelfs als we mogen wachten ziet matheus soms toch al van alles gebeuren.
Maar nu kan het idd nog te vroeg zijn denk dat de kans over 2 weken beter zijn voor zijn onderzoek.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Cronos van Venom is gisteren overleden, vond ik wel een hels optreden vorige zomer, hoewel er toen al met een all-star line-up aan de microfoon werd gewerkt. Blijft een verlies.

Was Cronos daar bij? Er zijn tegenwoordig 3 versies van Venom, dacht dat er een andere op Graspop stond.

Oh hier maak je me blij mee, 2 van mijn favoriete bands op de vrijdag, bij mij om de hoek!
Also, waar heb je deze vandaan, ik zie hem nog nergens!
is inderdaad nog niet aangekondigd maar de site was niet goed afgeschermd. ik kan er nu ook al niet meer bijkomen maar heb het wel van de festivalwebsite af. zal wellicht later vandaag komen.

Zelf heel blij met Children of bodom. die dag ben ik er al zeker bij. scheelt mogelijk ook al een graspop clash haha.

Die vrijdag is idd ook wel nice, maar aangezien ik net tickets heb gekocht voor die epica show met orkest en koor ben ik daar wat minder enthousiast voor. al wil ik eigelijk lacuna coil en ad infinitum ook wel een keer zien.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en won666
Geen idee of het hier al is langs geweest, maar 8 mei zou er een nieuw metal Festival plaatsvinden in Houthalen, helcity. Geen idee wat ervan te verwachten. Zal wel niet veel invloed hebben op gmm waarschijnlijk

When will Helcity Open Air take place?
The first edition will take place on saturday 8th May 2027.

⬤ Where is the festival located?
Helchteren, Belgium.

⬤ When will the bands be announced?

First band announcements to be released Autumn 2026.

• Leuk
Waarderingen: saurus

Users who are viewing this thread