Graspop Metal Meeting 2026

Eli Wouters van de organisatie. Na de vraag of de vaste Graspop-gangers nog nieuwe dingen gaan zien tijdens deze editie, licht hij een tipje van de sluier op: “We hebben dit jaar nieuwe tenten uit onze hoed getoverd.”.
Het gaat om de Marquee, Metal Dome en Classic Rock. Alle drie krijgen een nieuwe look en feel. Ook de structuur van de tenten is anders. Zo is de Marquee zelfs iets groter geworden: de tent heeft nu een afmeting van 50 bij 100 meter. Volgens Wouters is dat ‘een imposante verbetering aan het festivalterrein.’

Eli Wouters van de organisatie. Na de vraag of de vaste Graspop-gangers nog nieuwe dingen gaan zien tijdens deze editie, licht hij een tipje van de sluier op: “We hebben dit jaar nieuwe tenten uit onze hoed getoverd.”.
Het gaat om de Marquee, Metal Dome en Classic Rock. Alle drie krijgen een nieuwe look en feel. Ook de structuur van de tenten is anders. Zo is de Marquee zelfs iets groter geworden: de tent heeft nu een afmeting van 50 bij 100 meter. Volgens Wouters is dat ‘een imposante verbetering aan het festivalterrein.’
Lees tussen de lijntjes dan ook wel, aangezien het niet aangehaald wordt, dat die schermen op de jupiler idd niet aanwezig gaan zijn.
Nu ik denk wel, aangezien het oppervlak daar wat minder groot is, dat ze daarom het misschien niet zo nuttig vinden. Is misschien eerder een nice to have.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Een scherm aan de achterkant van het F.O,H. bij de Jupiler zou toch echt een meerwaarde zijn.
Nu staat er wel een tribune, maar als je fout zit op de tribune kijk je enkel maar tegen de achterkant van de 'hut' van de mixers aan en zie je niks van het podium.

(al vind ik eentje links en rechts van het podium, zoals op andere podia, zeker zo goed)

Het enige wat er echt kan veranderen aan de Main Stage zijn volgens mij gewoon de banners, toch?
Of opnieuw Skullie in 't midden in plaats dat daar Graspop in 't groot ophangt. Beetje zoals vroeger maar nu misschien iets dynamischer of zo..

Of ze passen opnieuw de namen aan. Ozzy Stage links, Lemmy Stage rechts. (dit is een grap voor de duidelijkheid).

Het enige wat er echt kan veranderen aan de Main Stage zijn volgens mij gewoon de banners, toch?
Of opnieuw Skullie in 't midden in plaats dat daar Graspop in 't groot ophangt. Beetje zoals vroeger maar nu misschien iets dynamischer of zo..

Of ze passen opnieuw de namen aan. Ozzy Stage links, Lemmy Stage rechts. (dit is een grap voor de duidelijkheid).
De midden barriere weghalen kan ook, logistiek gewijs voor F.O.H en de bar in het midden zal dat wel moeilijker zijn

• Leuk

Ik zou het ook zoeken achter iets van podiumbekleding. Voor mijn gevoel is skullie en het feit dat de mascotte skullie heet de afgelopen tijd wel iets prominenter geworden (dit kan ik ook fout hebben), misschien kunnen ze iets leuks verzinnen zoals bij wacken dat de skullie ook daadwerkelijk een show element wordt.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en tmatheussen
De midden barriere weghalen kan ook, logistiek gewijs voor F.O.H en de bar in het midden zal dat wel moeilijker zijn
Ik vind de midden barriere zelf eigenlijk wel een fijn en vielig gevoel geven met het switchen, kan aan mij liggen maar van mij hoeft deze niet perse weg. levert voor mijn gevoel minder chaos op maar je moet inderdaad wel een klein stukje omlopen.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en tmatheussen
Ik zou het ook zoeken achter iets van podiumbekleding. Voor mijn gevoel is skullie en het feit dat de mascotte skullie heet de afgelopen tijd wel iets prominenter geworden (dit kan ik ook fout hebben), misschien kunnen ze iets leuks verzinnen zoals bij wacken dat de skullie ook daadwerkelijk een show element wordt.
dat zou inderdaad wel een mogelijk verbeterpunt zijn. beter goedgepikt dan slecht gevonden :D

tis ook gewoon visueel veel leuker als er wat aankleding rondhangt ipv enkel schermen en de naam
Graspop_main_1.1367a506.jpg27663714032_fb0dce1fa1_o-768x512.jpg

.EDIT: Al schrikt die kwade kop misschien de mainstream of mogelijke Graspopganger wat af.
Kan wel 1 van de redenen zijn dat ze er vanaf gestapt zijn, zou niet weten waarom anders zoiets ineens veranderd wordt.

hoe dan ook, zou denken dat die dan ook op de poster te zien zou zijn, en dat is dit jaar niet. dus vrees dat die (nog) niet terugkomt..

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: dvdh666
Aangezien iedereen nu zijn ticket aan de skullies aan het koppelen is, bij deze nog even een belangrijk puntje om rekening mee te houden dat ik ergens weggestopt op de site heb gevonden:

"Heb je een ticket gekocht voor iemand anders?

Wanneer er nog geen barcode gelinkt is, blijven de aangekochte Skullies op de daarvoor aangemaakte wallet staan en kan de barcode, wanneer beschikbaar via ticketmaster en ná het doorsturen van het ticket, gelinkt worden aan de wallet en dus ook aan de Skullies.

Zodra de barcode gelinkt is: Zorg ervoor dat je je ticket via Ticketmaster doorstuurt vóór je Skullies koopt. Wanneer je een ticket doorstuurt, wordt er namelijk een nieuwe barcode gegenereerd. Heb je al Skullies gekocht voor dat ticket, dan blijven die gekoppeld aan de oude barcode en worden ze niet automatisch overgezet naar de nieuwe barcode."

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en CedricH
dat zou inderdaad wel een mogelijk verbeterpunt zijn. beter goedgepikt dan slecht gevonden :D

tis ook gewoon visueel veel leuker als er wat aankleding rondhangt ipv enkel schermen en de naam
Bekijk bijlage 20977Bekijk bijlage 20978

.EDIT: Al schrikt die kwade kop misschien de mainstream of mogelijke Graspopganger wat af.
Kan wel 1 van de redenen zijn dat ze er vanaf gestapt zijn, zou niet weten waarom anders zoiets ineens veranderd wordt.

hoe dan ook, zou denken dat die dan ook op de poster te zien zou zijn, en dat is dit jaar niet. dus vrees dat die (nog) niet terugkomt..

'Schrikt de mainstream graspopganger af...' Tja... Als je naar de GMM website surft is er bijna een jumpscare van Skullie al is het The Conjuring...

'Schrikt de mainstream graspopganger af...' Tja... Als je naar de GMM website surft is er bijna een jumpscare van Skullie al is het The Conjuring...
Tis maar een idee. Iets wat zo prominent aanwezig was laten vallen op een gegeven moment lijkt me een reden te hebben die niet enkel 'rebranding' is. En dan kan ik enkel daar opkomen, maar kan fout zijn uiteraard

• Leuk

Users who are viewing this thread