Festileaks Draft XX: De Presentaties!

@MadMandra27

U wou mijn feedback? U KRIJGT mijn feedback

Die zondag kan ik kort over zijn. Not my cup of tea. Ik ken werkelijk geen enkele artiest

Die vrijdag is tof met bands als Whitechapel en I Prevail. En ook Amy Mcdonald heb ik zelfs al live gezien. Groot fan van haar. Underoath vroeger wel fan van en Fever333 wil ik puur voor de energie wel eens zien maar totaal mijn cup of tea niet. Dus geen dagticket

MAAR. En als u mij niet gelooft mag u het verifiëren bij Koekdoos. Een van uw zaterdag klanten. DAT BEN IK. Ik moet toegeven dak getwijfeld heb. Fred van de Heideroosjes dat een pedofiel blijkt te zijn doet pijn. Na jarenlang fan te zijn geweest. BA is tof maar ziet ge op elk dorpsfestival waar minstens 70 percent van de bevolking nen halve gare is. Pennywise altijd tof. Maar wie het echt gedaan hebben voor mij? Social Distortion en Rancid. Twee van de enige punkbands die ik ooit gezien wil hebben en nog nooit gezien heb. Rancid helaas op Graspop paar jaar geleden gemist door een clash of vermoeidheid (ik weet het niet meer) en nu nog steeds droevig over!

@won666 die fan blijkt van Amy McDonald stond niet op mijn bingokaart haha
Pas op eh, er zijn er nog die niet op uw bingokaart staan hoor. Franz Ferdinand heb ik enkele weken geleden in Frankfurt ook nog live gezien. En ook Gorki en Eddy Wally heb ik al live gezien!

BTW, dan nog te bedenken dat ik haar vergeten te stemmen ben in @Koekdoos (dezelfde die dit spel organiseerde) zijn croptop100 o_O

@MadMandra27

U wou mijn feedback? U KRIJGT mijn feedback

Die zondag kan ik kort over zijn. Not my cup of tea. Ik ken werkelijk geen enkele artiest

Die vrijdag is tof met bands als Whitechapel en I Prevail. En ook Amy Mcdonald heb ik zelfs al live gezien. Groot fan van haar. Underoath vroeger wel fan van en Fever333 wil ik puur voor de energie wel eens zien maar totaal mijn cup of tea niet. Dus geen dagticket

MAAR. En als u mij niet gelooft mag u het verifiëren bij Koekdoos. Een van uw zaterdag klanten. DAT BEN IK. Ik moet toegeven dak getwijfeld heb. Fred van de Heideroosjes dat een pedofiel blijkt te zijn doet pijn. Na jarenlang fan te zijn geweest. BA is tof maar ziet ge op elk dorpsfestival waar minstens 70 percent van de bevolking nen halve gare is. Pennywise altijd tof. Maar wie het echt gedaan hebben voor mij? Social Distortion en Rancid. Twee van de enige punkbands die ik ooit gezien wil hebben en nog nooit gezien heb. Rancid helaas op Graspop paar jaar geleden gemist door een clash of vermoeidheid (ik weet het niet meer) en nu nog steeds droevig over!
Haha love uw schrijfwijze, zoals hier opt forum al eens benoemd werd 🏆 Dus eigenlijk de subgroep niche namen hebben het hem gedaan voor jou, cool! Wel in de hardere hoek nog steeds, maar ook te verwachten obv uw line-up. Mercikes!

• Leuk
Waarderingen: won666 en AngieH
Ik heb het even opgezocht. Ze overlapten met Exodus en Solstafir. En ik zal toen Rancid elders hebben willen gaan zien (Jera On Air?) En dan zal er niet van gekomen zijn?

Ik herinner het me terug. Jera On Air inderdaad. Ik ben toen die donderdag gegaan en wou die vrijdag (wanneer Rancid geboekt stond) ook gaan maar ik geloof dat ik last minute naar huis moest voor een crisismeeting op het werk. Ik wou toen die avond nog terug gaan maar is er niet meer van gekomen. En die zaterdag was te zwak vond ik om speciaal helemaal nog terug te gaan

We gaan door met een gedeelde 7e plek. Daar vinden we in ieder geval @Blommie en de rest van deze post is een Apeldoorns onderonsje.

7. @Blommie - Rock Blomberghen & @InsaniTiny - Tiny Fest (18 punten; beiden 3 dagtickets)

Blommie had bij één van zijn thema's een extra uitdaging gekregen bij het thema van @Dr. Hannibal. Deze was niet verplicht om uit te voeren, maar het is hem gelukt om bij het thema "Ongewoon Gezelschap" bij elke act een ander bijzonder instrument te boeken. Ook hier scheelde het voor mij niet veel of hij had een extra dagticket erbij verkocht, maar helaas viel hij net buiten de boot. Vond het mooi uitgewerkt dat ook bij het vreemde talen thema alle acts een andere taal hadden.

Daar waar bij voorgaande drafts er ook wel eens festivals afvielen voor tickets bij het boeken van omstreden acts, was dat bij Tiny Fest dit keer niet aan de orde: ondanks de boeking van Rammstein én Disturbed, wist dit festival 5 weekendtickets te verkopen en daarnaast nog eens 3 dagtickets. Rammstein wint het daarbij wel van Disturbed (2-0) en dat derde dagticket was uiteraard voor Jan Smit.

6. @Koekdoos - Baspop (20 punten; 8 dagtickets)

Mijn eigen festival heeft het deze editie ook weer goed gedaan. Een mooie subtopper qua uitwerking van de thema's steeds net buiten de top3, maar toch bij 8 mensen nog wel een dagticket waard. De meeste dan wel weer vreemd genoeg voor KISS, al zag ik ook meermaals voorbij komen dat men vooral de Graveyard stages goed ingevuld vond.

5. @RubenJS - Bayonette Festival (22 punten; 4 dagtickets)

Voor deze editie was het festival van Ruben verhuisd naar Frankrijk. Op voorhand was hij wat gestressd over de thema's die hij zou krijgen en of hij hier wel een metalfestival van zou kunnen maken. Achteraf gezien bleek dit niet nodig als je de poster ziet. Met een metalfestival volledig in eigen smaak (al vind hij zelf van niet) heeft Ruben zich deze editie gekroond tot de beste organisator uit Apeldoorn (tenzij @AngieH stiekem daar ook vandaan komt met een festival om de hoek).

Mocht je nog willen weten welke metalacts je moet boeken op een festival, alle dagtickets gingen naar de vrijdag.
Nee, ik woon in Utrecht (en ben opgegroeid vlakbij de Grolsch Veste, dus uiteraard een ticketje voor @luluasas gekocht) dus @RubenJS is Apeldoorns onbetwiste metalkoning (ook voor jou een ticket gekocht voor de vrijdag i.v.m. de uitwerking van het EO Jongerendag thema).

Verder ben ik zeer verheugd en hoogst verbaasd de top 4 te delen met 3 fantastische deelnemers, waar ook 2 van mijn eigen weekendtickets naartoe gingen❤️‍🔥

Alle indieliefhebbers moeten een metalfestival maken en alle metalliefhebbers moeten een indiefestival maken? :)
Ik moet zeggen, ik vond t best pittig om goeie metal namen voor mijn "Heaven on Earth" te bedenken maar volgens de metalkenners toch een aantal aardige bands geboekt (zonder ze van tevoren te kennen).

• Leuk
Waarderingen: Loek123
4. @warriorandweirdo - Cabin In The Woods (28 punten; 4 dagtickets)

Net buiten het podium vinden we Cabin In The Woods terug met een zeer sterke lineup met headliners Kate Bush en Rosalía en dan ook nog eens My Chemical Romance, al leverde die laatste dit keer geen ticket op bij @MadMandra27. Warriorandweirdo besloot om naast de 6 thema's ook nog een extra uitdaging toe te voegen: zo veel mogelijk acts die nog nooit op zijn festival hebben gespeeld. 90% van de lineup bestaat dan ook uit first-timers!

🥉@BlackwaterPark - Breakpoint Festival (30 punten; 3 dagtickets)

De presentatie van BlackwaterPark kwam als eerste en zorgde voor een paniekaanval bij vele organisatoren vanwege de mooie visuals én de uitgebreide merchandise. Daarnaast is het ook nog eens een festival met drie (front)vrouwen als headliner. Nog heel even leek Breakpoint Festival buiten het podium te belanden, maar op de extra stemdag werden er nog genoeg tickets verkocht om terug op het podium te belanden!

🥈@AngieH - Hush & Havoc Festival (34 punten; 4 dagtickets)

Wat een debuut. Aan het eind werd er nog bijna de stekker eruit getrokken vanwege een mogelijk verplichte clashfinder, maar zo blijkt dat je ook zonder clashfinder hoog kan eindigen. Het bleek uiteindelijk stuivertje wisselen zijn met de nummer één en op de slotdag viel alsnog het doek voor die gouden plak, maar het festival zit zeer strak in elkaar met veel fan favourites binnen zowel de metal als daarbuiten. De volgende keer een treedje hoger met een eerste plaats?

🥇@mattman - The Overgrowth (38 punten; 5 dagtickets)

Geen idee of mattman al eens heeft gewonnen, maar met zijn uitwerking van de thema's heeft mattman een waardig nummer één festival gebouwd. Zoals hierboven al genoemd was het stuivertje wisselen en werden er nog voor 10 punten aan tickets aangeschaft tijdens de laatste uurtjes dat het kon. Met onder andere Björk, Nick Cave en The Strokes wist hij misschien zelf ook al wel dat hij het wel eens heel ver zou schoppen deze editie.

----------------------------

Dan wil ik verder iedereen bedanken voor de inzet deze draft, zowel de deelnemers als ook alle stemmers en iedereen die extra thema's heeft ingezonden. Het was weer een mooie editie met dit keer een langzaam begin in plaats van een langzaam slot. Op naar de volgende na de festivalzomer!

Mijn kaarten waren voor:

The Overgrowth - weekend (presentatie & lineup) - @mattman
Hush & Havoc - weekend (locatie & uitwerking themas) - @AngieH
Themapalooza - weekend (uitwerking locatie & themas) - @luluasas

Dagticket (vrijdag) - Breakpoint (Presentatie skills & thema uitvoering) - @BlackwaterPark
Dagticket (vrijdag) - Bayonette (thema Alternatieve EO jongeren dag) - @RubenJS
Dagticket (zondag) - Glastonchella (uitwerking thema Frostbitten & Battlefield) - @EdsjeFCB

Users who are viewing this thread