Actualiteit

ChatGPT draagt wat mij betreft niet bij aan een zinvolle discussie. Niemand zegt dat oververtegenwoordiging voor de volle 100% wordt verklaard door (kort gezegd) sociaaleconomische factoren of nadelen in de strafrechtketen. Jouw originele bewering miste de nodige nuance; daarom zijn er de nodige kanttekeningen bij geplaatst.

Als Nederland geen asielzoekers zou kennen, dan zou het land er naar mijn gevoel aanzienlijk beter uitzien. Ik denk aan minder criminaliteit en meer respect voor vrouwen. Mijn vriendin komt regelmatig in Polen voor haar werk en geeft aan dat zij zich daar veiliger voelt op straat dan waar ook elders.
Je eindigt met enige nuance, maar je begint met deze belachelijke stelling. Dan is het niet vreemd dat daar mensen op reageren.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje
Dat mijn vriendin Lisa persoonlijk kende, maakt dit voor mij geen theorie of leuke discussie. Het komt gewoon dichtbij. Daarom erger ik me aan hoe hier bijna automatisch positief wordt gedaan over asiel en migratie, terwijl de nadelen steeds worden weggewuifd.

Het zinnetje “niet iedereen is crimineel” kennen we inmiddels wel. Daar gaat het ook niet om. Het gaat om patronen, en die zijn gewoon zichtbaar als je eerlijk kijkt.

Kijk naar programma’s als Opsporing Verzocht, of naar wat er elk jaar met oud en nieuw gebeurt: rellen, brandstichting, geweld tegen hulpverleners en honderden aanhoudingen. Dat is geen pech of toeval meer, dat gebeurt elk jaar opnieuw.

Je kunt dat blijven goedpraten met woorden als “context” en “bias”, maar daar wordt het straatbeeld niet veiliger van. Voor mij zouden veiligheid, normaal gedrag en draagvlak voorop moeten staan. Als we problemen niet durven benoemen, maak je het alleen maar erger en verliest iedereen het vertrouwen.

Ik wens jullie een fijn weekend, gelukkig hebben wij muziek wel gemeen :)

Dat mijn vriendin Lisa persoonlijk kende, maakt dit voor mij geen theorie of leuke discussie. Het komt gewoon dichtbij. Daarom erger ik me aan hoe hier bijna automatisch positief wordt gedaan over asiel en migratie, terwijl de nadelen steeds worden weggewuifd.

Het zinnetje “niet iedereen is crimineel” kennen we inmiddels wel. Daar gaat het ook niet om. Het gaat om patronen, en die zijn gewoon zichtbaar als je eerlijk kijkt.

Kijk naar programma’s als Opsporing Verzocht, of naar wat er elk jaar met oud en nieuw gebeurt: rellen, brandstichting, geweld tegen hulpverleners en honderden aanhoudingen. Dat is geen pech of toeval meer, dat gebeurt elk jaar opnieuw.

Je kunt dat blijven goedpraten met woorden als “context” en “bias”, maar daar wordt het straatbeeld niet veiliger van. Voor mij zouden veiligheid, normaal gedrag en draagvlak voorop moeten staan. Als we problemen niet durven benoemen, maak je het alleen maar erger en verliest iedereen het vertrouwen.

Ik wens jullie een fijn weekend, gelukkig hebben wij muziek wel gemeen :)
Allereerst wens ik je sterkte en jou vriendin natuurlijk ook, de zaak van Lisa was niets anders als verschrikkelijk...

Maar als een simpele asielstop is ook niet de oplossing, mensen hebben nou eenmaal hulp nodig en je kunt niet mensen aan hun lot overlaten omdat er ook veel mensen met kwaaie bedoelingen zijn. Als er een simpele oplossing was hadden we dit probleem niet. Ik ben het met de naïviteit van veel partijen in de kamer ook niet eens en vind dat de problemen niet genoeg benoemd worden maar zelf heb ik ook geen oplossing...

Specifieke smaken nooit herkend, maar ze smaken wel degelijk verschillend! Dan eten jullie gewoon te weinig chips.
Eerder teveel dan te weinig haha. Maar heb deze al lang niet gehad (wel nibbit). Zal even een paar zakken kopen en dan een smaaktest doen.

Bij de groep uit 2014 had na zeven jaar bijna 52 procent een baan. Onder jonge mannen lag dit aandeel boven de 70 procent.”

Vooruit, bij mannen tussen de 25-45 ligt dat percentage in Nederland op 90%, maar zo erg zijn de statushouders dus niet. Terwijl ze asielzoeker waren, zijn ze ook lange tijd tegengewerkt met de regelgeving dat ze maar maximaal 24 weken per jaar mochten werken.

En om de openingsalinea wat meer context te geven: die 13% werkenden na 3 maanden statushouder in 2024, dat klinkt laag, maar bedenk dat de overgrote meerderheid gewoon de eerste twee of drie jaar (te lang uit het werkveld om het nog exact te weten met mogelijke wijzigingen) bijna fulltime de taal aan het leren is.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Je zou haast denken als je de mensen menswaardig behandelt, getraumatiseerde mensen niet in ghetto-achtige omstandigheden uitzichtloos wegstopt, het allemaal best wel goedkomt. Je zou ook haast denken dat er echt heel wat tekorten zijn qua arbeidskrachten. Je zou haast denken dat één en één opgeteld kan worden.

Dan vergeet ik alleen even dat een zondebok die zichzelf niet kan verdedigen ook heel handig is. Zeker als je die zondebok ook nog zondiger kan creëren door diegene uitzichtloos en niet menswaardig op te vangen.

Zo dan. Ik zie op internet beelden circuleren van een Left Laser interview met Markuszower, waarin laatstgenoemde oproept om Palestijnse vluchtelingen "met geweld" tegen te houden aan de Nederlandse grens. Wat doet dit staatsgevaarlijke, opruiende type in hemelsnaam nog in onze Tweede Kamer?

• Leuk
Waarderingen: Jamel en BeWario
Zo dan. Ik zie op internet beelden circuleren van een Left Laser interview met Markuszower, waarin laatstgenoemde oproept om Palestijnse vluchtelingen "met geweld" tegen te houden aan de Nederlandse grens. Wat doet dit staatsgevaarlijke, opruiende type in hemelsnaam nog in onze Tweede Kamer?
dat zie je toch? Mensen ophitsen

Jup. Maar ik kan er niet bij dat een ex-beoogd minister die eerder al niet door een AIVD screening kwam dit soort uitspraken doet/kan doen.
Waarom denk je dat ie de screening niet door kwam? 😜

Die man is het slechtst bewaarde geheim van de Mossad..

Users who are viewing this thread