Bospop 2026

@bas2204 Ik heb de clashfinder niet gemaakt, maar de maker heeft hem na de aankondiging van de laatste namen bijgewerkt. Blijft afwachten tot ze het tijdschema bekend maken. Enig idee wanneer we die kunnen verwachten nu alle namen bekend zijn?
Hij is van mij inderdaad.

Leuke inschatting @Joeri , maar Bospop heeft er een handje van om niet per definitie alle grootste namen op het hoofdpodium te zetten. Vaak start het hoofdpodium op een dag juist met een relatief kleine naam en sluit de tent vaak ook nog af met een grotere naam. En volgens mij had Parris al gezegd dat ze het hoofdpodium zouden openen op vrijdag. Dus dan schuift Steel Panther of Floor Jansen naar de tent (als afsluiter daar denk ik) en dan The Hara of Heartland Drive naar de Jupiler Stage.

Op zaterdag denk ik dat bijvoorbeeld The K's het hoofdpodium zullen openen en ik schat maar zo dat Beach Boys' Best (en misschien zelfs The Ultimate Eagles gewisseld met Green Crow Collective) in de grote tent zal staan. Daarvoor gaat Razorlight dan naar afsluiter van de tent en denk ik dat Henrik Freischlader op de Jupiler Stage zal staan.

Zondag is je inschatting denk ik een stuk beter, al denk ik dat ze Goodbye June en Jett Rebel zullen omdraaien.
Ik heb jouw meeste input overgenomen, dank hiervoor! Eigenlijk alleen Jett Rebel en Goodbye June laat ik staan, maar dat is omdat ik zelf Jett Rebel als een echte main stage naam zie. Kan het natuurlijk helemaal fout hebben 🤣

• Leuk
Waarderingen: bas2204
Ik kan het ook natuurlijk fout hebben, maar vorig jaar waren de openers van he hoofdpodium Remme, Dirty Honey en The Vices. Met Jett Rebel zou je dan nog wel gelijk kunnen hebben, die zou ook als opener van het hoofdpodium kunnen dienen. Maar ik schat in dat ze die lekker ergens rond een uurtje of 5 in de tent laten opdraven.

@bas2204 Ik heb de clashfinder niet gemaakt, maar de maker heeft hem na de aankondiging van de laatste namen bijgewerkt. Blijft afwachten tot ze het tijdschema bekend maken. Enig idee wanneer we die kunnen verwachten nu alle namen bekend zijn?
Vorig jaar was het schema pas ongeveer een maand voor het festival bekend, dus dat zal nog wel even duren

Ik heb jouw meeste input overgenomen, dank hiervoor! Eigenlijk alleen Jett Rebel en Goodbye June laat ik staan, maar dat is omdat ik zelf Jett Rebel als een echte main stage naam zie. Kan het natuurlijk helemaal fout hebben 🤣
Vorige keer (2022) was Jett Rebel om 16:30 op de main. Openers zijn toch meestal kleinere namen met een slot van 3 kwartier.

De iets duurdere tickets Lounge 1981 (met zitplaatsen) van Bospop aan 180 Euro zijn nu tussen 70 (vrijdag), 75procent (zaterdag) en 80 procent (zondag) uitverkocht.

Mijn voorgevoel zegt me dat het er ongeveer zo gaat uitzien qua blokkenschema. Waarbij de vrijdag naar mijn inziens een band mist. Alternatief is dat ze 6-4-4 gaan spelen maar dan zou er tussen opener Parris en de 2e band geen bands in de tenten spelen. Wat ook vreemd aanvoelt.
Pijnlijkste clashes zouden dan zijn Grace Bowers en Hideous, Triggerfinger en Freishlader en Beach Boys Best en The K's.
timetable.jpg

Mijn voorgevoel zegt me dat het er ongeveer zo gaat uitzien qua blokkenschema. Waarbij de vrijdag naar mijn inziens een band mist. Alternatief is dat ze 6-4-4 gaan spelen maar dan zou er tussen opener Parris en de 2e band geen bands in de tenten spelen. Wat ook vreemd aanvoelt.
Pijnlijkste clashes zouden dan zijn Grace Bowers en Hideous, Triggerfinger en Freishlader en Beach Boys Best en The K's.
Bekijk bijlage 18671
Gisteravond na afloop van hun optreden de gitarist van Regressive Hypnosis gesproken, hij dacht dat ze rond 16.00 zouden spelen.

Gisteravond na afloop van hun optreden de gitarist van Regressive Hypnosis gesproken, hij dacht dat ze rond 16.00 zouden spelen.

Die zijn in Nederland inderdaad niet zo groot. Speelden de vorige keer ook rond een uurtje of 4 a 5.

• Leuk
Waarderingen: R3mko
Misschien ook wel even leuk om te kijken naar het programma en dan te kijken hoe veel we al eerder in Weert hebben kunnen zien. Ik moet zeggen dat het mij meevalt. Van de 46 artiesten, stonden er 15 pas minimaal 1 keer eerder op Bospop (als ik het goed heb terug kunnen vinden). Dat betekent 31 compleet nieuwe namen. Van de 15 terugkerende namen, zijn er maar 5 meer dan 1 keer eerder op Bospop geweest (Anouk, Within Temptation, ZZ Top, Kensington en Triggerfinger) en maar 6 van de terugkerende namen, stonden er sinds de corona pandemie al eens eerder.

Kortom, Bospop valt steeds wat minder terug lijkt het op het steeds opnieuw boeken van dezelfde namen en ook gezien de hoogtijdagen van de grote namen (ZZ Top even daargelaten) lijken ze de verjonging ook aardig door te trekken ook weer naar het programma van dit jaar.

ArtiestAantal keren eerderLaatste keer
Volbeat0-
Within Temptation42013
Airbourne12017
Floor Jansen0-
Steel Panther0-
Biohazard0-
Parris12022
Bizkit Park0-
Ally Venable0-
The Damn Truth12024
Regressive Hypnosis0-
Heartland Drive0-
The Hara0-
Munchy Bunch0-
Moby0-
ZZ Top42015
Kaiser Chiefs0-
Kensington22022
Clouseau12023
Razorlight0-
Triggerfinger32014
Beach Boys' Best0-
The Ultimate Eagles12011
The Commoners0-
Cooking with Knopfler0-
Tribute to TOTO0-
Henrik Freischlader0-
The K's0-
Green Crow Collective0-
Baskery0-
Lenny Kravitz12012
Anouk62017
Counting Crows12016
Chris Isaak0-
OMD0-
Palaye Royal0-
Fantastic Negrito0-
The Rumjacks0-
Jett Rebel12022
The Fatal Flowers11988
Goodbye June12022
Grace Bowers0-
Jesper Lindell0-
D.K. Harrell0-
Dawn Brothers0-
Hideous0-

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: remkobak en Mezzanine
Het was mij ontschoten dat dat optreden geannuleerd was. Ik heb het aangepast hierboven.

Er komt dus toch weer een soort Bospop spin-off festival, maar nu met alleen tribute bands en in de winter. Hopelijk houdt dat in de toekomst wat tribute bands van het echte programma af, maar ik denk niet dat het verschil zal maken. PS: nog 100 dagen tot Bospop zag ik op Facebook voorbij komen!
1775043067094.png

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules
Er komt dus toch weer een soort Bospop spin-off festival, maar nu met alleen tribute bands en in de winter. Hopelijk houdt dat in de toekomst wat tribute bands van het echte programma af, maar ik denk niet dat het verschil zal maken. PS: nog 100 dagen tot Bospop zag ik op Facebook voorbij komen!
Bekijk bijlage 18885
Dit Festival is de dag na het LVK in dezelfde tent zo wordt de tent 2 dagen gebruikt.

Gooi deze er even in ter info.
Heart is hier vaak besproken en eerder werd door Nancy Wilson ook wel aangegeven dat ze mogelijk naar Europa zouden komen. De tour is nu beëindigd. Ze werken dit jaar verder aan een nieuw album en een nog te verschijnen film/documentaire over de band. 2027 gaan ze weer optreden en het zou de laatste tour zijn. Maar hopen op volgend jaar dan. 🙏

Gooi deze er even in ter info.
Heart is hier vaak besproken en eerder werd door Nancy Wilson ook wel aangegeven dat ze mogelijk naar Europa zouden komen. De tour is nu beëindigd. Ze werken dit jaar verder aan een nieuw album en een nog te verschijnen film/documentaire over de band. 2027 gaan ze weer optreden en het zou de laatste tour zijn. Maar hopen op volgend jaar dan. 🙏
Ik zeg alvast een 2027 Bospop forum aanmaken 😅🎸

• Cool
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: remkobak, graaf1 en PJ
De duurdere Lounge tickets zijn nu voor 75procent verkocht voor vrijdag, voor 95procent verkocht voor zaterdag en volledig uitverkocht voor de Bospop zondag.

Ik zag het inderdaad ook voorbij schieten op Facebook. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het met de reguliere kaartverkoop staat. Hoe druk het wordt en of de extra investeringen in het programma zich ook terugbetalen...

Users who are viewing this thread