Best Kept Secret 2024

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
Sorry maar als Brobbey, Gimenez, of De Jong in een wedstrijd 7 kansen missen en je speelt daardoor slechts gelijk. Dan heb je gewoon niet goed gepresteerd. Dan kan je hond wel verkouden zijn of je kind proefwerkweek hebben op school.. je staat daar om goals te maken, dat is je taak. En als je dat een paar keer achter elkaar lijkt te doen dan interesseert men de ins en outs echt niet meer.

BKS vraagt gewoon de hoofdprijs en kunnen dat eerlijk gezegd gewoon niet waarmaken dit jaar. En ja, je kan pech hebben. Maar in 2 jaar tijd: DJVT, Goldband, Disclosure, Chemical Brothers, Oscar & The Wolf, Mula B, Ki/Ki, Jarreau Vandal, Job & Fred Band, Sophie Straat, Dorian Electra etc. boeken is geen pech, maar beleid. Tegenwoordig noemen we dat een Mislintatje.

En wij critici zijn ook fan, juist daarom benoemen we dit. Bij Pinkpop of Werchter interesseert het me weinig meer wat er wel of niet staat of welke koers ze varen.
Wacht? Dorian Electra in dit lijstje? Ik begrijp dat je een pop-hater bent, maar Dorian Electra lijkt mij gewoon in de 'voor de muziekliefhebber-categorie' te vallen. Die zou ook in voorgaande edities een goede plaatsing zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.040
Wacht? Dorian Electra in dit lijstje? Ik begrijp dat je een pop-hater bent, maar Dorian Electra lijkt mij gewoon in de 'voor de muziekliefhebber-categorie' te vallen. Die zou ook in voorgaande edities een goede plaatsing zijn.
Zonder blikken of blozen. Vorig jaar nog even gezien op Lowlands en het was erg matig. En dat ik een pop-hater ben heb je echt verkeerd begrepen, meer een BKS-moet-alternatief-blijven persoon zou ik zeggen. Zo ben ik wel voorstander van Sugababes op Lowlands bijvoorbeeld, maar daar heeft het meer ruimte wat mij betreft dan op BKS. Kritiek heeft echt niet altijd met "haat" te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
301
303
Wacht? Dorian Electra in dit lijstje? Ik begrijp dat je een pop-hater bent, maar Dorian Electra lijkt mij gewoon in de 'voor de muziekliefhebber-categorie' te vallen. Die zou ook in voorgaande edities een goede plaatsing zijn.
Dorian electra is een pareltje op de line up. gelukkig vindt niet iedereen dat, anders zou het veel te druk worden in de tent.
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
Zonder blikken of blozen. Vorig jaar nog even gezien op Lowlands en het was erg matig. En dat ik een pop-hater ben heb je echt verkeerd begrepen, meer een BKS-moet-alternatief-blijven persoon zou ik zeggen. Zo ben ik wel voorstander van Sugababes op Lowlands bijvoorbeeld, maar daar heeft het meer ruimte wat mij betreft dan op BKS. Kritiek heeft echt niet altijd met "haat" te maken.
Als je op live performances let, dan had je ook the Voidz kunnen plaatsen in het rijtje. Dat was de meest voorspelbare act die live slecht zou zijn, maar daar word niet over geklaagd.
Ik merk dat je vaker over pop acts hier klaagt, zelfs als ze door de alternatieve wereld worden geprezen. Vandaar dat ik je wel een beetje als een pop-hater zie.
 
  • Leuk
Waarderingen: splinter013

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.574
11.119
Als je op live performances let, dan had je ook the Voidz kunnen plaatsen in het rijtje. Dat was de meest voorspelbare act die live slecht zou zijn, maar daar word niet over geklaagd.
Ik merk dat je vaker over pop acts hier klaagt, zelfs als ze door de alternatieve wereld worden geprezen. Vandaar dat ik je wel een beetje als een pop-hater zie.
Passief agressief...
 

Henkgoudstaaf

Playlistbediener
12 jun 2023
11
2
Ik ga dit jaar voor het eerst naar BKS en vroeg me af hoe de zondagavond eruit ziet. De programmering stopte vorig jaar om half 1, ligt iedereen dan ook om 1 uur in z'n tent of is er nog iets van een feestje bezig op het terrein of op de camping? Lijkt me zo'n anticlimax als het zo vroeg al stopt, of wordt dat niet zo ervaren?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Ik ga dit jaar voor het eerst naar BKS en vroeg me af hoe de zondagavond eruit ziet. De programmering stopte vorig jaar om half 1, ligt iedereen dan ook om 1 uur in z'n tent of is er nog iets van een feestje bezig op het terrein of op de camping? Lijkt me zo'n anticlimax als het zo vroeg al stopt, of wordt dat niet zo ervaren?
Denk dat St. Paul altijd afsluit op de Floor tot 1u. Soort van afsluitfeest. Vorig jaar was er op de camping nog wel een bescheiden feestje, maar denk dat dat om 2u ook afgelopen was.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
523
470
Ik ga dit jaar voor het eerst naar BKS en vroeg me af hoe de zondagavond eruit ziet. De programmering stopte vorig jaar om half 1, ligt iedereen dan ook om 1 uur in z'n tent of is er nog iets van een feestje bezig op het terrein of op de camping? Lijkt me zo'n anticlimax als het zo vroeg al stopt, of wordt dat niet zo ervaren?
Op de camping is er vaak nog wel iets van een 'feestje' bij zo'n koffie bar of zo maar stel je er niet te veel van voor. Dus ja, die anticlimax is er wel een beetje als je graag nog een nachtje wil doorhalen. Schijnt dat ze geen toestemming hebben om langer dan 01.00 door te gaan.
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
198
329
Ik ga dit jaar voor het eerst naar BKS en vroeg me af hoe de zondagavond eruit ziet. De programmering stopte vorig jaar om half 1, ligt iedereen dan ook om 1 uur in z'n tent of is er nog iets van een feestje bezig op het terrein of op de camping? Lijkt me zo'n anticlimax als het zo vroeg al stopt, of wordt dat niet zo ervaren?

Als je vroeg genoeg piekt is er geen anticlimax ;)
 

splinter013

Playlistbediener
22 jan 2020
46
50
Ik ga dit jaar voor het eerst naar BKS en vroeg me af hoe de zondagavond eruit ziet. De programmering stopte vorig jaar om half 1, ligt iedereen dan ook om 1 uur in z'n tent of is er nog iets van een feestje bezig op het terrein of op de camping? Lijkt me zo'n anticlimax als het zo vroeg al stopt, of wordt dat niet zo ervaren?
Vorig jaar ging Pongo extra lang door bij de Secret stage. Was echt een groot feest. Op de camping was er echter niet echt meer iets te doen. Je werd op een gegeven moment ook verplicht om stil te zijn en er mocht geen muziek meer afgespeeld worden. Vond dat persoonlijk nog wel even door willen gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
947
986
Het mooiste aan BKS is dat het pal in de examenperiode valt en dat je daardoor zowel de 16-17 jarigen die voor het eerst zonder mama en papa van huis weg zijn, als de studenten die nooit slaap nodig lijken te hebben ontwijkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en Mark's Kal

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.040
Als je op live performances let, dan had je ook the Voidz kunnen plaatsen in het rijtje. Dat was de meest voorspelbare act die live slecht zou zijn, maar daar word niet over geklaagd.
Ik merk dat je vaker over pop acts hier klaagt, zelfs als ze door de alternatieve wereld worden geprezen. Vandaar dat ik je wel een beetje als een pop-hater zie.
Blijkbaar heb ik iets heel slechts gezegd over een act die je leuk vind. Maar goed, ik haat pop niet. Er moet ruimte zijn voor pop, zekerste weten. Maar niet overal, altijd en op elke plek. Wat de "alternatieve wereld" er van vindt, interesseert mij niet echt, gezien het 9 van de 10 gewoon commerciële insteken zijn en niet daadwerkelijk alternatief. Verder heb ik ook gewoon kritiek op het boeken van een Ki/Ki wat volgens mij geen pop is.

En dat een act tegenvalt ala The Voidz, dat kan altijd gebeuren. Die garantie heb je nooit, maar de insteek van het verhaal is nog altijd anders dan De Jeugd van Tegenwoordig daar neer zetten. Gaat ook om de intentie.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
366
288
De editie van 2018 is dan weer de enige die ik tot dusver heb overgeslagen, omdat dat jaar de grotere en de middelgrote namen bijna alleen maar bestonden uit namen die ik al eerder had gezien (of niet hoefde te zien, zoals CHVRCHES en Job Jobse). Zo is het ook nooit goed he. ;)
 

JKGB

Campingartiest
6 dec 2021
84
50
Dit blijft voor mij toch wel de blauwdruk van een goede BKS lineup hoor. Goede headliners, een uitgebreide middle card met veel grote namen, een spannende undercard in het kleinste font.

Bekijk bijlage 8178
Die was echt bijna perfect inderdaad... zeker qua headliners.. Over 2018 gesproken: Superorganism en Isaac Gracie... waren toen flink gehypet. Daarna weinig meer van vernomen..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken