Best Kept Secret 2027

Al bedacht ik me gelijk: aan de sub headliners te zien was dit jaar juist wellicht ook het geval dat ze vooral flink hadden geïnvesteerd in de headliners en daardoor minder geld over bleef voor goeie midcard
Nouja dat geld hebben ze dubbel en dwars terug gekregen door alle afzeggingen toch? Kan me niet voorstellen dat Pommelien die last minute een showtje doet omdat ze toch al op t festival staat de hoofdprijs vraagt... Of degene die de invaller van Sharon van Etten was.

Dat klinkt logisch en dan snap ik de keuze van de organisatie ook wel. Was zelf afgelopen jaar in eerste instantie ook heel enthousiast over de headliners (en nog steeds want vond ze tof) maar baalde uiteindelijk toch ook wel dat de midcard wel wat tegenviel. Vond dat BKS is zich daarin juist (voor mij dan) onderscheidde van bv DTRH of Lowlands
Persoonlijk heb ik dit ook hoor. Liever een interessante midcard dan grote, dure headliners. Nou hoeft een interessante midcard wellicht niet per se duur te zijn. Zou een Blood Incantation bijvoorbeeld heel duurder zijn geweest? Of stel dat ze een Diiv in de avond in de TWO plaatsen?

Weet niet of het al benoemd is, maar de week voor BKS is Rock am Ring en die teasen al een tijdje met een clip met muziek van Turnstile. Lijkt me dat als ze in Europa zijn ze wel naar BKS kunnen komen. De verplichte MOJO-ronde hebben ze al gedaan op Lowlands dit jaar dus zijn ze volgend jaar 'vrij' om naar andere festivals te gaan... Ook wordt er nog gehint op Avenged Sevenfold en Faith No More, maar weet niet of die ook in de BKS programmering passen.

Weet niet of het al benoemd is, maar de week voor BKS is Rock am Ring en die teasen al een tijdje met een clip met muziek van Turnstile. Lijkt me dat als ze in Europa zijn ze wel naar BKS kunnen komen. De verplichte MOJO-ronde hebben ze al gedaan op Lowlands dit jaar dus zijn ze volgend jaar 'vrij' om naar andere festivals te gaan... Ook wordt er nog gehint op Avenged Sevenfold en Faith No More, maar weet niet of die ook in de BKS programmering passen.
Als je RAR headline stage materiaal bent dan kom je voor Pinkpop in aanmerking vrees ik, niet voor BKS. Faith No More zou nog ergens kunnen (al zie ik dat ook niet zomaar gebeuren, of ze moeten een revival gemaakt hebben op Tik Tok o.i.d. waar ik niet van weet), Avenged Sevenfold nevernooit niet lijkt me.

Als je RAR headline stage materiaal bent dan kom je voor Pinkpop in aanmerking vrees ik, niet voor BKS. Faith No More zou nog ergens kunnen (al zie ik dat ook niet zomaar gebeuren, of ze moeten een revival gemaakt hebben op Tik Tok o.i.d. waar ik niet van weet), Avenged Sevenfold nevernooit niet lijkt me.
We zullen moeten afwachten wat ze morgen online zetten bij RAR. En dan natuurlijk afwachten tot BKS komt... Hoe lang nog? 🤣

Heeft BKS voorgaande jaren overlap gehad met rock am ring? Lijken me wel een heel ander doelpubliek te hebben

Twee bands overlap lijkt mij ook genoeg, maar dan wel Turnstile en Faith No More!
Als zulke geweldige bands in de buurt zijn, ga je toch een beetje hopen...

Baal nog steeds dat die FNM show in de AFAS nooit meer is ingehaald...

Ik ben nooit op Misty Fields geweest, maar er zit altijd best wat overlap tussen de (Secter/Casbah)-namen van BKS en MF. Als ik de line-up van dit jaar bekijk en het topic lees, denk ik: de niet te missen middag-in-de-Secret-naam van dit jaar is Man/Woman/Chainsaw. Wordt daar vaak genoemd als hoogtepunt, is BKS-act in hart en nieren (zowel alternatief als toegankelijk) en heeft een lekker debuut uit. Ik zag M/W/C vorig jaar al op London Calling en had ze daarna stiekem ook al een beetje verwacht voor BKS26, maar als ik de reacties in het MF-forum lees hebben ze het laatste jaar nog wel wat stappen gezet. Op London Calling was het nog heel leuk, maar ook wat rommelig. Op naar BKS27 dan maar!

Shaking Hands en Prewn zijn ook zeer welkom, al verwacht ik die dan eerder in de Casbah en daar pakken voor mij niet alle optredens even goed uit.

Ik vind de plaat van Mary in the junkyard ook sterk, maar daarover lees ik erg wisselende verhalen in het forum van Misty Fields.

Ik ben nooit op Misty Fields geweest, maar er zit altijd best wat overlap tussen de (Secter/Casbah)-namen van BKS en MF. Als ik de line-up van dit jaar bekijk en het topic lees, denk ik: de niet te missen middag-in-de-Secret-naam van dit jaar is Man/Woman/Chainsaw. Wordt daar vaak genoemd als hoogtepunt, is BKS-act in hart en nieren (zowel alternatief als toegankelijk) en heeft een lekker debuut uit. Ik zag M/W/C vorig jaar al op London Calling en had ze daarna stiekem ook al een beetje verwacht voor BKS26, maar als ik de reacties in het MF-forum lees hebben ze het laatste jaar nog wel wat stappen gezet. Op London Calling was het nog heel leuk, maar ook wat rommelig. Op naar BKS27 dan maar!

Shaking Hands en Prewn zijn ook zeer welkom, al verwacht ik die dan eerder in de Casbah en daar pakken voor mij niet alle optredens even goed uit.

Ik vind de plaat van Mary in the junkyard ook sterk, maar daarover lees ik erg wisselende verhalen in het forum van Misty Fields.
Zag verschillende autos van de BKS crew staan dus komt goed met MWC.

Zitten ook helemaal in de Windmill scene en hun album is ook geproduceerd door een lid van Gilla Band uit mijn hoofd. Dan is het simpelweg een kwestie van tijd denk ik zo.

Het optreden van M/W/C op MF was waanzinnig!!! Qua wow factor voor mij vergelijkbaar met de show van Madra Salach dit jaar in de Secret. Andere MF acts die voor mij zo door mogen komen: Prewn, Tooth, Bleech 9:3, Clarion en Bucket (wat een sloopkogel was dat zeg!!).

Overigens: Heartworms is met nieuw werk bezig. Hoogste tijd voor BKS (en voor MF)!!

• Leuk
Waarderingen: Brundlecat en Matthijs
Nog een PS op mijn vorige post: dat waren mijn Misty Fields 2026 tips voor de Casbah en Secret. Squid was ook fantastisch maar die mogen voor mij wel een mooie spot in de Two krijgen!

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Phoebe Bridges, Fontaines DC en the Strokes zijn dit jaar de droomheadliners voor BKS lijkt me. Ook zullen ze zeker proberen om Angine te pakken. Maar ja, MOJO heeft met drie weekenden (pinkpop, dtrh en LL) gewoon meer kans op bepaalde acts op de line-up te zetten. Vooral DTRH zal proberen diezelfde namen te strikken.

Phoebe Bridges, Fontaines DC en the Strokes zijn dit jaar de droomheadliners voor BKS lijkt me. Ook zullen ze zeker proberen om Angine te pakken. Maar ja, MOJO heeft met drie weekenden (pinkpop, dtrh en LL) gewoon meer kans op bepaalde acts op de line-up te zetten. Vooral DTRH zal proberen diezelfde namen te strikken.
Ja dat, plus dat er naast Porto in Europa nog wel meer festivals zijn die deze acts willen hebben. Het ziet er goed uit voor Phoebe op BKS, maar het is nog verre van zeker.

Phoebe Bridgers een week na BKS in Duitsland. Zal normaal gezien niet kunnen mislopen, of Porto moet roet in het eten gooien?
Hurricane en Southside zijn allebei ook van FKP Scorpio. Maar inderdaad: wat doet Porto?

In Nederland is BKS wel de meest logische plek, dus als het buitenland niet dwars zit zou dat toch moeten lukken.

Ik zie daar ook Angine de Poitrine. Mogen ook meteen doorkomen naar BKS.

Laatst bewerkt:
Lekker he, de concrete geruchten zijn weer echt begonnen. Zag iemand wel een mooi rijtje in de festifans groepsapp zetten voor BKS:

Fontaines D.C. - Phoebe Bridgers - LCD Soundsystem

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: Brundlecat en visdave34
Lekker he, de concrete geruchten zijn weer echt begonnen. Zag iemand wel een mooi rijtje in de festifans groepsapp zetten voor BKS:

Fontaines D.C. - Phoebe Bridgers - LCD Soundsystem
Dat is natuurlijk het gehoopte rijtje voor dit jaar en het is niet helemaal onrealistisch.

Users who are viewing this thread