Lowlands 2026

Met het maken van keuzes aan de hand van het blokkenschema ben ik inmiddels bij de zaterdag beland.

In eerste instantie dacht ik ook: de bovenkant is wat mager voor LL.

Volgens mij is dit deels een tourschema probleem, want de zaterdag is toch bovengemiddeld wat mij betreft.

Met Kelis (hele grote 00’s act), S10 (Nederlandse inbreng), Major Lazer (belegen, maar nieuw album), Sombr (genoeg over gezegd) & Tyler, The Creator in de Alpha.

Met daarnaast nog Geese, Eefje de Visser (Bravo) en Nia Archives, Royal Blood en Lambrini Girls (Heineken).

Is dit toch wel een geweldige dag met voor iedereen iets…

Ik denk dat veel mensen onderschatten hoe belangrijk schaduw en zitplekken zijn. Op Graspop heb je nauwelijks schaduw buiten de tenten om, extreem heet dus. Zitplekken heb je ook alleen bij de foodstands in het midden. Je mag als goedmakertje wel een kleine klapstoel meenemen als oudje, maar dat is bij LL zo veel beter geregeld.

Hier, vond dit plaatje voor je van Lowlands 2002 voordat fatsoenlijke zitplekken een ding werden. Voor de vergelijking een scene uit de moderne tijd er bij. Man, ik mis dit de oude situatie niet.

Bijlagen

• 2002.jpg
    2002.jpg
    211,7 KB · Weergaven: 69
  • 2019.jpg
    2019.jpg
    68,2 KB · Weergaven: 69
  • Leuk
Waarderingen: Vanallesennogwat
Grappig om te lezen dat meer mensen na een lange pauze weer eens naar LL gaan. Al eerder verteld maar eerste voor mij was 1993 en daarna stuk of 18/19 keer geweest (2x over geslagen ivm nieuwe kids enzo). Laatste keer was met Slayer (2013 of 14) dus ben benieuwd hoe het nu is na al die jaren. Ik wil wel op de normale camping staan aan de 'goede' kant van de weg om de kids de meegaan ook die ervaring te geven. Maar ga ook voor beetje luxe dus neem ook een goed gevulde beurs mee om daar eten en drinken te kopen. Ga niet meer met een steekwagen met x treetjes of bier in tentdoeken gewikkeld lopen zeulen. Sjeez wat was die brug zwaar toe die er nog stond.

Ga niet meer met een steekwagen met x treetjes of bier in tentdoeken gewikkeld lopen zeulen. Sjeez wat was die brug zwaar toe die er nog stond.
Mocht je wel lekker blikkies willen knallen rond de tent kan je ze natuurlijk ook bestellen en daar ophalen! Is de sfeer van het zuilen met blikjes zonder het hoeven zuilen ;)

• Leuk
Waarderingen: bksdtrhll
Grappig om te lezen dat meer mensen na een lange pauze weer eens naar LL gaan. Al eerder verteld maar eerste voor mij was 1993 en daarna stuk of 18/19 keer geweest (2x over geslagen ivm nieuwe kids enzo). Laatste keer was met Slayer (2013 of 14) dus ben benieuwd hoe het nu is na al die jaren. Ik wil wel op de normale camping staan aan de 'goede' kant van de weg om de kids de meegaan ook die ervaring te geven. Maar ga ook voor beetje luxe dus neem ook een goed gevulde beurs mee om daar eten en drinken te kopen. Ga niet meer met een steekwagen met x treetjes of bier in tentdoeken gewikkeld lopen zeulen. Sjeez wat was die brug zwaar toe die er nog stond.

Wij zijn ook van zo min mogelijk dingen meeslepen. Inmiddels kan je letterlijk alles daar kopen. Zelfs een tent ;)

• Metal!
Waarderingen: Borix
2016 was mijn eerste jaar als 17 jarig jochie, dit jaar 10 jaar geleden en in de tussentijd 1x (2018) niet aanwezig geweest.

Mocht je wel lekker blikkies willen knallen rond de tent kan je ze natuurlijk ook bestellen en daar ophalen! Is de sfeer van het zuilen met blikjes zonder het hoeven zuilen ;)
Gelukkig heb ik niet zo veel meer nodig om me lekker te laten gaan. Als jonkie was alcohol (of andere dingen) een goed hulpmiddel om een beetje lost te komen maar nu boeit het me allemaal niet meer zo erg*. Maar de biertjes die ik wil ga ik idd daar gewoon halen - ga niet meer zeulen. Daarnaast nog een beetje zelf gekweekte 'kruiden' en goede vape voor 'droge kruiden' en dan kom ik het weekend wel door. 🥳

* Als je dus een 50+ man met metal/tiedye shirt, lang grijs haar en baard/snor beetje gek ziet doen/dansen dan ben ik dat misschien wel. Gewoon lekker aansluiten en meedoen. 🤩

Hier, vond dit plaatje voor je van Lowlands 2002 voordat fatsoenlijke zitplekken een ding werden. Voor de vergelijking een scene uit de moderne tijd er bij. Man, ik mis dit de oude situatie niet.
en toch brengt een collectieve overlevingsmodus een bepaald saamhorigheidsgevoel teweeg wat je niet gaat hebben bij een festival wat tot in de puntjes alles geregeld is, een "fuck it, alles is toch al nat/koud/klote" heeft ook zijn eigen charme". Eten/drinken/faciliteiten/sfeer is de basis, of er nou 5 picknicktafels te weinig staan bij de speciaal bier bar waar je je NEIPA uit glas kan drinken is dan imo niet zo belangrijk.

• Geweldig
Waarderingen: soepstengel
en toch brengt een collectieve overlevingsmodus een bepaald saamhorigheidsgevoel teweeg wat je niet gaat hebben bij een festival wat tot in de puntjes alles geregeld is, een "fuck it, alles is toch al nat/koud/klote" heeft ook zijn eigen charme". Eten/drinken/faciliteiten/sfeer is de basis, of er nou 5 picknicktafels te weinig staan bij de speciaal bier bar waar je je NEIPA uit glas kan drinken is dan imo niet zo belangrijk.

Ik herinner me vooral heel veel heel erg moe zijn. Doe mij dat scenario waarbij alles tot in de puntjes geregeld is, die saamhorigheid is er dan net zo veel.

Haha, leuk om te zien dat iedereen even terugkijkt op het sentiment. Festivals zoals toen bestaan überhaupt niet meer. Toiletrollen door de bomen gooien, de 24-uurstent van toen, alle tentjes in de fik zetten en vooral de droogstaande sloten die aan het einde van het weekend zonder regen opeens toch gevuld waren..:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Het is allemaal zo veel netter en georganiseerder nu.. Laat ze maar een mobielverbod invoeren, dan komen we misschien weer terug bij de goude oude tijden.

Ik zelf ook al sinds 1998 begonnen 2a3 edities gemist ivm vakanties of werk.
Maar als ik julie zo hoor komt de oude generatie weer opdagen.
Kunnen we daar volgend jaar over klagen[ teveel oude knarren]🤣🤣

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: fidler en minicooper7
Ik begrijp wat je zegt. Maar als mensen om je heen bij bosjes omvallen door gebrek aan schaduw merk je dat de sfeer ook achteruit gaat. Bepaalde basisbehoeften (schaduw, zit/rustplekken, sanitair, veiligheid) moet je gewoon echt op orde hebben als festival. En daar heeft LL in 10 jaar echt een standaard neergezet. Is geen festival waar je je zo veilig en relaxt voelt, in mijn ervaring althans.

Users who are viewing this thread