Actualiteit

Tja, het zijn toch gewoon feiten?

Na al die jaren heb ik gewoon een enorme hekel gekregen aan een bepaalde groep. Hoe vaak worden Nederlandse vrouwen niet uitgescholden of nageroepen als ze over straat lopen?

Het is opvallend vaak dezelfde groep. Je kunt je ogen ervoor sluiten, maar dat verandert de werkelijkheid niet.

Wat ik zo apart vind aan links: iedereen is welkom en iedereen is gelijk. Maar ondertussen haal je ook mensen binnen waarvan een deel nog opvattingen heeft die hier totaal niet passen, bijvoorbeeld over vrouwen en homo’s.

Spijtig, gelukkig lees je zoiets niet vaak.

Opsporing verzocht: Altijd die Jan-Peter, Jan-Willem, Roderick
Je leest dit juist heel erg vaak. De situatie in Loosdrecht is al maandenlang in het nieuws. Vandaag weer: huizen beklad van azc-sympathisanten. Er reist een groepje diehard anti-azc hooligans het land door om in ieder willekeurig dorp te protesteren tegen de komst van opvangplekken, ook als er maar een klein groepje kwetsbare minderjarigen (!) wordt geplaatst. Deze figuren hebben van intimidatie hun core business gemaakt en gaan soms zelfs over tot geweldpleging. Die situatie bij dit gezin is hier helaas een triest voorbeeld van.

Edit: lang artikel uit 2025.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss
Jij misschien niet nee..
Je zou eens naar de video’s van DutchTravelManiac moeten kijken. Die laat regelmatig beelden zien van wat er zich afspeelt in en rondom sommige asielzoekerscentra. Dat soort beelden zie je volgens mij maar weinig terug in de reguliere media.

Daardoor krijg ik soms het gevoel dat niet alles wordt belicht en dat de problemen kleiner worden voorgesteld dan ze in werkelijkheid zijn. Natuurlijk is niet iedere asielzoeker hetzelfde, maar incidenten en overlast mogen wat mij betreft ook gewoon benoemd worden in plaats van genegeerd of gebagatelliseerd.

Je zou eens naar de video’s van DutchTravelManiac moeten kijken. Die laat regelmatig beelden zien van wat er zich afspeelt in en rondom sommige asielzoekerscentra. Dat soort beelden zie je volgens mij maar weinig terug in de reguliere media.

Daardoor krijg ik soms het gevoel dat niet alles wordt belicht en dat de problemen kleiner worden voorgesteld dan ze in werkelijkheid zijn. Natuurlijk is niet iedere asielzoeker hetzelfde, maar incidenten en overlast mogen wat mij betreft ook gewoon benoemd worden in plaats van genegeerd of gebagatelliseerd.
Kom aan, als er íets niet onderbelicht is in Nederland, is het als een asielzoeker iets doet wat niet oke is.

En homo's en vrouwen hebben in Nederland natuurlijk helemaal niets te vrezen van onze good old Christelijke inborst.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Kom aan, als er íets niet onderbelicht is in Nederland, is het als een asielzoeker iets doet wat niet oke is.

En homo's en vrouwen hebben in Nederland natuurlijk helemaal niets te vrezen van onze good old Christelijke inborst.
Dat incidenten met asielzoekers het nieuws halen, ontken ik ook niet. Mijn punt is juist dat de structurele problemen in sommige asielzoekerscentra of de overlast eromheen naar mijn idee minder aandacht krijgen dan ze verdienen.

En wat het christendom betreft: natuurlijk zijn er ook conservatieve christenen met opvattingen waar ik het niet mee eens ben. Alleen zie ik in Nederland niet dat christenen in noemenswaardige aantallen vrouwen uitschelden op straat of homo’s intimideren. Dat betekent niet dat het niet voorkomt, maar de schaal en de aard van het probleem zie ik anders. Daar mag je het mee oneens zijn, maar dat is waar mijn zorg zit.

Verder heb ik het gevoel dat mensen mij hier zien als een racist. Dit wil ik graag toelichten:

Ik heb het niet over afkomst of ras, maar over gedrag. Wat mij betreft is iedereen welkom die zich aan de wet houdt, onze normen en waarden respecteert en anderen normaal behandelt. Maar dit is niet het geval!!

Waar ik moeite mee heb, is dat je bepaalde problemen soms nauwelijks meer kunt benoemen zonder meteen als racist te worden weggezet. Dat betekent niet dat ik iedereen over één kam scheer, want dat doe ik niet.

Wat ik al eens eerder heb aangekaard is het voorbeeld Polen.Veel mensen wijzen erop dat zij een veel strenger migratiebeleid voeren en ervaren dat als veiliger. Of je het daarmee eens bent of niet, daar kun je over discussiëren. Maar die discussie meteen afdoen als racistisch vind ik niet terecht.

DutchTravelManiac, ja daar las ik laatst over: https://www.volkskrant.nl/binnenlan...reld-van-extreemrechts-gedachtegoed~b31208e1/

Goede genuanceerde bron🤡

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje
Dat incidenten met asielzoekers het nieuws halen, ontken ik ook niet. Mijn punt is juist dat de structurele problemen in sommige asielzoekerscentra of de overlast eromheen naar mijn idee minder aandacht krijgen dan ze verdienen.

En wat het christendom betreft: natuurlijk zijn er ook conservatieve christenen met opvattingen waar ik het niet mee eens ben. Alleen zie ik in Nederland niet dat christenen in noemenswaardige aantallen vrouwen uitschelden op straat of homo’s intimideren. Dat betekent niet dat het niet voorkomt, maar de schaal en de aard van het probleem zie ik anders. Daar mag je het mee oneens zijn, maar dat is waar mijn zorg zit.

Verder heb ik het gevoel dat mensen mij hier zien als een racist. Dit wil ik graag toelichten:

Ik heb het niet over afkomst of ras, maar over gedrag. Wat mij betreft is iedereen welkom die zich aan de wet houdt, onze normen en waarden respecteert en anderen normaal behandelt. Maar dit is niet het geval!!

Waar ik moeite mee heb, is dat je bepaalde problemen soms nauwelijks meer kunt benoemen zonder meteen als racist te worden weggezet. Dat betekent niet dat ik iedereen over één kam scheer, want dat doe ik niet.

Wat ik al eens eerder heb aangekaard is het voorbeeld Polen.Veel mensen wijzen erop dat zij een veel strenger migratiebeleid voeren en ervaren dat als veiliger. Of je het daarmee eens bent of niet, daar kun je over discussiëren. Maar die discussie meteen afdoen als racistisch vind ik niet terecht.
Volgens mij heeft overigens niemand je een racist genoemd.

Waar het om gaat is dat er iets verschrikkelijks is gebeurd en dit weer in no time wordt misbruikt voor een hetze tegen migranten. De pride is niet bedoeld daarvoor. En het is een feit dat de Pride echt nog broodnodig is, ook in Westerse landen, zéker ook in Polen.

Ik ga er dan toch nog even in mee; hoe vaak zie jij moslims lelijk doen tegen vrouwen of homo's. Ik weet dat het gebeurt, en bagatelliseer niks, maar doe nou niet alsof je dagelijks een moslim ziet spugen naar een homo. Dat vrouwen en homo's echt nog heel veel problemen hebben, is zeker waar. Ik heb vroeger ook wel eens met jongens gekust en dat leverde gekke reacties op. Maar ik denk dat dat in Staphorst niet leuker was geweest dan naast een azc

En je noemt net iemand die misstanden in azc's toont? Verdiep je zelf eens in het onmenselijke traject waar je in verzeild raakt als je asielzoeker bent. Onder welke erbarmelijke omstandigheden je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Ik ben geen socioloog, maar ik kan me zo voorstellen dat iedereen een limiet heeft van hoe lang je tot paria behandeld kan worden zonder dat je gekke dingen gaat doen.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: AngieH en Timmetje
Oasiss, ik wil het hier eigenlijk bij laten. Op muziekgebied lees ik vaak jouw berichten en mijn gevoel is dat, als ik je in het echt zou ontmoeten, we waarschijnlijk uren zouden kunnen praten over muziek / festivals.

Dat we op sommige andere vlakken anders denken, vind ik absoluut niet erg. Juist omdat we op bepaalde onderwerpen van mening verschillen, betekent dat niet dat ik geen respect heb voor jouw kijk erop.

Dat de asielprocedure soms slecht geregeld is, betekent voor mij niet dat we problemen die samenhangen met migratie moeten negeren of wegwuiven.

Wat ik vaak zie, is dat zodra iemand kritiek heeft op immigratie of op problemen rondom integratie, de discussie snel verschuift naar de opvang of wordt gesproken over een “hetze”. Daardoor raakt de kern van het probleem soms ondergesneeuwd.

Natuurlijk is niet iedere migrant hetzelfde en moet je mensen altijd als individu beoordelen. Maar het is ook niet eerlijk om te doen alsof er geen problemen bestaan met een deel van de mensen die hier komen. Wanneer bepaalde basiswaarden, zoals gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen of acceptatie van homoseksualiteit, niet worden gerespecteerd, vind ik dat we daar gewoon eerlijk over moeten kunnen spreken.

Wie in Nederland wil wonen, krijgt veel vrijheid en bescherming, maar daar horen ook verwachtingen tegenover te staan.

Juist omdat we op bepaalde onderwerpen van mening verschillen, betekent dat niet dat ik geen respect heb voor jouw kijk erop.
Met daarbij de kanttekening dat het niet verkeerd is dat mensen vraagtekens zetten bij niet inhoudelijke opmerkingen als "meest linkse krant" of opmerkingen in de trant van die comment over opsporing verzocht op de vorige pagina's als niet oké beschouwen en dat aan je teruggeven.

Laat ik het potentieel aanraden van mogelijke extreemrechtste video's even buiten beschouwing want zelf niet gekeken (en geen behoefte toe)en daardoor geen oordeel over.

Naar elkaar luisteren en met elkaar in gesprek gaan is belangrijk maar het is ook de toon (of ondertoon) waar mensen op reageren.

Laat ik het potentieel aanraden van mogelijke extreemrechtste video's even buiten beschouwing want zelf niet gekeken (en geen behoefte toe)en daardoor geen oordeel over.
Timmetje, ook voor jou geldt hetzelfde als Oasiss, ik zie jouw berichten ook regelmatig voorbij komen en ik ben het zo vaak met je eens.

(btw heel erg jaloers op jouw Glastonbury avonturen)

Als je geen behoefte hebt dan respecteer ik dat, wij hebben alleen een andere kijk op bepaalde zaken.

Users who are viewing this thread