Omdat ik hier als een van de weinige echte armoede heb meegemaakt. Ik ben letterlijk geboren in een huis zonder stroom en water, geen geld thuis. Niets waar je je aan vast kon pakken. Niets wat er voor zorgde dat je mee kon draaien in een samenleving. Dan pas ga je herkennen hoe belangrijk bepaalde organen zijn in de samenleving die voor recreatie, arbeid en luxe zorgt die wij hier hebben.
Klagen om een Pizzamerk op een festival (die er eerder al was maar dan van New York Pizza) is echt verwaande jongetjes gedrag. Dat trek ik enorm slecht. Zeker als je dan inderdaad wel bands aanhangt die heel veel roepen, maar achter de schermen bakken vol met geld verdienen waar ze zogenaamd op tegen zijn. Daarom ook mijn iPhone opmerking. We willen allemaal op vakantie, we willen allemaal luxe, we willen allemaal alles en zoveel mogelijk. Maar het moet wel allemaal maar aan komen waaien. Het is allemaal lekker makkelijk roepen, maar steek gewoon je eigen handen uit de mouwen en maak er zelf dan wat van als het allemaal zo kut is.