Pinkpop 2026

Ik begrijp je volledig en irriteer me daar ook mateloos aan. Ook ontzettend veel mensen die langs je lopen (vooral bij de headliners, is vrijwel geen moment dat niemand langs loopt..) en maar kletsen alsof ze niet eens voor de muziek komen. Waarom ga je dan zo dichtbij staan als het je niks interesseert? Kan dat nooit bevatten.

Las ook veel over het tamme publiek en of het door de hitte kwam, maar de afgelopen 3 jaar dat ik ben geweest valt dat me elke keer opnieuw op. Wat dat betreft is een concert van artiest zelf alleen al 10x vetter omdat t publiek dan veel intenser is en er wel echt voor de muziek/artiest zelf is. Zelfs in het voorvak viel het enthousiasme van anderen vaak tegen. Yungblud kreeg het publiek het beste mee naar mijn gevoel. Vorig jaar RockWerchter voorvak was zoveel leuker door iedereens enthousiasme. Ik vind het oprecht jammer dat je dat op Pinkpop veel minder ziet want het zou de beleving nog eens zoveel mooier maken dan het al is.
Ondanks de positieve geluiden en prima line-up van dit jaar, is dit toch wel één van de redenen waarom ik ooit ben afgehaakt op PP, de sfeer en beleving bij optredens.
Maar kan me wel voorstellen dat de hitte ook niet echt mee speelt en daarnaast is het natuurlijk ook gewoon één groot veld waarbij er heel veel mensen zijn die de act of niet kennen, of er niet zoveel mee hebben. Misschien dat als ze op deze manier stappen blijven zetten, ook de sfeer en muziekliefhebberij weer beter gaat worden. Meestal is het trouwens in de tent al wel een stuk beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Madigan
Vond het helaas geen al te leuke editie... Aan de programmering lag het niet, die was top. Ik vond de hitte wel echt zwaar. Maar mijn grootste klacht is het eindeloze geouwehoer van andere mensen door de muziek heen. Bij vrijwel ieder optreden. Ik heb het oprecht nog nooit ergens zó erg meegemaakt als dit jaar op Pinkpop. Zelfs de eerste rij was niet veilig. Dat de muziek erg zacht leek te staan dit jaar (?) hielp ook niet mee.

Het is echt tijd voor een bewustwordingscampagne.
Jammer dat je het zo hebt ervaren.. voor mijn gevoel is dit overal zo althans alle festivals die ik heb meegemaakt..
Voor mijn gevoel was het in de breedte dit keer het minst! Soms tref je het en soms niet, bij editors tussen alle fans een geweldige optreden gehad!
Foo Fighters stuk verder op het terrein waarbij mensen rustig hun tijdlijn zaten door te nemen.. ach ieders eigen!

Maar dit heb ik ook vaak op Werchter en Lowlands meegemaakt!
Met name wanneer het muziek is waar je niet echt los op kunt gaan... vandaar ook diep respect voor the cure, om een ieder zo in extase te kunnen houden!
 
  • Leuk
Waarderingen: JKermelo
Foo Fighters stuk verder op het terrein waarbij mensen rustig hun tijdlijn zaten door te nemen.. ach ieders eigen!
Nou nee, niet ieders eigen. De dag doornemen doe je maar lekker ergens anders dan op een veld vol met mensen die naar muziek willen luisteren.

Jammer om te lezen dat dat tegenviel. Daar mag echt wel een bewustwordingscampagne omheen. Ook bij concerten enzo.
 
Er schiet ons hier toch één grote, echte teleurstelling binnen van de Pinkpop zaterdag, hoe banaal het ook is:

dagjesmensen kregen géén festival-polsbandje, nog nooit meegemaakt :(

image-4-864x1536.png
 
  • Wow
Waarderingen: Loek123
Nou nee, niet ieders eigen. De dag doornemen doe je maar lekker ergens anders dan op een veld vol met mensen die naar muziek willen luisteren.
Vind het toch wel een verschil of zo iemand (redelijk) vooraan staat of helemaal achteraan op het veld/terrein. Het is immers geen concert in een hal/zaal. Je kunt niet verwachten dat 100% van de 50.000 tot 60.000 bezoekers op het veld helemaal dedicated voor zo'n act daar staat. Zeker bij een hoofdact op Pinkpop (zonder goed alternatief).
 
Er schiet ons hier toch één grote, echte teleurstelling binnen van de Pinkpop zaterdag, hoe banaal het ook is:

dagjesmensen kregen géén festival-polsbandje, nog nooit meegemaakt :(

image-4-864x1536.png
Dagjes bezoekers hebben op Pinkpop geen polsbandjes, da's enkel voor weekend, camping, Tuinterras of skydeck. Voor Dag-tickets is Dag-ticket de toegang.
 
Vind het toch wel een verschil of zo iemand (redelijk) vooraan staat of helemaal achteraan op het veld/terrein. Het is immers geen concert in een hal/zaal. Je kunt niet verwachten dat 100% van de 50.000 tot 60.000 bezoekers op het veld helemaal dedicated voor zo'n act daar staat. Zeker bij een hoofdact op Pinkpop (zonder goed alternatief).
precies, daar is Pinkpop echt te groot voor. Blijft toch nog altijd een groot open air festival.
 
Vind het toch wel een verschil of zo iemand (redelijk) vooraan staat of helemaal achteraan op het veld/terrein. Het is immers geen concert in een hal/zaal. Je kunt niet verwachten dat 100% van de 50.000 tot 60.000 bezoekers op het veld helemaal dedicated voor zo'n act daar staat. Zeker bij een hoofdact op Pinkpop (zonder goed alternatief).
Is zo. Maar je las hier best veel over mensen die vooraan zelfs de dag doornamen. Dat kan niet.
 
Dagjes bezoekers hebben op Pinkpop geen polsbandjes, da's enkel voor weekend, camping, Tuinterras of skydeck. Voor Dag-tickets is Dag-ticket de toegang.
Ja Dennis, wij waren er, we weten het en hebben het ter plaatse moeten horen maar waren en nog zijn nog steeds verbaasd hierover (én teleurgesteld).
Nog op geen enkel festival meegemaakt, vandaar de post.
Dé verbeteringstip voor volgend jaar en ook reclame want hoeveel jeugd loopt er niet heel lang mee te pronken? ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Matjes
Ja Dennis, wij waren er, we weten het en hebben het ter plaatse moeten horen maar waren en nog zijn nog steeds verbaasd hierover (én teleurgesteld).
Nog op geen enkel festival meegemaakt, vandaar de post.
Dé verbeteringstip voor volgend jaar en ook reclame want hoeveel jeugd loopt er niet heel lang mee te pronken? ;)
Helemaal eens, nog nooit zo naakt gevoelt op een festival haha
 
  • Haha
Waarderingen: DennisvdBr
Absoluut. Ze mogen van mij ook een zone rondom podia instellen, waar het verboden is om tijdens optredens met groepen te zitten.
alleen single riders en no talking zone

😂 Nee joh, gewoon leven en laten leven, iedereen z'n eigen beleving. Ik stoor me er zelf niet zo aan, misschien is dat het verschil.
 
Ja Dennis, wij waren er, we weten het en hebben het ter plaatse moeten horen maar waren en nog zijn nog steeds verbaasd hierover (én teleurgesteld).
Nog op geen enkel festival meegemaakt, vandaar de post.
Dé verbeteringstip voor volgend jaar en ook reclame want hoeveel jeugd loopt er niet heel lang mee te pronken? ;)
Brrr... zo'n pauper braderie bandje (fel geel/groen/rose kunststofpapieren zweetdingetje) of zelfs helemaal niks als dagbezoeker? Volgens mij de enige major met zoiets goedkoops dan. Inderdaad zonde en gemiste kans.
 
alleen single riders en no talking zone

😂 Nee joh, gewoon leven en laten leven, iedereen z'n eigen beleving. Ik stoor me er zelf niet zo aan, misschien is dat het verschil.
Maar leef en laten leven gaat niet helemaal op. Als je vooraan staat te kwekken ben je actief de lol van anderen aan het verpesten die daar wel staan om naar de muziek te luisteren. Ga dan gewoon ver van het podium of elders staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Matjes
alleen single riders en no talking zone

😂 Nee joh, gewoon leven en laten leven, iedereen z'n eigen beleving. Ik stoor me er zelf niet zo aan, misschien is dat het verschil.
Tijdens een optreden met een groep tussen de drukke massa zitten, levert gevaar op en is daardoor onverantwoord. Ik heb 't over relatief dichtbij de podia hè. Niet ergens verder op 't terrein. Dus dat je door de drukte amper ziet dat er ineens een paar mensen op zo'n doek/deken liggen of zitten. Vaak met de rest vd groep eromheen als een soort van poortwachters. Dat kan ook 50m verder, waar 't wel verantwoord is. Daar hebben ze nog een veel fijnere beleving, want minder schoenen op vingers (of andere lichaamsdelen) en minder kans op onnodige ruzies en discussies.
 

Users who are viewing this thread