Ondanks de positieve geluiden en prima line-up van dit jaar, is dit toch wel één van de redenen waarom ik ooit ben afgehaakt op PP, de sfeer en beleving bij optredens.Ik begrijp je volledig en irriteer me daar ook mateloos aan. Ook ontzettend veel mensen die langs je lopen (vooral bij de headliners, is vrijwel geen moment dat niemand langs loopt..) en maar kletsen alsof ze niet eens voor de muziek komen. Waarom ga je dan zo dichtbij staan als het je niks interesseert? Kan dat nooit bevatten.
Las ook veel over het tamme publiek en of het door de hitte kwam, maar de afgelopen 3 jaar dat ik ben geweest valt dat me elke keer opnieuw op. Wat dat betreft is een concert van artiest zelf alleen al 10x vetter omdat t publiek dan veel intenser is en er wel echt voor de muziek/artiest zelf is. Zelfs in het voorvak viel het enthousiasme van anderen vaak tegen. Yungblud kreeg het publiek het beste mee naar mijn gevoel. Vorig jaar RockWerchter voorvak was zoveel leuker door iedereens enthousiasme. Ik vind het oprecht jammer dat je dat op Pinkpop veel minder ziet want het zou de beleving nog eens zoveel mooier maken dan het al is.
Maar kan me wel voorstellen dat de hitte ook niet echt mee speelt en daarnaast is het natuurlijk ook gewoon één groot veld waarbij er heel veel mensen zijn die de act of niet kennen, of er niet zoveel mee hebben. Misschien dat als ze op deze manier stappen blijven zetten, ook de sfeer en muziekliefhebberij weer beter gaat worden. Meestal is het trouwens in de tent al wel een stuk beter.