Graspop Metal Meeting 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lars.
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Last minute blijkbaar toch geen Extreme stream (Extream?), daarvoor al geen Europe, hopelijk blijft er nog wat overeind van Foreigner, Black Label, Electric Callboy, Alice Cooper en Def Leppard...

• Sad
Waarderingen: InsaniTiny
@won666 achter de tribune bij de main heb je foodmaker. Die hebben wat koude dingen tegen schappelijke prijs.
Ik heb voor de zekerheid dubben gecheckt na Europe. Idd. Wraps. Maar die wrap salmon daar zat meer koolzuur en komkommer dan salmon. De carnivoor in mij was niet tevreden. Not approved

Maar bedankt voor de tip!

Hoe kom je op spaghetti als je een stokje ziet?

En bedoel je niet een rauwe spaghettisliert dan, want volgens mij worden die alleen maar zachter als je ze kookt🤔
Das een goede vraag. Een ei kunt ge hard of zacht koken. Maar spaghetti enkel zacht. Dit gaat even mijn verstand te buiten. Ik zal morgen sos Piet contacteren

• Haha
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123
Mijn top 5 van de zaterdag:

1. Avatar - Wat een show en wat een frontman ! Ze stonden al langer op mijn lijstje en dit smaakt naar meer. Veel meer!!

2. Lacuna Coil - zeer sterk optreden. Band speelde strak, de zangeres was geweldig en prachtig en de zanger/grunter completeerde het geheel. Aan mij hebben ze een nieuwe fan.

3. Uncle Acid and the deadbeats - hier keek ik erg naar uit en Kevin en z’n band hebben zeker geleverd. Geen verrassingen of groot spektakel, maar sfeervolle en technisch perfecte psychedelische rock met mooie bijpassende visuals (beelden uit spaghetti westerns)

4. BMTH. Hebben weer een topshow neergezet. Halen de top 3 niet omdat ik de show wel erg vond lijken op die van 2024, maar toch weer nieuwe elementen en redelijk wat andere liedjes. Oli is wel echt een koning. En die hoosbui op 2/3 van de show was top gepland!

5. Feuerschwanz. Muzikaal niet hoogstaand, maar wel een feestje! Heb me kostelijk vermaakt en het was een mooie opmaat voor wat een heerlijke dag zou worden.

Eervolle vermelding voor Architects, die een goede show neerzetten. Sam was niet top bij stem (althans bij de screams) en ik had graag wat meer oudere liedjes gehoord, maar de setlist was goed te pruimen voor het grote publiek en Sam wist het publiek te vermaken.

Tegenvaller van de dag voor mij was Ice Nine Kills, vooral door het slechte geluid (althans waar wij stonden). Ik heb het nu na 3 keer ook wel gezien, geloof ik, maar vraag het me gerust over een paar jaar nog eens.

INK moet eigenlijk ff een pauze nemen.
Nieuwe show elementen/songs in de setlist verwerken. Want het was vrijwel 1 op 1 met de vorige graspop show. Met dan een paar nieuwe nummers...
Merk indd dat t beetje veel van hetzelfde gaat worden, wat jk echt zonde vind want ze hebben best wel wa nummers waar ze leuke dinfen mee kunnen doen

• Leuk
Waarderingen: Spike Thunderpaws
Wat een dag! Ik kan me geen sterker headliner duo herinneren.

Fleddy Melcully:
De ideale opener van de dag! Fleddy is gewoon altijd een feestje!

POD:
Ben zeker niet de grootste fan maar ze hebben wel een heel strakke show neergezet! In tegenstelling tot een niet nader genoemde headliner.

Loathe:
Het is ondertussen al even geleden dat ik ze nog eens heb gezien. Sommige nummers werkte niet even goed als op plaat maar al bij al nog steeds een geslaagd optreden.

Hollywood Undead:
Het laatste kwartiertje nog gezien. Was wel leuk maar ook niets speciaals.

Three Days Grace:
Ideaal meezing momentje. Wel beter dan de vorige doorkomst.

INK:
Show tot en met. En ze hebben de hits om nog een stapje hoger te gaan. Alleen jammer dat je de helft van de nummers niet kunt horen door de bas.

Babymetal:
Lichtelijk tegen mijn zin gezien omdat de groep Architects van bijna aan de barrier wilde zien. Maaaaarrr, ze waren echt wel een stuk beter dan de laatste doorkomst. Alle problemen qua geluid waren weg en de band speelde echt extreem strak!

Architects:
Na het zien van de show snap ik helemaal waarom ze niet headlinen. Het was gewoon niet goed genoeg.. heel jammer

Bad Omens:
De nieuwe bands laten weer eens zien hoe het moet. Meer dan correct dat ze als headliner staan!

Bring me the horizon:
Het bewijs dat de crowd interactions niet staged zijn! Mogelijks de beste festival show die ik al heb gezien. Heel blij dat ze Babymetal mee on stage hebben genomen voor Kingslayer. Dit was iets waar we als groep op waren aan het hopen! En dan de regen tijdens Doomed! Het kon bijna niet beter uitkomen!
ja hoor

maar ik heb dan ook een tyfus hekel aan dat jankerige gezang van BTMH

wel leuk hoe sommige vorige jaar kotste op een mogelijke komst van LP en nu weer hoezee zijn..

Ach ja

Users who are viewing this thread