Festileaks Draft XX: De Presentaties!

We zitten inmiddels op 19 stemmen, maar ik verwacht tot minimaal nog wel tickets van @Yannick, @mattman en @Royke te ontvangen vandaag! En ook tickets van anderen zijn natuurlijk nog welkom.

Het is zeer spannend met nog een vijftal deelnemers die strijden om de podiumplekken en de winst. Maar ook daaronder is het nog spannend waarbij een enkel dagticket het verschil kan maken! Stem vandaag nog!
Sorry, komt er vanavond aan. Weinig tijd gehad laatste dagen.. :/

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
19. @Royke - Royke's Themefest (0 punten)

Er is helaas één festival op 0 punten blijven steken en dat is Royke's Themefest. Hij had misschien wel de moeilijkste set om uit te werken met twee thema's gericht op België / Benelux en dan ook nog de Latin erbij. De onderstaande quote bij de loting van thema's zegt misschien ook wel voldoende? 😅
Zojuist mijn set ontvangen... Kan ik mezelf nog terugtrekken uit deze draft? :ROFLMAO:

17. @WesleyNoH - The Last Great Weekend (4 punten)
&
17. @Martijn - This Must Be A Weirder Place (4 punten)

Op een gedeelde 17e plek staan Wesley en Martijn. Wesley wist 4 dagtickets te verkopen, waarvan er 3 naar de vrijdag gingen met zijn mainstage "Male Only Sausage Fest". Aan de ene kant verkoopt een mannendag dus wel goed, maar had het meer tickets opgeleverd met wat extra vrouwen op het affiche? (Nog steeds *grumble voor het stelen van Alice Cooper...)

Martijn had wel een combiticket verkocht maar dus ook maar één dagticket voor de vrijdag. Bij elke draft gebaseerd op lotingen (draft 10, 17 en 20) heeft hij de pech gehad om een zware loting te krijgen met Calvin Harris, Niels Destadsbader en nu de onderstaande set. Misschien bij de volgende loting meer geluk?
Ik vind deze de ergste denk ik

• De bar (alle artiesten moeten te linken zijn aan drinken, hoeft uiteraard niet alcoholisch. Een bekend nummer hebben als Espresso telt ook)
  • Alleen artiesten uit de zuidelijke provincies van Nederland (Limburg, Noord-Brabant & Zeeland)
  • Terug Naar De Kindertijd
  • Two-sibling-bands
  • kleuren
  • No Big Cities (Acts die geboren/opgericht zijn in een plaats met minder dan 1 miljoen inwoners volgens Wikipedia. Vb. Amsterdam heeft 918.117 inwoners, dus René Froger mag gekozen worden.)

@Royke, lang getwijfeld over een stem. Jouw set was wmb de vreselijkste en ik vind dat je binnen die kaders nog een oké programma hebt weten neer te zetten. En dat nog in alle enthousiasme ook!

Echt nooit geweten dat Rondé uit het zuiden kwam. Hoe heb je uiteindelijk de zuidelijke nederlandse artiesten bij elkaar geraapt?
Met de wat kleinere bandjes kwam ik er zelf wel uit. Voor de tweede stage was de keuzelijst van Omroep Brabant voor de Brabantse top 100 (oid) erg behulpzaam!

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Ja, beetje ondankbaar natuurlijk die thema’s krijgen. Langs de andere kant heb ik, voor mezelf dan, ook gewoon gekeken hoe creatief er met bepaalde thema's werd omgesprongen om uiteindelijk ook een samenhangend geheel te vormen, en niet 4 à 5 verschillende affiches in een.

• Leuk
Waarderingen: RubenJS en mattman
Ja, @Royke had het niet makkelijk nee... Allee die zijprojecten had ik leuk gevonden, maar twee BeNe thema's is wel cruel. Was uiteindelijk nog een fijne lineup hoor, met een mooie plek voor Fontaines DC.

Ja, beetje ondankbaar natuurlijk die thema’s krijgen. Langs de andere kant heb ik, voor mezelf dan, ook gewoon gekeken hoe creatief er met bepaalde thema's werd omgesprongen om uiteindelijk ook een samenhangend geheel te vormen, en niet 4 à 5 verschillende affiches in een.
Enigszins akkoord, anderzijds hou ik wel van festivals waar menig genres aangeboden worden. Maar ook zo'n line-up kan als een geheel aanvoelen, of niet. Dus ik snap je wel. Muziek is sowieso iets gevoelsmatig; dat maakt het net zo fijn en interessant (y)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Yannick
Ik heb ook gestemd op festivals die ik echt creatief vond... niet zo zeer op festivals die ik écht zou willen bezoeken, dus de muziek zelf stond daarin wat minder op de voorgrond dan normaal bij het stemmen.

Bij mij combinatie van de twee, maar creativiteit wel de bovenhand. Ik spoil al effe: normaal gezien zou ik sowieso (een dagje) naar een festival waar MCR staat gaan, maar deze keer niet want andere, creatievere opties imo. Zonder afbreuk te doen aan die organisator, maar om even te duiden. De keuzes waren alleszins moeilijk te maken, misschien wel de moeilijkste editie tot nog toe!

Enigszins akkoord, anderzijds hou ik wel van festivals waar menig genres aangeboden worden. Maar ook zo'n line-up kan als een geheel aanvoelen, of niet. Dus ik snap je wel. Muziek is sowieso iets gevoelsmatig; dat maakt het net zo fijn en interessant (y)
Ik vond het overigens erg moeilijk om te stemmen, omdat er echt heel goede initiatieven waren.. Hoop dat m'n festival daar in ook een beetje in uit heeft geblonken. 😂😭

16. @MadMandra27 - MadMandra Meeting (5 punten; 2 dagtickets)

Ja, helaas MadMandra, je komt toch weer eerder dan je had gehoopt... Maar niet direct bij de eerste update! Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat vooral de uitvoering van de thema's "Fuck het Westen" en "Your parents would hate this" de doorslag hebben gegeven voor dat ene weekendticket. Daarnaast zijn er voor zowel de zaterdag als zondag een dagticket verkocht.

15. @BeWario - FloFest (6 punten; 6 dagtickets)

Kort daarboven vinden we BeWario terug met FloFest. Een goed uitgevoerd festival dat vermoedelijk een stuk hoger was geëindigd als er meer combitickets gekocht mochten worden, want maarliefst alle punten zijn gehaald door dagtickets. Vooral de zaterdag deed het erg goed. Je zou kunnen denken dat dat komt door namen als Tame Impala, The National, Joey Valence & Brae en het gehele vogelpodium (ganzen, altijd goed), maar we weten allemaal dat dit puur komt door de boeking van Frans Bauer.

14. @JK79 - Pentafest (9 punten; 6 dagtickets)

Voor JK een vergelijkbaar verhaal als bij BeWario, alleen dan met één weekendticket erbij. Zo zie je dat deze draft (en vermoedelijk drafts op basis van geluk bij een loting) wel degelijk rekening houden met goede boekingen binnen het thema. Al heeft de boeking van K3 hier geen enkel dagticket opgeleverd... Misschien een keuze van onze forumgenoten om gewoon een andere dag te stemmen maar stiekem eigenlijk gewoon K3 te willen zien?

13. @Yannick - Glastonbury Festival 2027 (10 punten; 4 dagtickets)

Voor het eerst in lange tijd heeft Yannick een lage eindklassering gescoord. Met een eigen interpretatie voor de aankomende Glastonbury editie zijn er nog wel 2 dagtickets verkocht voor de onder andere de secret set van Florence, maar The Killers tijdens het Legends slot op zondag was een minder groot succes: geen dagtickets. De zaterdag was dan wel weer goed voor twee dagtickets erbij. We gaan het zien in 2027 hoeveel er van deze lineup correct blijkt te zijn, misschien wel een nieuw orakel op het forum erbij?

Jammer maar helaas. Vond de concurrentie wel erg sterk, waren redelijk wat affiches waar ik graag combi's voor had aangeschaft. Volgende keer maar gewoon m'n eigen concept terug doen. 😭😂

Users who are viewing this thread