Rosalía

Wij zijn om 18u15 vertrokken vanuit Gent, zitten nu op de tram richting Sportpaleis. In Sint-Niklaas eraf, langs binnen, dat is de oplossing.
Nog altijd muurvast in Zwijndrecht. Ik neem aan dat dit optreden niet strak om 8u30 begint?

Trein gent dampoort vertrokken om 18h02. Aankomst Sportpaleis 19h15🤷‍♂️. En als optreden stopt zoals aangekondigd rond 22h30-22h45 nog ruim op tijd voor laatste trein

Wat een optreden. Waanzin! Zeker muzikaal maar ook show, stageperformance, dans,... Echt totaalpakket! Persoonlijk zelfs meer fan van waanzinnige nummers van laatste plaat tov oudere nummers. Nooit gedacht dat ze die nummers zo live zou kunnen brengen

Awel he. Ik heb hier superhard naar uitgekeken. En hoewel de show echt fenomenaal goed was - sommige stukken waren best mindblowing - had ik er weinig connectie mee. Ligt het aan het feit dat Lux niet mijn favoriete plaat van haar is? Aan de drie grote mannen die pal in mijn zicht zijn komen staan 2 minuten voor aanvang, aan de Spanjaard die het hele concert kattenvals in mijn oor kweelde... Of toch aan het feit dat Lux - hoe sterk die plaat ook echt is - nooit helemaal geklikt heeft? We zullen het nooit weten. Maar Rosalia was ontwapenend, zong loepzuiver en gaf écht alles. Maar de grote emoties bleven helaas uit. En daar baal ik best van eigenlijk.

Maar echt nogmaals. Wat een geniale show.

Ik zou morgen, mocht dat kunnen, opnieuw gaan!
Beste ooit, dat niet, maar echt wel super!

Ligt het aan het feit dat Lux niet mijn favoriete plaat van haar is?
Ik vond al altijd dat LUX nog meer dynamiek en bombast had mogen krijgen op plaat. Dat ligt natuurlijk aan het medium zelf en ook aan de geluidsinstallatie waarop je speelt (hoewel ik niet mag klagen).
En tijdens het concert hier zat er echt die gecontroleerde dynamiek in - denk dat we allemaal nu LUX gehoord hebben zoals het echt bedoeld is.

En ja, het is echt beetje chance hebben, dat gevoel dat de omgeving niet meewerkt (grote mannen last minute, kattengezang ernaast, ...) kunnen een concertbeleving serieus verkloten.

Op dat gebied ook geen klagen vandaag!

Users who are viewing this thread