GMM Marquee Bracket

Immortal - heilung 3-7
Heilung al een paar keer gezien immortal nog nooit dat geeft bij deze de doorslag.

In flames - blind guardian 3-7
Beide zie ik wel graag live aan het werk maar bij deze krijgt Hansi zijn stem toch de voorkeur!

Testament - type o negative 5-5
Testament natuurlijk al heel vaak gezien ook best wel fan van ze, type o negative nooit gezien helaas in 2007 had ik de kans maar kende ze toen nog niet...

Behemoth- exodus 4-6
Behemoth mag van mij richting mainstage in het donker zoals vorig jaar liefst!
Exodus mag de marquee nog eens afsluiten.

Hoog tijd dat ze nog eens een thrash dag maken in de marquee

• Leuk
Waarderingen: won666
Deze lichting doet het voor mij niet echt. De 2 meest aansprekende staan dan ook tegenover elkaar.

Immortal - heilung 0-1

In flames - blind guardian 1-0

Testament - type o negative 6-4

Behemoth- exodus 1-0

Immortal - heilung 10-0

In flames - blind guardian 10-0

Testament - type o negative 2-8

Behemoth- exodus 10-0

Immortal - Heilung: 0 - 10

In Flames - Blind Guardian: 0 - 10

Testament - Type O Negative: 4 - 6

Behemoth - Exodus: 0 - 10

Immortal - Heilung: 5-5
2 compleet verschillende stijlen maar allebei super goed al moet je bij Heilung wel voor in de juiste modus zijn, anders is het gewoon een rariteit. Goeie spirituele reis gewenst overigens

In Flames - Blind Guardian:5-5
Geen keuze. Valhalla, I will be Heard!

Testament - Type O Negative: 0-10
Ow ow wat lastig. Testament live gezien en goed. Maar ToN ligt me beter en ik ben oud genoeg maar spijt dat ik ze nooit in actie heb gezien. (Spijt stem?) Maar ik ben 100% voor als die dit jaar de marquee af zouden sluiten (heeft iemand nog een Peter rondslingeren?)

Behemoth - Exodus: 10-0
Na vorig jaar de mainstage show gezien. Daarna geen twijfel dat ze ook de marquee in stijl vol zouden krijgen en wat een lekkere muziek. Dat ze maar snel terug komen op welk podia dan ook.

Immortal - Heilung: 0-10
In Flames - Blind Guardian: 5-5
Testament - Type O Negative: 10-0

Immortal - Heilung: 5 - 5 (beiden solide marquee headliners waar ik niets mee heb)
In Flames - Blind Guardian: 5 - 5
Testament - Type O Negative: 10 - 0
Behemoth - Exodus: 10 - 0

De keuze tussen In Flames en Blind Guardian vind ik echt onmogelijk
Twee topbands die ik graag zou zien als marquee head, maar die ook beiden eerder op een ander podium zullen staan.
Van beiden wel fan in ieder geval en zouden een fijn alternatief zijn voor een mindere headliner, met potentie om het optreden van het weekend af te leveren. Na dat ze bands als Anthrax, Mastodon, Hatebreed etc in de marquee zijn gaan zetten zou ik het opzich ook niet een hele rare zet vinden. Al zie ik powermetal als marquee headliner niet heel snel meer gebeuren (als het geen mainstage is is jupiler head wellicht logischer)

Immortal - Heilung: 5 - 5
In Flames - Blind Guardian: 8 - 2
Testament - Type O Negative: 0 - 10
Behemoth - Exodus: 5 - 5

Immortal - Heilung: 9-1
In Flames - Blind Guardian: 9-1
Testament - Type O Negative: 0-10

Mooi dat er toch al 41 stemmers aan dit spel meedoen (of hebben gedaan)!
Dat is toevallig net zo veel als deelnemers aan de GMM tier lists (Alcatraz met 14 slechts een derde daarvan, maar dat is begrijpelijk).
Gek genoeg overlappen bracket en tier list deelnemers echter maar voor de helft (21).
Daar valt dus nog wel wat winst uit te halen, zou je zeggen? 😋
Doe gezellig mee allemaal (ook voor degenen die al enkele dagen niet meer hebben meegestemd)!
@basti_phantasti
@Cedric1996
@Cedric1996
@charlottekos
@dennis87
@dvdh666
@Dwarf
@El_Leipo
@JB.
@jonasvh
@KevindeV
@Lars.
@MandyRose
@Moniek
@N1tje
@Parfex
@PimSp
@piodo
@Pommer
@Raz0rRade
@redbaron
@Sdg
@Skut10
@Slyder73x
@talos654
@Thorinson
@WTTNightMare

Immortal - Heilung: 8 - 2
In Flames - Blind Guardian: 10 - 0
Testament - Type O Negative: 1-9

1777328550610.png

Mooie strijd tussen In Flames en Blind Guardian!
BG begon sterk, werd ingehaald door IF, kwam weer terug, tijdje lang stuivertje wisselen, maar uiteindelijk trok IF toch aan het langste eind.

1777328152828.png

Overige drie duels waren overduidelijk, wat vooraf nou niet per se al vast stond (behalve wellicht voor Behemoth).
Heilung en met name Type O Negative zijn nu niet direct typische Marquee headliners.
Sommigen zullen zich zelfs afvragen wat Heilung überhaupt op een metalfestival te zoeken heeft, maar het blijkt maar weer dat er wel degelijk veel liefhebbers voor te vinden zijn.
En TON is natuurlijk een band die al 16 jaar niet meer bestaat, en is qua genre toch ook wel vrij niche te noemen.

Morele winnaars: @BlackwaterPark , @Blommie , @Dr. Hannibal , @JK79 , @Joslittel , @jvandeweyer en ik. :cool:

Next:

1777329200473.png

Saxon - Meshuggah:
My Dying Bride - Anthrax:
Soulfly - Carcass:
Tiamat - Agnostic Front:

Ik snap nog altijd niet wat die morele winnaars inhouden? Is het mogelijk om dat eens uit te leggen aub @MetalLimbo ?

En wat zijn de gele kleuren?

Saxon - Meshuggah: 10 - 0
Ja ik heb gewoon niks met Meshuggah, sorry. En Saxon vind ik gewoon wel een toffe band. Ik heb zelfs deze avond nog hun RSD album geluisterd, live in Germany 1991

My Dying Bride - Anthrax: 0 - 10
My Dying Bride heeft een leuk nummer dat ze nooit live spelen. Maar voor de rest totaal geen fan. Maar Anthrax? Megafan!

Soulfly - Carcass: 10 - 0
Dan ligt Soulfly me toch nog net iets meer

Tiamat - Agnostic Front: 0 - 10
Tiamat is echt niks voor mij. Agnostic Front vind ik heerlijk

Saxon - Meshuggah: 0-10
My Dying Bride - Anthrax: 10-0
Soulfly - Carcass: 10-0
Tiamat - Agnostic Front: 0-10

Saxon - Meshuggah: 0-10
My Dying Bride - Anthrax: 10-0
Soulfly - Carcass: 10-0
Tiamat - Agnostic Front: 4-6