Live is Live 2026

Ik ben wel al naar Rock en Seine geweest en La Route du Rock.
Er is mij alleszins niets zorgelijks opgevallen. Oke, de faciliteiten bij beiden zijn minder dan de standaarden in België, maar qua publiek weinig op aan te merken.
Exact, ik ga al een jaar of 4 naar Rock En Seine, en ik vind het eigenlijk aangenamer, ook qua sfeer, dan de Belgische festivals... Alvast wel duizend keer leuker dan zo'n live is live.

Maar goed ja, de verplaatsing naar Parijs kost ook geld...

• Leuk
Waarderingen: koekroeck
Exact, ik ga al een jaar of 4 naar Rock En Seine, en ik vind het eigenlijk aangenamer, ook qua sfeer, dan de Belgische festivals... Alvast wel duizend keer leuker dan zo'n live is live.

Maar goed ja, de verplaatsing naar Parijs kost ook geld...
met flixbus valt dat wel mee. En je kunt het combineren met sighseeing in Parijs. Festival opent pas met muziek rond 17h geloof ik.

Ticket voor Nick Cave kost 125€ incl. kosten. Nu via Feverdays 20% korting, dus 100€, Maar als je ns doorklikt... daar rekenen ze dan wel 10€ booking fee bij.
"We geven je 25€ korting, maar je moet daarvoor wel 10€ teruggeven!"
Te belachelijk voor woorden toch?
FEVER is een van de twee verkoopsagenten voor LIL. Je krijgt 20 percent korting op 115 Euro of 23 Euro. Dit geeft dan 92 Euro.
Dan rekenen ze nog 10 Euro booking fee erbij. Dat is dan 102 Euro. Deze actie is ook heel tijdelijk maar morgen om 24h is het al gedaan.
102 Euro is nog altijd lager dan de 107 Euro die ik al een tijdje zie als laagste bedrag bij de resale.
En 102 Euro is een heel goede prijs/kwaliteitverhouding als je zie welke internationale kleppers optreden bij de Nick Cave dag: Johnny Marr, Lykke Li,... Voglens mij gaan ze een heleboel verschillende kleine promo acties doen.
De prijs halveren of massaal tickets weggeven zie ik ze dit keer niet doen.

Ticket voor Nick Cave kost 125€ incl. kosten. Nu via Feverdays 20% korting, dus 100€, Maar als je ns doorklikt... daar rekenen ze dan wel 10€ booking fee bij.
"We geven je 25€ korting, maar je moet daarvoor wel 10€ teruggeven!"
Te belachelijk voor woorden toch?
Fever deed dat vroeger ook als een van de twee enige officiele verkopers. Een prijs van 115 euro adverteren en dan tien euro nadien erbijtellen als booking fee als je het ticket koos. Dan kwam je op dezelfde 125 Euro als de andere verkoper. Niets ongewoons.

Jammer dat ieder zo hoopt op die gratis tickets. Je gunt een festival toch beter.
Als festival moet je dan in de spiegel kijken en niet naar de consument, als het prijs en het totaalpakket de moeite is zal de consument wel happen.
Nu is het wel een erg raar concept met nog eens een maandag erbij.

Bij Werchter Parklife heeft men de bezoekers ook goed liggen, ik ga nu ook twee keer nadenken vooraleer ik nog zo'n geld neerleg voor een artiest die ik een jaar eerder al zag.

Als festival moet je dan in de spiegel kijken en niet naar de consument, als het prijs en het totaalpakket de moeite is zal de consument wel happen.

Bij Werchter Parklife heeft men de bezoekers ook goed liggen, ik ga nu ook twee keer nadenken vooraleer ik nog zo'n geld neerleg voor een artiest die ik een jaar eerder al zag.
Belangrijkste factor is mi het feit dat je met het openbaar vervoer niet meer tot vlakbij het terrein kan komen met de Oosterweelwerken. Dat is een zware handicap voor een 'stads'festival. Een echt festival kan je het zeker niet noemen, geen camping met merendeel bezoekers campeerders die een combiticket wensen. Wel drie themadagen met best wel een goede line-up.
Dat er nog veel tickets beschikbaar zijn, is duidelijk. Anders doe je geen promo. RW heeft vorig jaar nog 3.000 tickets verkocht aan 20 procent korting via Cera voor de zaterdagheadliner Sam Fender en Kings of Leon. Zij die dit toen kochten, voelden zich wellicht later ook bekocht omdat ze uiteindelijk eindigden met Nothing But Thieves en Yungblud.

Hoe heeft Parklife u liggen?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Zij die al een ticket kochten, waar ik er één van ben, zullen de volgende keer ook wachten.

Fortarock heeft ook een keer met tegenvallende kaartverkoop te maken gehad en hadden toen ook een actie. Degene die al een kaart hadden gekocht werden toen ook 'beloond'. Volgens mij was het toen twee halen, één betalen. Iedereen die toen al een kaart had gekocht kreeg een tweede ticket gratis.

• Leuk
Waarderingen: mattman en Joslittel
Fortarock heeft ook een keer met tegenvallende kaartverkoop te maken gehad en hadden toen ook een actie. Degene die al een kaart hadden gekocht werden toen ook 'beloond'. Volgens mij was het toen twee halen, één betalen. Iedereen die toen al een kaart had gekocht kreeg een tweede ticket gratis.
Klopt, meen ik me ook te herinneren.

Enige ervaring met dit festival? Want kijk hier met een schuin oog naartoe.
Verleden jaar geweest, leuke sfeer zeer relax, groot terrein dat een soort mix is tussen cactus en dour. Sound zeer goed en publiek was zeer vriendelijk en enthousiast! Prijzen zijn zeer schappelijk in vergelijking met belgische festivals! Enorme keuzen aan bieren en eten is meer dan frieten enz.
Ik heb toen beslist dat ik niet meer pukkelpop doe en van nu enkel cabaret vert...

• Leuk
Waarderingen: mattman
Verleden jaar geweest, leuke sfeer zeer relax, groot terrein dat een soort mix is tussen cactus en dour. Sound zeer goed en publiek was zeer vriendelijk en enthousiast! Prijzen zijn zeer schappelijk in vergelijking met belgische festivals! Enorme keuzen aan bieren en eten is meer dan frieten enz.
Ik heb toen beslist dat ik niet meer pukkelpop doe en van nu enkel cabaret vert...
2 jaar geleden ondertussen :)
Hoe zie je de link met dour? Vond het ook heel gezellig festival, was al bij al wel heel goed georganiseerd en ruime keuze aan drank en eten inderdaad. Ook een heel mooie locatie.

2 jaar geleden ondertussen :)
Hoe zie je de link met dour? Vond het ook heel gezellig festival, was al bij al wel heel goed georganiseerd en ruime keuze aan drank en eten inderdaad. Ook een heel mooie locatie.
Link met dour bedoel ik de mainstage dat mij doet denken aan de mainstage van dour op die atletiek piste!

Users who are viewing this thread