Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
Sim-oj!! Heel benieuwd wat Simfane en SIROJ hier van gaan maken. Had hem stiekem met s10 en Froukje afgelopen jaren al een keer verwacht.

• Leuk
Waarderingen: goatscholten
Zelfde tent als de Bacardi stage van Lowlands. Vaak wat minder westers georiënteerde muziek, meer Afrikaanse invloeden. Altijd wel goede sfeer en veel mensen die dansen.
Maar staat the bizarre dan ook de hele dag vol met van die huppelkutjes en gymbro’s met witte blousejes? Of is dat wel anders

In Nijmegen en omgeving ook veel reclame op straat. Kan me niet voorstellen dat de kaartverkoop loopt zoals gehoopt.
Wel benieuwd wat het break-even point qua bezoekers is nu. Afgelopen jaren heel hard gegroeid, maar kan me voorstellen dat ze bij bijvoorbeeld 40.000 bezoekers ook al positief uitkomen. Wel zijn natuurlijk de kosten (maar ook de kaartprijzen) flink gestegen.

Wel benieuwd wat het break-even point qua bezoekers is nu. Afgelopen jaren heel hard gegroeid, maar kan me voorstellen dat ze bij bijvoorbeeld 40.000 bezoekers ook al positief uitkomen. Wel zijn natuurlijk de kosten (maar ook de kaartprijzen) flink gestegen.

De marge zit over het algemeen pas in de laatste 5% van de bezoekers, uitverkopen lijkt me vrij essentieel voor een festival als DTRH, gekeken naar een begroting van een jaar.

• Wow
  • Leuk
Waarderingen: Mojo jojo en yannickd
De marge zit over het algemeen pas in de laatste 5% van de bezoekers, uitverkopen lijkt me vrij essentieel voor een festival als DTRH, gekeken naar een begroting van een jaar.
Er zit ook altijd marge in het downsizen van een festival, niet zozeer in de programmering, maar wel in randzaken, voorzieningen en faciliteiten. Dat merk je dus alleen indirect tijdens het festival.

Voor BKS en Lowlands zijn er Dagindelingstopics, maar die heb ik nog niet gezien voor DTRH.

Ik zie dat the xx volgens hun website op zaterdag 4 juli staan.
Dat zou betekenen dat Florence & the Machine op zondag staat (want vrijdag op IDays festival) en Little Simz dus op vrijdag van DTRH, zoals vermeld ook op haar website. David Byrne volgens zijn website ook op zaterdag 4 juli. Empire of the Sun op vrijdag. LTDP op zaterdag of zondag. Loyle Carner op zondag.

Vrijdag: Little Simz, Empire of the Sun
Zaterdag: the xx, David Byrne
Zondag: F&TM, Loyle Carner.

Dat lijstje zal vast nog langer te maken zijn, maar hou het voor nu even bij de dikgedrukte namen.

Voor BKS en Lowlands zijn er Dagindelingstopics, maar die heb ik nog niet gezien voor DTRH.

Ik zie dat the xx volgens hun website op zaterdag 4 juli staan.
Dat zou betekenen dat Florence & the Machine op zondag staat (want vrijdag op IDays festival) en Little Simz dus op vrijdag van DTRH, zoals vermeld ook op haar website. David Byrne volgens zijn website ook op zaterdag 4 juli. Empire of the Sun op vrijdag. LTDP op zaterdag of zondag. Loyle Carner op zondag.

Vrijdag: Little Simz, Empire of the Sun
Zaterdag: the xx, David Byrne
Zondag: F&TM, Loyle Carner.

Dat lijstje zal vast nog langer te maken zijn, maar hou het voor nu even bij de dikgedrukte namen.
Ik kan hier een hoop aan toevoegen, we hebben met vrienden een hele lijst. Alles komt van schema's op websites/instagram/sites van agency's of de andere dagen van het weekend zijn bands ergens anders:

Vrijdag: Little Simz, Empire of the Sun, Apparat, Sticks, Florence Road, Jacob Alon, Kevin Morby, Paradisoe Bangkok Molam Int. Band
Zaterdag: The XX, David Byrne, The Last Dinner Party, All Them Witches, Joy Crookes, Sierra Ferrell, Thee Sacred Souls, Arp Frique, Midnight Generation, Westside Cowboy
Zondag: F&TM, Loyle Carner, Beirut, Harry Mack, Matt Berninger, Charlotte Cardin, Deki Alem, Derya Yildirim & Grup Simsek, Kin'Gongolo Kiniata

„Het grootste gedeelte van het muziekprogramma is nu wel bekend, maar we hebben nog wel een aantal leuke verrassingen in petto. We hebben er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.”
Ik laat me graag verrassen!

Hahaha, dat zou ik ook zeggen. In de hoop dat er toch nog wat meer mensen een kaartje kopen. Zijn zulke nieuwsartikelen in het verleden wel geweest? Ik vind met de huidige spreiding van de podia dat de drukte goed te doen was behalve bij de ingang. Als ze weer die 50.000 hebben dan zou dat voor mij geen probleem zijn.

Namen voor Radiate VI bekend.
"Op het ontdekkerspodium RADIATE VI zie je het hele weekend verassende, alternatieve en experimentele muziekacts en liveperformances. Je vindt deze vernieuwde versie van de gelijknamige mystieke speakerinstallatie in het Idyllische Bos, waar de flow van chille ochtendshows kan aanzwellen tot stiekeme bosraves in het holst van de nacht. RADIATE VI werd dit jaar ontwikkeld in een collab tussen Down The Rabbit Hole, Orpheu The Wizard en Joeri Woudstra, die als dj/producer Torus naar goede traditie de openings- en sluitingseremonie verzorgt."

Ze hebben Radiate dus vernieuwd. Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen. De paar keer dat ik er langs ben gelopen vond ik er geen hol aan...

Users who are viewing this thread