The Rolling Stones

Leuk om te horen dat het goed loopt, en er dus een 2e show komt.

Ik was ook graag gegaan, maar ik vind 200 euro gewoon niet te verdedigen. Het mag zuur klinken om het daar over te hebben, maar ze maken het er zelf naar. Natuurlijk is mijn ongelijk bewezen met het uitverkopen van de show, kwestie van vraag en aanbod, maar waar gaat dit eindigen? Wat mogen we straks betalen mochten de Stones zelf toch nog een tour doen? 300 euro?

Ik denk ver boven de 300. Laatste tickets die ik kocht jaren terug voor de show in het Gelredome waren 250 per stuk en dat waren slechts goede zitplaatsen (geen platinum etc.).

Tja veel geld is het wel, maar een dergelijke artiest van naam en onze bijzondere zaal is natuurlijk niet duur. En dan heb je nogsteeds de kans dat Mick Jagger de special guest is.

Als de The Stones in Paradiso zou spelen zouden waar ze normaal de Arena zouden doen, dan krijg ze met 5K per ticket nog met gemak 2 uitverkochte avonden.

Vorige tour van de stones in Europa waren de duurste kaarten boven de 300 euro in de Arena. In de Waldbühne in Berlijn zelfs 500.

Even los van deze situatie want dit is natuurlijk absurd.. (sorry als ik té offtopic ga)

Ik ben altijd wel benieuwd in hoeverre dit een kwestie is van kostendekking of vraag en aanbod.

Als we kijken naar een lowlands wordt er gezegd dat er sinds corona echt duurder moet omdat ze anders gewoon niet rondkomen door de stijgende prijzen van beveiligers, tentenbouwers en artiesten. Maar zijn die prijzen echt zo gestegen? Als je nu hetzelfde lowlands zou organiseren als die in 2019, zou het dan nu echt niet lukken voor €210,- per ticket?

Even los van deze situatie want dit is natuurlijk absurd.. (sorry als ik té offtopic ga)

Ik ben altijd wel benieuwd in hoeverre dit een kwestie is van kostendekking of vraag en aanbod.

Als we kijken naar een lowlands wordt er gezegd dat er sinds corona echt duurder moet omdat ze anders gewoon niet rondkomen door de stijgende prijzen van beveiligers, tentenbouwers en artiesten. Maar zijn die prijzen echt zo gestegen? Als je nu hetzelfde lowlands zou organiseren als die in 2019, zou het dan nu echt niet lukken voor €210,- per ticket?
Heel simpel, nee.
Verschil in ticketprijs zou 155 euro zijn met nu. Even gerekend met 50.000 betalende bezoekers, maar dan is er een verschil van 6,4 miljoen (btw er al afgehaald). Kan je gelijk je subs en headliners schrappen en/of de hele Bravo.

Alles is helaas gewoon veel duurder geworden. Kijk alleen al naar wat iets in de supermarkt kost nu en in 2019.

• Leuk
Waarderingen: emilejol
ik vond Ronnie Wood wel echt een legende en een van mijn favoriete gitaristen. Maar hij staat nou niet bekend om zijn solocarrière en zingen kan hij eigenlijk niet goed… Wel ben ik benieuwd welke nummers hij op z’n setlist heeft staan. Wat zijn jullie favoriete nummers van hem?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
ik vond Ronnie Wood wel echt een legende en een van mijn favoriete gitaristen. Maar hij staat nou niet bekend om zijn solocarrière en zingen kan hij eigenlijk niet goed… Wel ben ik benieuwd welke nummers hij op z’n setlist heeft staan. Wat zijn jullie favoriete nummers van hem?
Zou wel vet zijn als hij ook wat nummers gaat doen uit zijn Faces-periode.

ga er straks maar vanuit dat naar Amerikaans systeem gaan.

Kwestie van vraag en aanbod. Voor ieder concert kan je kaartjes al je maar je portemonnee trekt.

Een concert in de Sphere Las Vegas lijkt mij geweldig maar goedkoopste kaartjes zijn al $ 175 de goedkoopste tot €1450. We hebben het dan over the Eagles.

Mochten de Stones nog een keer in de ArenA komen reken op prijzen €750 voorste vak, €300 middenvak, €150 achteraan. Tribunes €100-€500

Vorige tour van de stones in Europa waren de duurste kaarten boven de 300 euro in de Arena. In de Waldbühne in Berlijn zelfs 500.
En qua locatie tot podium best te vergelijken met Paradiso.
Overigens niet alleen in Berlijn, heb het ook moeten betalen bij de andere Duitse shows.

Ja, maar gewone staanplaatsen waren toen ongeveer 150 (in belgie) , wat ook extreem duur was, maar is nog iets anders dan Ronnie alleen.

Ja, maar gewone staanplaatsen waren toen ongeveer 150 (in belgie) , wat ook extreem duur was, maar is nog iets anders dan Ronnie alleen.
Dat waren de goedkoopste staanplaatsen. Die liepen ook nog verder op met hun golden en diamond circles. 🥲

Heel simpel, nee.
Verschil in ticketprijs zou 155 euro zijn met nu. Even gerekend met 50.000 betalende bezoekers, maar dan is er een verschil van 6,4 miljoen (btw er al afgehaald). Kan je gelijk je subs en headliners schrappen en/of de hele Bravo.

Alles is helaas gewoon veel duurder geworden. Kijk alleen al naar wat iets in de supermarkt kost nu en in 2019.

Ik weet het niet. Er zijn grote coverband festivals waar je voor zo'n 40 euro heen kan. Daar heb je ook gewoon een podium, licht, geluid, beveiliging, etc etc nodig.
Ik zou weleens op papier willen zien waarom het dan 300 euro moet kosten als de Stones op de planken staan.

Ik ga er toch vanuit dat de artiesten/organisatie gewoon veel meer in hun zak steken en dat dit vraag aan aanbod is. Of dat een probleem is is een andere discussie.

Ik weet het niet. Er zijn grote coverband festivals waar je voor zo'n 40 euro heen kan. Daar heb je ook gewoon een podium, licht, geluid, beveiliging, etc etc nodig.
Ik zou weleens op papier willen zien waarom het dan 300 euro moet kosten als de Stones op de planken staan.

Ik ga er toch vanuit dat de artiesten/organisatie gewoon veel meer in hun zak steken en dat dit vraag aan aanbod is. Of dat een probleem is is een andere discussie.
De stones hebben geloof ik 200 man in dienst, coverband natuurlijk niet. Tuurlijk steken ze meer in de zakken, maar personeel en productiekosten zijn ook enorm

Gewoon kijken naar hun persoonlijke vermogens en dan weet je al genoeg😅

Ja, maar sommige dingen stijgen toch niet echt evenredig mee met de rest. Er is vooralsnog nog nooit een Paradiso show geweest die 200 euro heeft gekost. (Zelfs niet de helft daarvan, bij mijn weten?)

Ja, maar sommige dingen stijgen toch niet echt evenredig mee met de rest. Er is vooralsnog nog nooit een Paradiso show geweest die 200 euro heeft gekost. (Zelfs niet de helft daarvan, bij mijn weten?)
De helft wel: Prince, maar zit er inderdaad vaak ruim onder.

Vraag ging over Lowlands.

Users who are viewing this thread