Alcatraz & Dynamo Hurt/Heal

Amon Amarth - 78
Arch Enemy - 70
Architects - 21
Behemoth - 130
Epica - 100
Ghost - 121
In Flames - 40
Korn - 145
Machine Head - 125
Nightwish - 138
Opeth - 132
Twisted Sister - 20 (-10)

Avatar bungelt al een tijdje rond de 100 punten zonder dat ze veel aandacht krijgen, maar wordt het ook niet eens tijd dat die eruit gaan? En de ander 100-punter trouwens ook... ik weet dat Epica een darling is hier maar ze zijn geen headliner (meer)

• 100
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en Loek123
Avatar bungelt al een tijdje rond de 100 punten zonder dat ze veel aandacht krijgen, maar wordt het ook niet eens tijd dat die eruit gaan? En de ander 100-punter trouwens ook... ik weet dat Epica een darling is hier maar ze zijn geen headliner (meer)
Vind deze twee eerlijk gezegd logischere volgende dan twee van de drie die nu op het randje staan om eruit te vliegen

Vind deze twee eerlijk gezegd logischere volgende dan twee van de drie die nu op het randje staan om eruit te vliegen
Hmm ja In Flames is ook niet per se headliner toch? Die andere twee hebben die status op zich wel ja, maar mogen er van mij nog steeds ook best uit 😅

Hmm ja In Flames is ook niet per se headliner toch? Die andere twee hebben die status op zich wel ja, maar mogen er van mij nog steeds ook best uit 😅
In Flames is volgens mij dit jaar op de augustus festivals gewoon overal headliner, net als Architects de vorige keer. Vind ik persoonlijk sterkere headliners dan Avatar of Epica die beiden de laatste doorkomst geen headliner waren.

EDIT, wilde nog wat uitgebreider reageren:
In Flames: Volgens mij voor de kleine Augustus festivals overal wel headliners en waren denk ik op Alcatraz ook gewoon headliner geweest, maar kan het mis hebben
Avatar: Zelfs als noodoplossing met een exclusieve europese festivalshow vond de organisatie het niet headlinerwaardig
Twisted Sister: Niet headlinerwaardig zonder Dee Snider
Epica: Zonder de covid editie met beperkte beschikbaarheid van bands waren die waarschijnlijk nooit headliner geweest
Architects: Lijkt me ook een duidelijke headliner voor de augustus festivals

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en Dr. Hannibal
Amon Amarth - 78
Arch Enemy - 70
Architects - 19 (-2)

Behemoth - 130
Epica - 102 (+2)
Ghost - 121
In Flames - 38 (-2)
Korn - 145
Machine Head - 127 (+2)
Nightwish - 138
Opeth - 132
Twisted Sister - 20

• 100
Waarderingen: Dr. Hannibal
Avatar? Zeker en vast en aboluut! De reden dat ik ze nog niet aangevallen had, was omdat ze een moeilijk doelwit waren. Maar intussen is Ghost een veel moeilijker doelwit geworden.

Epica: ik ben geen fan van die band maar vind ze wel een prima headliner. Sympathieke bandleden, goeie show (heb ze eens op Graspop van ver gekeken en ook al enkele keren indoor live gezien door hun connectie met Powerwolf), zeer geliefd in Benelux, mooie mix tussen agressie en klassiek en gewoon een sterke live performance

• Leuk
Avatar is een band die altijd een sterke set neerzetten. Leveren altijd goed werk en hebben toch ook al wel wat albums op zak.
Vind dit zelf een band waarvan ik ondertussen wel had verwacht dat ze HL zouden zijn op dit soort festivals. Zie ze zelfs als toekomstig graspop HL als ze wat meer show elementen toe voegen.

• Leuk
Waarderingen: jvandeweyer
Avatar: Zelfs als noodoplossing met een exclusieve europese festivalshow vond de organisatie het niet headlinerwaardig

Denk net wel dat de exclusieve show na "headliner" Extreme een (mooie) mogelijkheid was om de tickets te boosten. Het huidige Avatar is zeker en vast in staat om een festivaldag op Alcatraz te headlinen.

Wel akkoord met het feit dat In Flames voor mij eerder headliner is dan Avatar, maar dat komt dan ook omdat beide bands mijn twee favorieten zijn van de huidige overblijvers.

Vraag me wel af waarom Behemoth nog zo hoog staat?
Amon Amarth snap ik qua naam wel, maar hadden in 2024 wel een érg flauwe headlinerpassage (wat ik jammer vond, want ik keek erg uit naar hun show).

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam
Amon Amarth - 78
Arch Enemy - 70
Architects - 19
Behemoth - 130
Epica - 102
Ghost - 121
In Flames - 38
Korn - 145
Machine Head - 127
Nightwish - 138
Opeth - 132
Twisted Sister 10 (-10)

• 100
Amon Amarth - 78
Arch Enemy - 70
Architects - 9 (-10)
Behemoth - 130
Epica - 102
Ghost - 121
In Flames - 38
Korn - 145
Machine Head - 127
Nightwish - 138
Opeth - 132
Twisted Sister 10

• 100
  • Sad
Waarderingen: won666 en Dr. Hannibal
Amon Amarth - 81 (+3)
Arch Enemy - 71 (+1)

Architects - 9
Behemoth - 130
Epica - 102
Ghost - 121
In Flames - 41 (+3)
Korn - 145
Machine Head - 127
Nightwish - 141 (+3)
Opeth - 132
Twisted Sister 10

ik weet dat Epica een darling is hier maar ze zijn geen headliner (meer)
Los van het feit dat het op zich prima is als Epica eruit gaat, kan ik het toch niet laten om hier een kleine nuance te plaatsen. Want met die (meer) ben ik het niet helemaal eens. Ik zou dan eerder zeggen: ze zijn nooit een headliner geweest (op de covid editie na), maar zitten juist wat in de lift. Ze hebben begin dit jaar nog hun twee grootste Benelux shows ooit gedaan in de Vorst Nationaal (8400 capaciteit) en Ziggo Dome (17000 capaciteit). Beiden niet uitverkocht, geloof ik. Maar toch. Er staat echt nog wel een flink rijtje bands in die in (veel) kleinere zalen hun shows doen.

Amon Amarth - 81
Arch Enemy - 70 (-1)
Architects - 0 (-9) @BlackwaterPark

Behemoth - 130
Epica - 102
Ghost - 121
In Flames - 41
Korn - 145
Machine Head - 127
Nightwish - 141
Opeth - 132

EDIT: M'n overige minpunt geswitcht van Amon Amarth (die ik 2 jaar geleden echt zoutloos vond i.v.m. hun passage op Alcatraz 2017) naar Arch Enemy. Sowieso minder mijn stijl, maar met de switch van zangeres weet ik zelf niet hoe dit live klinkt of overkomt. En hoewel ik ze het voordeel van de twijfel gun, is dit voor mij wel een reden om ze net buiten een eventuele top 10 te laten vallen.

Laatst bewerkt:
Amon Amarth - 81
Arch Enemy - 70
Behemoth - 120 (-10)
Epica - 102
Ghost - 121
In Flames - 41
Korn - 145
Machine Head - 127
Nightwish - 141
Opeth - 132

Users who are viewing this thread