Lowlands 2026

Ik hou wel degelijk van elektronische muziek en vindt deze namen ook dikke prima hoor (kende het merendeel niet maar inmiddels geluisterd) enkel als ik zo'n podcast luister word er over alles zo gewichtig gedaan en dan denk ik vooral relativeer een beetje in de wereld en doe een beetje normaal.

Dat was vooral mijn punt. Het wordt allemaal zo groot gemaakt (das helemaal niks tegen de DJ's want das prima) maar vooral tegen zo'n podcast host / prater. Ik denk vooral doe normaal en praat normaal.

Haha dit lezen op dit forum is wel echt hilarisch moet ik zeggen. Even om het in perspectief te zetten en het naar dit forum te trekken:

"Ik hou wel degelijk van muziek en vindt deze namen ook dikke prima hoor (kende het merendeel niet maar inmiddels geluisterd) enkel als ik het forum bekijk word er over alles zo gewichtig gedaan en dan denk ik vooral relativeer een beetje in de wereld en doe een beetje normaal. Dat was vooral mijn punt. Het wordt allemaal zo groot gemaakt maar vooral op zo'n forum. Ik denk vooral doe normaal en praat normaal."

Als je het zo bekijkt kunnen we het forum wel opdoeken en vraag ik mij vooral af wat jij hier überhaupt te zoeken hebt :ROFLMAO:

Ik kan me juist nog vaag herinneren dat ze zeiden dat het juist verrassend goed ging zonder statiegeld? Hoop iig dat het terug komt. Precies fijn voor de donderdagavond, leuk genoeg om me een paar uur te vermaken maar ook geen FOMO als ik besluit terug naar de tent te gaan.
Oh dat kan ook hoor. Misschien heb ik een vertekend beeld omdat ik tijdens mijn milleu-shift die koptelefoons overal vandaan heb getrokken. Maar nu ik er zo over nadenk viel dat nog soort mee als je bedenkt dat er 30.000 koptelefoons in omloop waren.

Ahh oke, klinkt als een top idee dan. Voelde toch altijd een soort afstand met de rest van het festival, als je rond de Lima en Heineken hangt. Als de drukte zich meer verspreid, en je snachts ook meer het gevoel hebt beetje te kunnen wisselen tussen bepaalde gebieden van het terrein, zal het voor mij al aantrekkelijker zijn om de nacht wat langer door te trekken.

Heeft er iemand trouwens nog bepaalde sets die aan te raden zijn om te beluisteren van de namen van het nachtprogramma?
Saidah

Afra

Identified Patient

Haha dit lezen op dit forum is wel echt hilarisch moet ik zeggen. Even om het in perspectief te zetten en het naar dit forum te trekken:

"Ik hou wel degelijk van muziek en vindt deze namen ook dikke prima hoor (kende het merendeel niet maar inmiddels geluisterd) enkel als ik het forum bekijk word er over alles zo gewichtig gedaan en dan denk ik vooral relativeer een beetje in de wereld en doe een beetje normaal. Dat was vooral mijn punt. Het wordt allemaal zo groot gemaakt maar vooral op zo'n forum. Ik denk vooral doe normaal en praat normaal."

Als je het zo bekijkt kunnen we het forum wel opdoeken en vraag ik mij vooral af wat jij hier überhaupt te zoeken hebt :ROFLMAO:
Laten we nu niet iemand aanvallen en hem confronteren met zijn al dan niet licht tegenstrijdige uitspraken. Discussiëren en oneens zijn is prima, maar laat het daar gewoon bij. Zou ik zeggen.

Zo vreemd is dat ook niet toch? Er worden meerdere podcasts over Lowlands gemaakt, waarin alle aspecten van het festival in worden besproken met qua line-up zowel de live-acts als DJ's. Wat mij (en veel anderen) betreft alleen maar fijn qua informatie en voorpret. Aangezien het een afzonderlijke drop en aanzienlijk deel van het festival betreft, is er een gehele (zij het relatief korte) aflevering voor het nachtprogramma. Moeten ze het dan een beetje halfbakken en ongeïnteresseerd doornemen? De programmeur wordt er immers bewust voor uitgenodigd, omdat hij er verantwoordelijk voor is en het naast zijn werk neem ik aan ook zijn passie is.

Daarnaast hebben wij het op het forum ook tientallen pagina's over de line-up. Een 'reguliere' festivalganger vindt waarschijnlijk eveneens dat wij het daarmee allemaal veel te serieus nemen, maar het is toch simpelweg leuk om het 'zo groot te maken'?
Vreemd ? Mwa nee jo maar tis de manier waar op. Ik kan mensen die zich zelf heel serieus nemen iets minder serieus nemen altijd :)

Misschien zette ik de boel in gang met mijn term 'aandoenlijk', die ik niet negatief bedoelde. Wel een beetje relativerend, omdat ik de gedetailleerde afwegingen over sub sub sub stijlen die wel of niet aansluiten moeilijk kan rijmen met artiestomschrijvingen die steevast aangeven dat ze muzikaal van links naar rechts gaan, van trance tot gabber en terug. Geen touw aan vast te knopen voor een ouwe electrofanaat als ik. Maar evenzogoed: vermakelijk en ehh, aandoenlijk. Lang leve de voorpret!
Nou dit verhaal dus misschien iets beter verwoord dan dat ik het doe :)

De voorbije jaren speelt ze inderdaad wat meer hardgroove. Net als Marron trouwens.
Ik vind het fantastisch. Heb een enorme hekel aan de trend van lange breaks met EDM-achtige drops in (mainstream) Techno.
Hardgroove keert voor mij terug naar wat techno echt moet zijn, energiek, hypnotisch & groovy (met korte overgangen).
Lange breaks en drops heb ik ook niet veel mee.
Liefst nul breaks, maar wel gewoon lange overgangen en een rollende bas.
Teveel de hak op de tak en ik mis gewoon de dreun bas. Ieder zo zijn ding. :)
Mijn smaak is iets ruiger met b.v. Chris Liberator, Miss Djax, Speedy J, Colin Benders, Perc, Rush, Rebekah, Cancel, Fatima Hajji, AnD, Cynthia Spiering, Promo, Manu Le Malin etc.
Maar ik kom eigenlijk uit de UK Hardhouse scene met Tom Harding, JP, Fausto, BK, Yoji Biomehanika, Proteus etc.
Vroegere electro Boys Noize, Bloody Beetroots ook geweldig. En oud Tiesto trance fan. Stevige D&B Andy C, Camo & Krooked, NOISIA, BSE. :)
Of early (italiaanse) hardstyle ook flink op losgegaan.

Nou, Je kunt ook je mening geven zonder al te rigoreus in je bewoordingen te zijn. :)

Hahahah jezus wat is dit nou weer, je kunt precies hetzelfde zeggen over elk andere naam op de line-up. Dat jij toevallig niet van elektronische muziek houdt hoef je niet ineens een heel genre belachelijk te gaan maken.

Namen als Helena Hauff, Voices from the Lake, Bois Noize, maar ook Benny Rodrigues gaan al tientallen jaren mee en hebben gewoon een indruk op de muziekwereld gemaakt. Een Bois Noize werkt gewoon samen met Nine Inch Nails. Je doet alsof het een paar halve gare op de hoek tijdens koningsdag zijn

Het klopt dat deze namen een indruk op de muziekwereld hebben gemaakt, maar dat hebben 100 andere dj's toch ook die niet geboekt zijn.
Hebben DJ Rush en Jeff Mills een mindere indruk gemaakt? Mills stond vorig jaar nog met een nieuwe show in het concertgebouw. Dat had ook op Lowlands kunnen passen. Je kunt over elke dj wel een verhaal vertellen hoe ze een indruk hebben gemaakt.
Maar ga niet zeggen dat we hier niet omheen konden.

Kettama konden we niet omheen. Op basis van wat; Streams? Hoevaak iemand op Thuishaven, Lentekabinet of Intercell staat?
Is dat belangrijker dan Verknipt, Awakenings, FYM?
Is solo staan in de AFAS of Ziggodome een vereiste?

Deze dj is Fresh, andere dj ook super Fresh.
Afra is gekozen omdat ze ergens 1 keer een geweldige set draaide. Dan is het toch gewoon ook persoonlijke voorkeur?

Ik kan wel 100 djs bedenken waar je niet omheen zou kunnen.
Davyboi, Helena Lauwaert, Cynthia Spiering, Klangkuenstler, 999999999, Cloudy, Adrian Mills, Maddix, TRYM, Amelie Lens, Boris Brejcha, Indira Paganotto, Amber Broos, Funk Tribu, Lily Palmer, Reinier Zonneveld, VE/RA? En dan laat ik nog heel veel oud gedienden weg die nooit een kans hebben gekregen.

Er wordt wel steeds uit een kleine vijver gevist qua genres voor mijn gevoel.

Laatst bewerkt:
Ok weer naar de volgende lichting.
Iets wat wel zal aanslaan op een festival . Weet dat ze later nog in nederland zijn . maar toch heeft dit wel potentie naar mijn idee.

• Metal!
  • Leuk
Waarderingen: daily en Cooklu
Had dit echt een stuk minder 4 to the floor verwacht
Ik denk dat hij inmiddels ook alweer wat minder 'plat' als dit zijn ding doet, zijn producties van de laatste tijd en die shows met NIN zijn ook echt veel minder rechttoe rechtaan en weer meer richting electro(nica). Ik was hier live bij en het was op dat moment van de dag alles wat ik nodig had omdat het ondanks het 4x4 commandotempo nog steeds wel die invloeden had.

• Leuk
Waarderingen: Moi332 en Greyhound
Ik zie dat de pagina van Guilt Trip offline is. Foutje van de stagiair of de eerste annullering van dit jaar?
Waar zie je dit? Op zowel de app als de site staan ze er nog, net als hun artiest-pagina. Zou wel erg zonde zijn als ze hebben gecanceld..

Laatst bewerkt:
Waar zie je dit? Op zowel de app als de site staan ze er nog, net als hun artiest-pagina. Zou wel erg zonde zijn is ze hebben gecanceld..
Net stonden ze wel in de lijst maar was de pagina leeg. Maar dat kan ook gewoon ergens in de chaos van Lowlands' website zitten.

• Leuk
Waarderingen: DeBaars

Users who are viewing this thread