Lowlands 2026

Het is een wens van de gedachte en Roep het ieder jaar 😅, maar toch een breakcore/industrial/terror set van Akira in de X-Ray zou ik ziekelijk vet vinden. Vooral omdat dit in mijn straatje ligt, maar ben ook eigenlijk gewoon heel benieuwd hoe dit ontvangen zou worden. Ze hebben altijd dat gebied voor onderzoeken enz nou dit lijkt me nou eens een mooi onderzoek 🤣

Het is een wens van de gedachte en Roep het ieder jaar 😅, maar toch een breakcore/industrial/terror set van Akira in de X-Ray zou ik ziekelijk vet vinden. Vooral omdat dit in mijn straatje ligt, maar ben ook eigenlijk gewoon heel benieuwd hoe dit ontvangen zou worden. Ze hebben altijd dat gebied voor onderzoeken enz nou dit lijkt me nou eens een mooi onderzoek 🤣
Poah, dit ligt ook helemaal in mijn straatje 😍
Alleen denk ik niet echt in die van de gemiddelde Lowlander.
Ik kan me nog wel The Hard Way (Bong-Ra, Thrasher en Limewax) herinneren. Volgens mij was dat 2013, in de X-Ray. Het was toen behoorlijk druk, maar dat was natuurlijk ook meer een live-act dan een reguliere dj-set.

• Leuk
Waarderingen: sjoeske
Was het ook niet zo dat normaal de elektronische namen het derde pakketje waren en afgelopen jaar het tweede pakketje?

Poah, dit ligt ook helemaal in mijn straatje 😍
Alleen denk ik niet echt in die van de gemiddelde Lowlander.
Ik kan me nog wel The Hard Way (Bong-Ra, Thrasher en Limewax) herinneren. Volgens mij was dat 2013, in de X-Ray. Het was toen behoorlijk druk, maar dat was natuurlijk ook meer een live-act dan een reguliere dj-set.
Boh ja Nice Bong-Ra,Thrasher 👌🏼, ja denk ook niet dat in het straatje ligt al moet ik zeggen bij onze groep wel. Maar onder het mom van nieuwe dingen ontdekken zou 1 zo een act naar mijn mening zeker niet verkeerd zijn.

Boh ja Nice Bong-Ra,Thrasher 👌🏼, ja denk ook niet dat in het straatje ligt al moet ik zeggen bij onze groep wel. Maar onder het mom van nieuwe dingen ontdekken zou 1 zo een act naar mijn mening zeker niet verkeerd zijn.
Zeker, en dan denk ik dat Breakcore misschien wel beter zou werken omdat het wat experimenteler is.

Ik zou wel een Industrial set van Ophidian willen zien op LL, maarja denk niet dat dat ooit nog gaat gebeuren. Aantal jaren geleden wel Promo in de Desperados gezien op LL. Die plek mis ik ook wel een beetje in het nachtprogramma. Even een plek waar echt iets heel anders gedraaid wordt en je echt verrast kon worden.

Ik zou wel een Industrial set van Ophidian willen zien op LL, maarja denk niet dat dat ooit nog gaat gebeuren. Aantal jaren geleden wel Promo in de Desperados gezien op LL. Die plek mis ik ook wel een beetje in het nachtprogramma. Even een plek waar echt iets heel anders gedraaid wordt en je echt verrast kon worden.
Ophidian op LL... haha dat zou wel het ultieme zijn. Verder wel met je eens dat zo een genre wel even lekker is.
Vroeger hadden ze toch ook wat hardstyle/hardcore artiesten bij de Rabobank stand?

• Leuk
Waarderingen: sjoeske
Geen vreemde keuze om het elektronisch programma te vervroegen als de kaartverkoop daar erg afhankelijk van is. Andere festivals komen ook al met line-ups voor festivals in die periode, dus bezoekers zullen ook een keuze moeten maken. Eerder dat gedeelte aankondigen geeft meer zekerheid op kaartverkoop (denk ik). Daarnaast sowieso niet raar dat het niet uitverkopen van je festival impact heeft op de marketing van het festival. Als je meteen uitverkocht bent zit je natuurlijk wel in een luxe positie.

• Leuk
Waarderingen: markvdrheijden
In thema van het elektronische programma zal ik wel even wat persoonlijke voorkeuren de wereld in gooien! (Spoiler: ik ben ''zo'n stomme hardhouse fan'')
  • KETTAMA (zou eventueel ook overdag kunnen net als Chris Stussy vorig jaar)
  • Davyboi (Leuke harhouse act die op een gegeven moment ook gabber gaat spelen, perfect voor een feestje)
  • Bad Boombox (Heerlijke chaos, best grote naam ook)
  • Newtone (Vorig jaar in ''Het Magazijn'', paar goeie remixes van Nederlandse nummers)
  • Menesix (zou top zijn voor vroeg op de avond in de Bravo, heerlijke energie altijd)
  • Technimatic (Leuke liquid DnB voor de afwisseling)

Door keuzestress ga ik dit jaar toch maar voor de dubbel (DTRH & LL). In de eerste drop kwam DTRH al met een aantal leuke elektronische namen; Yousuke Yukimatsu. Mall Grab & Narciss.

Welke elektronische namen hopen jullie te zien bij LL? Van een elektronisch setje van Blawan zou ik heel blij worden. Daarnaast zou ik Yanamaste graag willen zien en een setje van SHDW diep in de nacht zou mij ook heel gelukkig maken. SHDW die met zijn label Mutual Rytm lekker aan de weg timmert de laatste jaren. Zou niet misstaan op LL, toegankelijke maar unieke techno in pure vorm.

Ik vind het eigenlijk jammer dat ze de dance namen gewoon niet door de reguliere namen gooien, vind zo'n dance affiche niet genoeg variatie bieden waardoor ik niet echt enthousiast kan worden of dat soort lijstjes

• Leuk
Waarderingen: Davidd en spongebobsong
In thema van het elektronische programma zal ik wel even wat persoonlijke voorkeuren de wereld in gooien! (Spoiler: ik ben ''zo'n stomme hardhouse fan'')
  • KETTAMA (zou eventueel ook overdag kunnen net als Chris Stussy vorig jaar)
  • Davyboi (Leuke harhouse act die op een gegeven moment ook gabber gaat spelen, perfect voor een feestje)
  • Bad Boombox (Heerlijke chaos, best grote naam ook)
  • Newtone (Vorig jaar in ''Het Magazijn'', paar goeie remixes van Nederlandse nummers)
  • Menesix (zou top zijn voor vroeg op de avond in de Bravo, heerlijke energie altijd)
  • Technimatic (Leuke liquid DnB voor de afwisseling)

Dit zijn inderdaad leuke namen in de hardhouse / hardtrance sound die nu heel populair is. Ben dus benieuwd of Lowlands weer kiest voor dit soort namen dit jaar. Hiermee verkoop je wel kaarten, maar het past niet bij wat Camiel zei in het interview laatst over dat ze weg willen blijven van dat soort populaire namen (of wat was het ook alweer exact). Het zou me dus niet verbazen als we wat experimentele namen krijgen. Zou wel vet zijn als ze dat risico durven nemen.

Dit zijn inderdaad leuke namen in de hardhouse / hardtrance sound die nu heel populair is. Ben dus benieuwd of Lowlands weer kiest voor dit soort namen dit jaar. Hiermee verkoop je wel kaarten, maar het past niet bij wat Camiel zei in het interview laatst over dat ze weg willen blijven van dat soort populaire namen (of wat was het ook alweer exact). Het zou me dus niet verbazen als we wat experimentele namen krijgen. Zou wel vet zijn als ze dat risico durven nemen.

Hoop ook op wat meer risico in het elektronisch programma, en niet die stuiterbal hard house (sorry @justin.feestje :ROFLMAO:). Ik neem aan dat 90% van deze rits namen al geboekt was vóór de kaartverkoop, dus verwacht dat het wel of niet uitverkopen geen impact heeft op welke namen we binnenkort kunnen verwachten.

Users who are viewing this thread