Lowlands 2026

Zou toch grappig zijn als straks een post de deur uit gaat: 90% tickets verkocht. Ik verwacht het niet want alle groepsplekken enzo zijn ook nog best ruim beschikbaar zo te zien. Maar dan hebben we toch weer een mooie 10 pagina's gevuld met duiding van een probleem dat er niet is. Maar ook mooi om te zien dat we hier een groep mensen hebben die er wat om geeft.

Ik denk dat alle redenen die iedereen hier aandraagt met elkaar ervoor zorgen dat de extreme druk wat is gaan liggen. Als ik het op mezelf betrek moet ik ook gewoon keuzes maken in wat kan, voor corona was het én Lowlands én DTRH én Wildeburg én wellicht een dag Pinkpop en nog wat kleinere festivals. Dat gaat nu echt niet meer.

Ik durf ook wel te stellen dat dit misschien wel goed is voor het festival. Hier is ook (deels terecht) oneindig veel gezeurd over feestpubliek/praters/nachtuilen die het niks kan schelen wat er tussen 10 en 20u op het terrein gebeurd. Dat mensen weer echt bewust voor/bewuster van de line-up een ticket halen zorgt er toch voor dat dat 'feestpubliek' minder gretig is voor een ticket. Wat dat betreft zegt dat Volkskrant artikel met de nieuwe direteur ook wel veel over welk pad is ingeslagen.

Eens, maar ik zie op Lowlands toch verdacht weinig jongeren rondlopen. Ik heb sterk het idee dat dat op BKS beter is. Maar goed, ik heb niemand om z'n ID gevraagd op Lowlands, dus het is ook gissen.
Ik was altijd in de veronderstelling dat Lowlands juist heel jong was vergeleken met BKS (dit jaar voor het eerst naar toe). Maar dat is dus niet zo?
Voor mijn gevoel ligt de leeftijd op Lowlands de laatste jaren tussen de 25 - 30?

Ik was altijd in de veronderstelling dat Lowlands juist heel jong was vergeleken met BKS (dit jaar voor het eerst naar toe). Maar dat is dus niet zo?
Voor mijn gevoel ligt de leeftijd op Lowlands de laatste jaren tussen de 25 - 30?
Enige idee wat ik heb is dat het publiek de afgelopen 10 jaar meer mainstream is geworden en jonger.

En op de camper camping is het publiek sowieso een stuk ouder dan op de reguliere camping

Nieuwe album van Moby is uit. Is daar nog een kans op?

Volgens mij is de gemiddelde leeftijd 28 of 29, dat zou ik zeker als correct inschatten. Dan heb je BKS en DTRH jaartje of 25.

Pinkpop dan een jaartje of 50 gemiddeld en dan ben je er wel ongeveer!

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje
Volgens mij is de gemiddelde leeftijd op DTRH en BKS wel iets hoger nog. Veel bezoekers van eind 20, begin 30 en sommigen wat ouder nog.

Ik bedoel ook niet het publiek als geheel, ik denk ook dat er op BKS meer ouderen zijn, maar ook relatief gezien iets meer jongeren dan op Lowlands. Maar goed, dat is ook maar een gok.

Voor zover ik weet is de prijs van 287 EUR die hier telkens genoemd wordt zonder camping (43 euro). Dan zou de vergelijking 330 tov 365 EUR moeten zijn. En dit is zonder de BTW verhoging vanaf maart, met deze verhoging gaat een combiticket naar 303 EUR excl camping (45 euro). Daarnaast zijn alleen de PKP combi tickets (55.000) uitverkocht, wellicht heeft Lowlands dit aantal ook al verkocht?
Feit blijft dat vroeger Lowlands altijd veel sneller lees binnen een uur alle tickets kon uitverkopen want enkel combitickets geen dagticketten terwijl het bij Pukkelpop vaak duurde tot kort voor het festival (juni tot augustus) om de laatste dagtickets te verkopen.
Pukkelpop ging van 2 dagen duur tot uitverkoop combi's naar zes uur vorig jaar en dit jaar een half uurtje in de verkoop. In 2023 duurde het zelfs tot begin juli eer alle combitickets waren uitverkocht.
Denk dat beide festivals wel volledig gaan uitverkopen dit jaar.

Klopt, vroeger had je mensen die op hun 19e al eerste keer LL gingen, die leeftijd zal alleen maar verder opschuiven helaas. Maar ook dit is iets waar je niet direct heel veel aan kan doen, of je moet studenten/jongeren kaarten gaan verkopen.
Ik was 15, kon gewoon 😆

Ook gewoon bier halen, was geen probleem.

Feit blijft dat vroeger Lowlands altijd veel sneller lees binnen een uur alle tickets kon uitverkopen want enkel combitickets geen dagticketten terwijl het bij Pukkelpop vaak duurde tot kort voor het festival (juni tot augustus) om de laatste dagtickets te verkopen.
Pukkelpop ging van 2 dagen duur tot uitverkoop combi's naar zes uur vorig jaar en dit jaar een half uurtje in de verkoop. In 2023 duurde het zelfs tot begin juli eer alle combitickets waren uitverkocht.
Denk dat beide festivals wel volledig gaan uitverkopen dit jaar.
Dat klopt, en als dat betekent dat de nachten minder druk voelen en/doordat er iets alternatiever publiek rondloopt, gaat het weer een legendarische editie worden voor de echte Lowlander 😉

Goedemorgen all, heb niet zo heel veel verstand van dance, maar ik hoorde over de recente edities dat Brutalism, horsegirl etc. het goed doen. Dat hebben ze nu toch in de vorm van Violent Magic Orchestra?

Goedemorgen all, heb niet zo heel veel verstand van dance, maar ik hoorde over de recente edities dat Brutalism, horsegirl etc. het goed doen. Dat hebben ze nu toch in de vorm van Violent Magic Orchestra?
VMO staat wel in de X-Ray meen ik gehoord te hebben in de podcast. Ook wel wat minder toegankelijk dan Brutalismus of Horsegiirl, dat was gewoon ordinaire hard techno. Hoe dan ook: ik sta vooraan!

VMO staat wel in de X-Ray meen ik gehoord te hebben in de podcast. Ook wel wat minder toegankelijk dan Brutalismus of Horsegiirl, dat was gewoon ordinaire hard techno. Hoe dan ook: ik sta vooraan!
Kan je zien hoe weinig kijk ik erop heb….. Ik zou VMO nog wel even willen kijken als er niks anders interessants is

Users who are viewing this thread