Lowlands 2026

Nah, ik hang het op aan mijn kinderlijke onwetendheid. Uiteindeljk nooit superveel gehad met Daft Punk ook eigenlijk. Herinner me wel nog een flard Jack White met zijn Raconteurs.
Ik herinner me van dat optreden een echt oneindige, mega irritante mix van one more time als afsluiter 😅 puur subjectief natuurlijk maar wellicht verzacht het de pijn wat

• Leuk
Waarderingen: mattman
Gezien we de laatste dagen toch in de hot takes zitten. Stel Daft Punk zou touren net als alle andere acts ala Disclosure, Chemical Brothers, Justice, Paul Kalkbrenner etc.

Zou de hype dan nog zo groot zijn? Of was het dan toch meer een van de vele geweest?

Moi, ik zou die groep opsplitsen in Justice/Daft Punk, en de rest. De exclusiviteit van die acts, evenals de tijd die ze nemen om nieuw werk te maken en om een nieuwe liveshow/productie te maken, zijn juist de redenen dat hun werk zo goed is en dat hun optredens zo goed worden herinnerd. Als Justice elk jaar stond te touren zoals Kalkbrenner dan zouden ze ook niet zo'n goede productie hebben en ook geen tijd hebben om iets goeds neer te zetten, en zouden ze uiteindelijk net zo gezien gaan worden als de andere acts.

De Chemicals passen er een beetje tussenin, ze touren niet vaak maar als ze touren worden ze ook gelijk 3-4 jaar doorgespeeld.

Daft Punk op Pukkelpop geskipt voor een hamburger eten en liggen babbelen achterin het veld. Was m'n allereerste festivalervaring als jonkie en wist eigenlijk nog niets van muziek. Ik dacht, die muziek van Daft Punk ken ik wel een beetje, maar zulke DJs ga ik nog wel vaker kunnen zien. 😅 Radiohead ook maar half gezien dat jaar. Win ik?
Absolute winnaar! Helaas komt Daft Punk niet speciaal terug als troostprijs ;)

Gezien we de laatste dagen toch in de hot takes zitten. Stel Daft Punk zou touren net als alle andere acts ala Disclosure, Chemical Brothers, Justice, Paul Kalkbrenner etc.

Zou de hype dan nog zo groot zijn? Of was het dan toch meer een van de vele geweest?
Als Daft Punk nú ook Lowlands zou staan, zou ik als boeking/organisatie echt niet weten hoe je ooit nog aan mensenspreiding zou moeten doen. Puur door de lange afwezigheid

Ik doe nog een poging: ik heb Pearl Jam op RW geskipt om het Nederlands elftal op de camping te kijken.
`dat is kiezen tussen 2 gave dingen en pearl jam heb je vast nog wel een keer kunnen zien.

dat is bij Daft punk en David Bowie niet t geval

• Leuk
Waarderingen: gguuss
Ik hoorde van mijn dochter van 15 dat Radiohead weer hype is onder de jeugd. Ineens stonden er nummers van OK Computer in haar playlist (naast Kanye, Sabrina Carpenter, Tame Impala, MacMiller, Billy Joel en Tyler Swift). Dus misschien is dat voor de toekomst nog wel een goede voor LL.

• Leuk
Waarderingen: davadude en @Marc
Ik hoorde van mijn dochter van 15 dat Radiohead weer hype is onder de jeugd. Ineens stonden er nummers van OK Computer in haar playlist (naast Kanye, Sabrina Carpenter, Tame Impala, MacMiller, Billy Joel en Tyler Swift). Dus misschien is dat voor de toekomst nog wel een goede voor LL.
Met een stormloop op die enkele shows in de wereld verwacht ik niet dat zij ooit nog geschikt zijn als headliner. Gaan gewoon voor nog groter dan dat.

• Leuk
Waarderingen: davadude en CVS
Met een stormloop op die enkele shows in de wereld verwacht ik niet dat zij ooit nog geschikt zijn als headliner. Gaan gewoon voor nog groter dan dat.
Als je ze nu zou aankondigen, kan het.
Mocht je dat voor de kaartverkoop doen, dan ga je een hoop mensen trekken die enkel voor Radiohead komen, ook al kost een kaartje 365 euro.

Dan is er nog hoop voor de toekomst😉

• Leuk
Waarderingen: CVS
Nog kanshebbers van de nieuwe Pukkelpop-namen? The Hives, Wet Leg en Denzel Curry?

Pegassi zie ik ook wel de Bravo afsluiten als ze de hardhouse/trance kant op willen.
The Hives zou wel echt heel fijn zijn. Afgelopen keer AFAS was top. Misschien op de Papa Roach spot?

• Leuk
Waarderingen: peter Molenaar
Ik denk dat dat vooral kwam omdat hij een intiemere show had voorbereid, iets dat hij nu vaker doet. Mensen verwachtte echt een feestje in 2024, dat kwam er maar een paar keer van.. Zonde voor het publiek, maar dat is de route die hij in is geslagen. Persoonlijk denk ik dat het dus vooral kwam door een mismatch in verwachtingen.
En die route stapt hij momenteel weer helemaal van af met zijn usb optredens zoals vanavond in London👌🏻

• On fire
Waarderingen: justin.feestje
Met alle respect voor hun skills, maar Benwal en TLM Airlines zou ik wel zeer makkelijke en daardoor wat teleurstellende boekingen vinden. Stonden afgelopen jaar echt op iedere hoek van de straat te draaien, zonder daarbij erg veel af te wisselen/verrassen qua genre. Daarnaast hoop ik persoonlijk dat we de hardhouse/stuitertrance hype in 2025 achterlaten, maar dat is natuurlijk ook smaak. Alleen zeker als je kijkt dat ze Voices from the Lake hebben geboekt en ook de rest van het programma vrij alternatief is, zou het me wel tegenvallen als ze in de nacht op de voornaamste spots wel voor de meest voor de hand liggende keuzes gaan. Niet fully experimenteel Draaimolen stijl, maar iets er tussenin zou wat mij betreft goed aansluiten.

Dit wordt mijn eerste Lowlands, dus ik weet niet helemaal wat ik in de nacht kan verwachten en volgens mij hoop ik op meer techno dan ik kan verwachten 😬 . Maar namen die me te binnen schieten ongeacht grootte i.c.m. de tent/spot zijn Ben UFO (door zijn veelzijdigheid een mooie voor de Bravo denk ik), Call Super, Freddy K, Colin Benders, GiGiFM, Philippa Pacho, Ogazón, Marron, Speedy J, Saoirse, Shanti Celeste, Blasha & Allatt, Ben Klock, Alarico, Chlär of samen als Funk Assault.

Dat zijn ook niet de meest unieke of exclusieve namen, ik weet het, maar hun sets zijn wel wat spannender, verrassender en/of gedurfder in mijn ogen.
Dit zijn precies namen waarop ik hoop in de nacht ☺️ daarnaast hoop ik dat ze misschien nog voor wat rauwere techno gaan zoals kobosil, Rikhter of klangkuenstler of iets dergelijks

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje en LLoww
Als je ze nu zou aankondigen, kan het.
Mocht je dat voor de kaartverkoop doen, dan ga je een hoop mensen trekken die enkel voor Radiohead komen, ook al kost een kaartje 365 euro.
Maar het dit gaat er juist toch om dat ze nog veel makkelijker hun eigen ding zouden verkopen en lowlands niet nodig hebben? Maakt niet uit wat voor veel te grote naam voor Lowlands je nu zou aankondigen, mensen kopen daar een ticket voor

Maar het dit gaat er juist toch om dat ze nog veel makkelijker hun eigen ding zouden verkopen en lowlands niet nodig hebben? Maakt niet uit wat voor veel te grote naam voor Lowlands je nu zou aankondigen, mensen kopen daar een ticket voor
Radiohead is één van de allergrootste Engelse bands uit de jaren 90 met een bizarre schare (oudere) fans ook. Die verkopen bij een tour (mede omdat ze zo weinig spelen) makkelijk uit hoor.

LL moet lekker de weg in gaan waar ze vandaan komen en ooit begonnen zijn. Opkomende bandjes en lekker experimenteel en niet voor de namen gaan.

• Leuk
Waarderingen: Paradijsvogel

Users who are viewing this thread