Lowlands 2026

Wordt hier serieus getwijfeld of Tyler headliner waardig is en dan Chappell aanhalen als wel headliner waardig?!1
Echt te belachelijk voor woorden, Chappell komt net kijken en moet nog maar eens laten zien dat ze behalve door een "tepeljurk" te dragen in de publiciteit kan blijven. Maar ja inderdaad geen radio hitjes en gelukkig ook maar, want een 538 en Q music draaien toch ook geen muziek die ik graag zou willen zien.
Ik vind Tyler en Lorde echt een van de betere headliners van de afgelopen jaren en verheug me heel erg om die beiden te gaan zien.

Volgens mij is de discussie meer: welke headliners doen er meer voor het bezoekersaantal, niet om wel of niet headlinerwaardig zijn.

Als je ziet hoe ver fans voor Billie en in iets mindere mate Chappel gaan, dat gaat echt veel verder dan bij Tyler. Ik denk dat de aantrekkingskracht van Job en Kiki zelfs meer potentiële Lowlandsbezoekers over de streep trekt.

• Leuk
Waarderingen: CVS en Davidd
Hahaha deze discussie lijkt wel het basisschool spel van een woord in iemands oor fluisteren en kijken hoe anders deze wordt na 30 keer doorgeven.

Volgens mij ging het er gewoon over of Tyler nou bij mainstream publiek bekend is of niet. Vandaar ook Indiaantjes opmerking dat die zelden op 538 gedraaid wordt (Nee, 538 is geen graadmeter voor een waardige Lowlands headliner, maar dat was ook niet de discussie).

Conclusie: Tyler is waarschijnlijk niet zo groot in Nederland als dat die op internationaal vlak daadwerkelijk wel is (hij is gewoon een van de grootste rappers van dit moment na Drake en Kendrick Lamar). Hiphop wordt niet veel geluisterd door mainstream Nederland.

Dat daargelaten: ik had eigenlijk verwacht dat Tyler al te groot zou zijn voor Lowlands, dus ben erg blij dat we hem kunnen zien. Een groot deel van de kunst van Tyler zit m ook niet alleen in de muziek, maar in de personages die hij uitbeeld en bedenkt rond elk album. Echte conceptalbums pur sang, denk Ziggy Stardust van Bowie (maar dan op een wat kleinere schaal).

Wordt hier serieus getwijfeld of Tyler headliner waardig is en dan Chappell aanhalen als wel headliner waardig?!1
Echt te belachelijk voor woorden, Chappell komt net kijken en moet nog maar eens laten zien dat ze behalve door een "tepeljurk" te dragen in de publiciteit kan blijven. Maar ja inderdaad geen radio hitjes en gelukkig ook maar, want een 538 en Q music draaien toch ook geen muziek die ik graag zou willen zien.
Ik vind Tyler en Lorde echt een van de betere headliners van de afgelopen jaren en verheug me heel erg om die beiden te gaan zien.
Nou ja, dit slaat natuurlijk ook nergens op. Alsof Chappell Roan alleen met een tepeljurk in de spotlights blijft. Zij heeft een enorme schare (jonge) fans en gewoon prima muziek.

Je kunt ook artiesten met elkaar vergelijken en tegelijkertijd respectvol blijven.

Anno 2025 trekt Ki/Ki b2b Job Jobse of Marlon Hofstadtt voor LL meer kaarten dan een Lorde of een QOTSA, maar heel goed dat dat (nog) niet geboekt is. Lekker alternatief houden jongens! Wat mij betreft blijft de hardtechno ook lekker thuis. Meer als BSS die lekker veel Radiohead, LCD Soundystem, Underworld en the Streets draait
Bss is echt de meest waardeloze set wat ik in mijn hele leven gehoord heb. Wat een aanfluiting was dat 😅

Boeken ze eindelijk weer een normale set die goed werkt ipv hardhouse meuk krijgen we dit 😂. Was gewoon een goede set joh
Ja ieder zijn ding natuurlijk, in 1set meerdere nummers van Underworld draaien. Dan 5 minuten opbouwen naar een anti climax van jewelste en dat meerdere keren. Ik vondt het echt vreselijk. Maar goed niet als haat bedoeld mijn ding was het gewoon niet. Maar mijn voorkeur ligt dan ook meer in het gewoon pure techno knallen. ✌🏼

• Leuk
Waarderingen: Bauckel
Ja ieder zijn ding natuurlijk, in 1set meerdere nummers van Underworld draaien. Dan 5 minuten opbouwen naar een anti climax van jewelste en dat meerdere keren. Ik vondt het echt vreselijk. Maar goed niet als haat bedoeld mijn ding was het gewoon niet. Maar mijn voorkeur ligt dan ook meer in het gewoon pure techno knallen. ✌🏼
Waarom was je dan in de Bravo? Moest je dan niet in de xray staan op dat moment dan?

Sorry maar voor mij leest dit toch een beetje alsof je naar een metalband gaat terwijl je niet van metal houdt en je liever een pop artiest in een andere tent ziet en dan vervolgens gaat klagen over de metalband dat ze geen pop speelden

Laten we stoppen met de discussie Tyler wel of niet. Straks leest het manegment van hem nog mee.....
En waar rappers goed on zijn is iets cancellen.
En voor diegene die dit gaaf vinden zou ik dat doodzonde vinden.
Er is waarschijnlijk vast weer genoeg te zien en te beleven.
Wacht zelf nog ff de 2e drop af🤞

• Haha
Waarderingen: @Marc en StevieU2
Laten we stoppen met de discussie Tyler wel of niet. Straks leest het manegment van hem nog mee.....
En waar rappers goed on zijn is iets cancellen.
En voor diegene die dit gaaf vinden zou ik dat doodzonde vinden.
Er is waarschijnlijk vast weer genoeg te zien en te beleven.
Wacht zelf nog ff de 2e drop af🤞
De discussie is er toch ook alleen maar omdat de andere 2 headliners discutabel zijn?

• Leuk
  • 100
Waarderingen: StevieU2 en SBSTN
Die infantiele teringfeestjes in de Lima op zondag mogen ze wat mij betreft eerder bestrijden, maar daar worden ook een hoop mensen blij van, dus ook prima dat daar plek voor blijft.
How how how, niet zo gaan doen he ;) Als ik de afgelopen 10 paginas hier op dit forum zo lees kunnen de meeste hier wel een infantiel tering feestje gebruiken zodat er wat zand tussen de benen uit gedanst wordt.

Blue Monday allemaal?

Laat de posts maar weer gaan over "dit moet je luisteren" of "deze tourt, zou een mooie toevoeging zijn" of een échte leak.

Alhoewel wanneer er nieuwe leden zijn met de naam "zurejongenmetmening" zal daar weinig positiefs vandaan komen..

Qua line up, moet nog even een goede inluisterronde maken. Maar PRESIDENT aardig nieuwsgierig naar geworden en Tyler Ballgame maakt aardig fijne oorwormen. Luister tips, altijd welkom:)

feit 1: tyler the creator is een grote naam in de hiphop
feit 2 het is een prachtige naam voor een festival als lowlands
feit 3 tyler is geen superbekende naam voor de gemiddelde festivalganger
feit 4 LL is niet zo snel uitverkocht als normaal.

duidelijk toch

Users who are viewing this thread