Lowlands 2026

Ik constateer dat het forum leeft, en dat allemaal door de notie
Kan zijn maar ik denk oprecht dat weinig mensen die in de Ziggo naar hen gaan ook een ticket voor Lowlands kopen. Dus 5x de Ziggo uitverkopen kan juist wel eens het nadeel zijn voor LL. Want degene die niet naar de Ziggo gaan voor New Wave kopen ook geen LL tickets voor hen verwacht ik.
Opzich eens, maar dat heeft niet met relevantie te maken. Daarnaast denk ik dat een groot deel van het publiek dit gewoon een goede boeking vind.

Wellicht al gepost hier, maar volgens de boeker die in de podcast aan het woord was staan de volgende acts in de X-ray: Speed, Guilt Trip, Bassvictim, Voices from the Lake en Voilent Magic Orchestra.
Zoals al vaker aangegeven hier mag het geluid in de X-ray wel echt beter, want dat is echt niet heel best. Is tevens ook een hele saaie doos geworden tov de vorige X-Ray

Laatst bewerkt:
Billie Eilish, maar ook Chappell Roan is nog steeds mainstream bekender dan Tyler The Creator. Daar kan ik dus op kantoor wel die ene plaat laten horen die ze op radio voorbij horen komen.
Maar effe hè, see you again is toch een gigantische hit met 2,8 miljard streams op spotify die jouw collega’s op kantoor ook gewoon kennen?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Way Out West is midden in Gothenburg in een stadspark, zelf in 2022 daar gewandeld en volgens mij heeft het ook geen camping/overnachting en iedereen moet na middernacht weer naar huis. Bespaart al veel centjes
Line-up is wel sick! Overweeg het serieus als alternatief!

• Leuk
Waarderingen: Martijn76
Wellicht al gepost hier, maar volgens de boeker die in de podcast aan het woord was staan de volgende acts in de X-ray: Speed, Guilt Trip, Bassvictim, Voices from the Lake en Voilet Magic Orchestra.
Zoals al vaker aangegeven hier mag het geluid in de X-ray wel echt beter, want dat is echt niet heel best. Is tevens ook een hele saaie doos geworden tov de vorige X-Ray
Het geluid was buiten de X-Ray beter dan erbinnen. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Kijk enorm uit naar Voices From The Lake.

En benieuwd hoe dat Violent Magic Orchestra gaat klinken. Er schrokken wel wat collega's wakker toen die langskwam op de playlist. Ik kende het niet overigens.

Mag toch hopen dat het geluid beter wordt bij de X-Ray. Dat Violent Magic Orchestra is best hard. Dat wordt anders echt een galmbak

• Leuk
Waarderingen: Veer
Ik constateer dat het forum leeft, en dat allemaal door de notie

Opzich eens, maar dat heeft niet met relevantie te maken. Daarnaast denk ik dat een groot deel van het publiek dit gewoon een goede boeking vind.
Ik ben het met je eens hoor dat New wave na 10 jaar relevant is om te zien wanneer je er een geschiedenis (en een heden) mee hebt. Mijn punt is dat de meesten van hen in de Ziggo staan en niet ook nog eens naar LL komen, en dat verder weinig mensen een ticket kopen vanwege NW. In die zin is het een riskante boeking

• 100
Waarderingen: @Marc
Meeste van mijn collega's kennen Tyler vooral doordat hun kinderen er naar luisteren. Maar zelfs dan, als een paar boomers Tyler niet kennen is dat voor LL zelf natuurlijk geen enkel probleem (zonder enig disrespect). Hoogstens een you-problem.

En dan in vergelijking met Chappell, die had het geluk dat ze net even een album voor haar optreden dropte, maar daar heb ik na LL helemaal niets meer van gehoord.

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje
Ik ben het met je eens hoor dat New wave na 10 jaar relevant is om te zien wanneer je er een geschiedenis (en een heden) mee hebt. Mijn punt is dat de meesten van hen in de Ziggo staan en niet ook nog eens naar LL komen, en dat verder weinig mensen een ticket kopen vanwege NW. In die zin is het een riskante boeking
Vrijwel niemand koopt überhaupt een ticket voor LL vanwege één enkele artiest. Alleen hele grote (en dus onbetaalbare) starpower a la kendrick lamar krijgt dat voor elkaar.

Zit voor mij weinig exclusiviteit in de drie headliners (Tyler vorig jaar Ziggo, New Wave dit jaar 5x ziggo, Lorde dit jaar 2x AFAS). Daar hadden ze wel wat meer mee kunnen doen. Anderzijds is de undercard voor mij heel goed en ga ik dit jaar veel zien. Besef ook dat er eigenlijk nog niks qua nachtprogramma bekend is.

• Leuk
Waarderingen: StevieU2
En dan in vergelijking met Chappell, die had het geluk dat ze net even een album voor haar optreden dropte, maar daar heb ik na LL helemaal niets meer van gehoord.
Dat album kwam uit in 2023...
En dat optreden is een half jaar geleden. Best normaal om een tijdje niets te doen voor artiesten. Lowlands was ook wel echt het einde van die cyclus voor haar.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Zit voor mij weinig exclusiviteit in de drie headliners (Tyler vorig jaar Ziggo, New Wave dit jaar 5x ziggo, Lorde dit jaar 2x AFAS). Daar hadden ze wel wat meer mee kunnen doen.
Veel acts touren de afgelopen jaren. Een headliner binnenhalen die niet in NL was het afgelopen jaar is best lastig.

• Leuk
Waarderingen: CVS
Vrijwel niemand koopt überhaupt een ticket voor LL vanwege één enkele artiest. Alleen hele grote (en dus onbetaalbare) starpower a la kendrick lamar krijgt dat voor elkaar.
En ook Stromea, Billie Elish, The XX en zelfs Fred Again vermoed ik. En ja, het lijkt erop dat deze namen niet toeren of onbetaalbaar zijn

Maar effe hè, see you again is toch een gigantische hit met 2,8 miljard streams op spotify die jouw collega’s op kantoor ook gewoon kennen?
Het is carnavals periode, nu moet ik niet met Tyler The Creator aan komen te zetten. Maar het is echt niet mainstream bekend. Word niet uitgezonden op 538, Q-Music of whatever kut commercieele radio dan ook. Streams zeggen helemaal niks, want dan zou Sombr ook groter zijn dan U2, en dat zijn ze toch ook echt niet.

Veel acts touren de afgelopen jaren. Een headliner binnenhalen die niet in NL was het afgelopen jaar is best lastig.
Eens hoor, dat was misschien met een iets meer electronische act makkelijker geweest (denk aan de combi JJ/KIKI en bijvoorbeeld een Marlon Hoffstadt)

Users who are viewing this thread