Lowlands 2026

Zo te zien ben je nog niet toegekomen aan begrijpend lezen op de basisschool. Niemand kraakt Tyler af, men analyseert slechts.
Hihi, begrijpend lezen.
Goed idee om mijn berichtje nog eens wat beter te lezen dan. Ik zeg namelijk niet dat Tyler zelf wordt afgekraakt, wel het idee van Tyler als headliner op lowlands. Jammer dat je er zó met gestrekt been in komt. Maargoed, wie de schoen past, trekt hem aan?

Hihi, begrijpend lezen.
Goed idee om mijn berichtje nog eens wat beter te lezen dan. Ik zeg namelijk niet dat Tyler zelf wordt afgekraakt, wel het idee van Tyler als headliner op lowlands. Jammer dat je er zó met gestrekt been in komt. Maargoed, wie de schoen past, trekt hem aan?
Huh, is dat al een gestrekt been? Het was slechts comeback op je eigen post ;). Niet eens gele kaart waardig joh, laat gaan.

• Haha
Waarderingen: Novis95
Dat ben ik wel met je eens, Parcels en Sombr met name. Turnstile is objectief gezien daarentegen wel een passende naam, denk ik. Maar een grotere rockact mag er nog wel bij.
Turnstile is like een van de meeste relevante rock acts die je maar kan hebben, en daar moet dan nog iets groter bij?
ligt het aan mij of verwachten we gewoon weer veel te veel?

• 100
Waarderingen: @Marc
Turnstile is like een van de meeste relevante rock acts die je maar kan hebben, en daar moet dan nog iets groter bij?
ligt het aan mij of verwachten we gewoon weer veel te veel?
Oh ik snap de verwarring. Ik bedoel een extra grotere (als in niet per se groter dan Turnstile hoor) rockact erbij, voor de breedte dus.

Dat is de context helemaal niet. Tyler The Creator is een prima boeking, en in het buitenland een grote naam. Maar in Nederland is hij gewoon nog steeds stukken kleiner en niet van het formaat, ook al verkoopt hij de ZiggoDome 2x uit (wie doet dat niet meer tegenwoordig). Maar hij kan dus niet vrijwel alleen het festival dragen. Dat is Tripple A imo. En eens, de andere 2 headliners helpen hem daarin niet.
Welke headliners hebben in jouw optiek het festival eerder dan wel 'kunnen dragen'? Ik heb niet het idee dat Lowlands uitverkoopt op één specifieke headliner (oke, misschien Foo Fighters 2012... maar dat was sowieso in een hype-periode)

Way Out West is midden in Gothenburg in een stadspark, zelf in 2022 daar gewandeld en volgens mij heeft het ook geen camping/overnachting en iedereen moet na middernacht weer naar huis. Bespaart al veel centjes
Nee hoor hebben zelfs na het festival een zeer uitgebreid festival gebeuren s’nachts verspreid over gothenburg in allerlei podiums/ zaaltjes en dan niet alleen dance integendeel veel indiebandjes zoals yard act, geen kleintjes ontzettend leuk gebeuren daar in gothenburg!

• Metal!
Waarderingen: StevieU2
Welke headliners hebben in jouw optiek het festival eerder dan wel 'kunnen dragen'? Ik heb niet het idee dat Lowlands uitverkoopt op één specifieke headliner (oke, misschien Foo Fighters 2012... maar dat was sowieso in een hype-periode)
Die touren ook amper in deze periode, dus Tyler is wel een van de beste opties voor dit jaar. Tripple A hebben ze inderdaad ook niet lang altijd, maar inderdaad Billie Eilish, Kendrick Lamar is dat geweest, Foo Fighters, .

Charli XCX zou denk ik wel die impact gehad hebben dit jaar denk ik.

En ook geen tripple A, maar ik had Lorde denk ik toch proberen te vervangen voor Florence & The Machine of The XX.

Die touren ook amper in deze periode, dus Tyler is wel een van de beste opties voor dit jaar. Tripple A hebben ze inderdaad ook niet lang altijd, maar inderdaad Billie Eilish, Kendrick Lamar is dat geweest, Foo Fighters, .

Charli XCX zou denk ik wel die impact gehad hebben dit jaar denk ik.

En ook geen tripple A, maar ik had Lorde denk ik toch proberen te vervangen voor Florence & The Machine of The XX.
The Xx trekt toch ook geen volk of is dat mijn bubbel?

Die stonden in 2017 in een bomvolle Alpha en hebben sindsdien amper getourd, dus die zouden de bak wel vol krijgen hoor. Maar goed, ze headlinen DTRH al dit jaar.
En ik denk dat je gelijk hebt. Daarentegen is DTRH met minder kaarten ook nog niet uitverkocht ondanks de boeking van The Xx. Voor wat het waard is.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en wsslvrwrt
Maar goed, exact die twee headliners staan op DTRH en ook daar wil het maar niet uitverkopen.
Eens hoor. Maar de uitgesproken headliners touren ook niet (sowieso vind ik het een matig festivaljaar, zonder echte verrassingen of comebacks?). Dus Tyler is ook zeker geen verkeerde optie geweest.

Ik heb wel echt mijn twijfels over Lorde hoe populair die nu daadwerkelijk is hier in NL.

Die stonden in 2017 in een bomvolle Alpha en hebben sindsdien amper getourd, dus die zouden de bak wel vol krijgen hoor. Maar goed, ze headlinen DTRH al dit jaar.
2017 is wel echt 9 jaar geleden he. Ben benieuwd hoeveel mensen dit jaar naar LL gaan die er toen ook bij waren en voor hoeveel dat dus meteen tickets verkoopt. Lorde heeft nog nooit op een festival in NL gestaan, dus heeft geen vergelijkingsmateriaal, maar haar grote hits zijn ook van die jaren. Ik denk dat het met Lorde toch hetzelfde is als met de meeste headliners. De meesten kennen 2 of 3 nummers, meer niet

Laatst bewerkt:
Maar jongens, laten we toch eerlijk wezen. Het komt toch maar echt door 1 ding waardoor het niet uitverkocht is?

voorbereidingen-lowlands-gaan-door-cancelen-is-voor-directeur-eric-van-eerdenburg-geen-optie-meer

We missen gewoon De Bril

Users who are viewing this thread