Graspop Metal Meeting 2026

Met alle respect voor hun carriere, maar kan je Channel Zero nog kwijt op een hoge plek? Staan een maand eerder op het kleine Rock Affligem, een maand later zijn ze 3e laatste op Rock Herk (in een tent die volgens mij kleiner is dan de Marquee). Dat schreeuwt ook niet echt "Main Stage sub" he?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Kan een admin effe ingrijpen? Het artikel op de website bevat grotendeels namen die al bezet zijn die avond.

Daarbuiten, ik ben al wreed content met een Channel Zero of Amenra.
Huh, welke namen zijn dan al bezet 19 juni?

Gojira staat in Dublin, Manson heeft opnames en premiere in LA.
Waar heb je de informatie over Manson z’n opnames en première vandaan? Kan daar niets over vinden namelijk.

Wat betreft Gojira: zoals Loek aan gaf, wisselen af met Pantera als voorprogramma van Metallica. Op hun eigen website is de volledige Metallica tour meegenomen, maar ze spelen dus slechts de helft daarvan. 19e gewoon nog een gaatje!

Had trouwens verwacht dat Belgische festivals in Februari volop reclame zouden maken dat men tickets moet kopen voor 1 maart om de btw verhoging te voorkomen maar tot nu toe nog maar weinig van gezien.

Had trouwens verwacht dat Belgische festivals in Februari volop reclame zouden maken dat men tickets moet kopen voor 1 maart om de btw verhoging te voorkomen maar tot nu toe nog maar weinig van gezien.
Raad van State heeft negatief advies gegeven, het gaat op zen Belgisch een halfgebakken oplossing worden ergens in 2030.

Maar het staat overal wel in de aankondigingen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
En lost society met nieuwe headliner show en cd naar de Jupiler

Klaar
misschien is dit wel de winnende suggestie. Avatar heeft inmiddels toch wel de hits en naamsbekendheid om eens hoog op de main te staan op Graspop. Dus het is een makkelijke manier van doorschuiven.

Avatar (en Pantera) staan toch in het voorprogramma van Metallica die vrijdagavond? (Net 3x nagekeken voor zeker te zijn).

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Dit geeft de organisatie wel de kans om een mooie boeking à la Behemoth te doen na Volbeat. Volbeat/Alter Bridge/Breaking Benjamin is waarschijnlijk ook niet zwakker dan Slipknot/FiR/Skillet, dus ze zouden er best mee weg kunnen komen.

• Leuk
Waarderingen: Projunk en Loek123
Dit geeft de organisatie wel de kans om een mooie boeking à la Behemoth te doen na Volbeat. Volbeat/Alter Bridge/Breaking Benjamin is waarschijnlijk ook niet zwakker dan Slipknot/FiR/Skillet, dus ze zouden er best mee weg kunnen komen.
Zou t wel tof vinden. Een wat kleinere naam een kans geven met behulp van de organisatie. Vond Behemoth mede door t stuk op t skydeck 1 van de tofste optredens van dat jaar! Dan is alleen de vraag, welke band denken we dat zo'n set zou kunnen doen?

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: Projunk en El_Leipo
Avatar en Amon Amarth zouden perfect zijn geweest, maar die zijn natuurlijk al afgestreept. Verder denk ik dat bijvoorbeeld Lorna Shore of Arch Enemy daar wel wel zouden passen (even geen idee van hun schema's). Het zou ook nog niet zo gek zijn om Trivium na Volbeat te laten spelen

• Thinking
Waarderingen: Loek123
Avatar en Amon Amarth zouden perfect zijn geweest, maar die zijn natuurlijk al afgestreept. Verder denk ik dat bijvoorbeeld Lorna Shore of Arch Enemy daar wel wel zouden passen (even geen idee van hun schema's). Het zou ook nog niet zo gek zijn om Trivium na Volbeat te laten spelen
Op basis waarvan is Amon Amarth dan afgestreept?

• Leuk
Waarderingen: won666 en Loek123
Trivium naar headliner promoten zou een stuk gekker zijn als Alter Bridge of Breaking Benjamin

Waarom Amon Amarth is afgestreept begrijp ik ook niet

Arch Enemy staat al op Alcatraz, Lorna Shore lijkt me een prima optie om die kans een keer te geven, zijn niet in Europa geloof ik in Juni maar wellicht dat die wel te overtuigen zijn ja. Al is het wellicht wel een beetje een zwaktebod om die 2 jaar op rij te laten komen en nog te promoten naar headliner.

Users who are viewing this thread