Lowlands 2026

Wat is de de kans dat Bad Omens nog langskomt? Die zijn dan klaar met de Amerikaanse tour en staan op Graspop.
Doen ze daarna dan toch nog een paar Europese data?
BMTH is zeker te groot om nog in een volgende lichting door te komen? Die staan ook op Graspop en hebben ook nog geen Nederlandse show?
Niet. Ze hebben PRESIDENT al in dat genre…. Al mogen ze van mij met alle liefde erbij komen

Nou mijn lijstje so far:

Must see: Tyler, Blood Orange, Clipse, Kneecap, Floating Points, IJsland, Jpegmafia, Voices From The Lake
Leuk: Dijon, Eefje de Visser, Hermanos, Maribou State, Nia Archives, Dove Ellis, Fcukers, Richie Hawtin, Wunderhorse, Bassvictim, Dikke, Maruja,
Als er niets anders is: Lorde, New Wave, Turnstile (op speciaal verzoek hier op het forum), S10, SMIB, Sor.
Mwoah misschien: Sombr, 2hollis, Geese.

Rest ken ik nog niet of is niets voor mij.

Vetgedrukt heb ik nog niet eerder gezien. Best een aardige score dit jaar.

Vanmorgen even een korte meeting voor mezelf ingepland om de tickets binnen te harken en nu eindelijk tijd om het te delen: DE TICKETS ZIJN BINNEN :D
Denk dat het morgen sinds lange tijd niet meteen uitverkoopt, dus had me ook niet zo druk hoeven te maken. In mijn omgeving haken er steeds meer af en alleen de echte liefhebbers gaan nog. Wat mij betreft een prima ontwikkeling.

Ben ook weer uit mijn winterslaap.
141 pagina's weer doorgenomen.

Heb met wat geluk toch nog twee kaarten binnen weten te harken vanochtend.
Was uit de wachtrij gegooid omdat ik op twee verschillende accounts hetzelfde telefoonnummer had.
Gelukkig was ik met beide accounts bijna op hetzelfde moment in de wachtrij gekomen.
Volgend jaar maar even mijn telefoonnummer bij eentje aanpassen.

Denk dat handelaren het steeds moeilijker zullen gaan hebben om veel kaarten te kunnen kopen.
De verificatie met een uniek telefoonnummer werkt dus heel goed.
Ook is er dit jaar pas vanaf 13 juli de mogelijkheid tot doorverkopen/doorsturen van kaarten.
Dat was vorig jaar volgens mij ergens half mei.
Dus een veel kortere tijd om ze kwijt te raken.
En half mei kunnen mensen makkelijker hun vakantiegeld gebruiken.
Of mensen dat geld half juli nog hebben lijkt mij sterk.

Al zou het natuurlijk wel snel kunnen gaan.
Vorig jaar was de wachtrij heel erg lang en hebben toen veel mensen achter het net gevist.
Dus verwacht gewoon dat het uit gaat verkopen, alleen de wachtrij niet meer zo krankzinnig lang is door afhakers.

Op naar de 19e editie voor mij.
Laat de voorpret maar weer tot grote hoogtes stijgen.

Laatst bewerkt:
Oudere generatie lijkt wat te gaan afhaken. Vooral benieuwd hoeveel van de 'jonge' generatie gaat aanhaken.
Moeten denk niet vergeten dat vandaag alleen reguliere tickets in de verkoop gingen.
Groepen en glampers zitten er grotendeels morgen pas bij.
Overigens, dit gaat bijzonder geruisloos.. het is hier 2/3 iets van gezegd; de ''Partyplekken''... mij persoonlijk een doorn in het oog voor de festivalsfeer op de camping. Ben geen voorstander van al dat glamping en andere luxe upgrades... Nu nog meer groepsvorming/eigen bubbels... Nog meer sociale verschillen... nog meer afstand... een perfecte afspiegeling van de huidige Westerse cultuur/kapitalisme... :(

Ben toch wel benieuwd hoe de meningen hierover zijn...

Overigens, dit gaat bijzonder geruisloos.. het is hier 2/3 iets van gezegd; de ''Partyplekken''... mij persoonlijk een doorn in het oog voor de festivalsfeer op de camping. Ben geen voorstander van al dat glamping en andere luxe upgrades... Nu nog meer groepsvorming/eigen bubbels... Nog meer sociale verschillen... nog meer afstand... een perfecte afspiegeling van de huidige Westerse cultuur/kapitalisme... :(

Ben toch wel benieuwd hoe de meningen hierover zijn...
Als dit met goede reden is besloten heb ik daar niets op tegen.

Weet van verhalen dat er mensen zijn die met twee man naar een camping gingen, dan een gebied zo groot als 10x10 meter bezet hielden totdat iedereen van hun groep pas uren en uren later aankwam op de camping.
Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Als dit hiermee voorkomen gaat worden prima.
Alleen is het verschil tussen een groepscampingplek large en de partyplekken precies een treetje bier.
Dus het lijkt meer dat het commercieel is ingestoken.
Al moet ik wel zeggen dat je wel op camping 2 t/m 4 staat en dat is voor mensen aantrekkelijker dan op de groepscamping.
Vorig jaar was er op vrijdag nog voldoende plek om met een grotere groep op camping 1 te staan.
En dat terwijl de tentplekken op de campinglaan, of zoals ik het zelf altijd noemde ground zero, waren verdwenen.
Dus wellicht willen ze de niet benutte ruimte commercieel uitbuiten.

Dus ik ben voor als het de frustratie van bezitterige campinggasten verminderd en heb er wat moeite mee als het alleen om het geld gaat. (behalve als festivalticket goedkoper is daardoor)

• Leuk
Waarderingen: soepstengel
In mijn omgeving haken er steeds meer af en alleen de echte liefhebbers gaan nog. Wat mij betreft een prima ontwikkeling.
Denk je niet dat je op voorhand gaat inkleuren, wat je denkt/hoopt te zien? Net als de 'oudere generatie' die nu afhaakt (er is een jaarlijkse aanwas).

Misschien heb je gelijk, hoor. Maar ik zou na de afgelopen editie, die gewoon top was, niet weten waarom er ineens mensen afhaken en alleen nog maar 'echte liefhebbers' gaan. Het programma is natuurlijk wat anders (beter, denk ik als echte liefhebber), maar hoe belangrijk is dat echt?

Ik zie in ieder geval jaar op jaar het aandeel van dinky's, die met gemak een paar honderd euro extra kapot slaan om in een klaarstaand tentje te gaan slapen, alleen maar toenemen. En Mojo ziet dat ook, anders hadden ze niet ook nog camping 2 t/m 4 deels daaraan opgeofferd. Call me generaliserend, maar dat lijken me niet de mensen die hun komst van het programma laten afhangen. En ze laten hun komst al zeker niet van de ticketprijs afhangen.

Mijn inschatting, Lowlands is aan het einde van de dag als al jaren netjes uitverkocht. Al het andere is wensdenken. (Maar misschien heb ik het mis.)

Voor mij persoonlijk dus echt een geweldige drop van Lowlands, met zes van de tien albums uit mijn top 10 van 2025 die even komen buurten:
Tyler the Creator, Lorde, Nia Archives, Geese, Dijon, Blood Orange, Clipse, Turnstile, Fcukers, Floating Points, Jpegmafia, Nu Genea, Richie Hawtin, Ana Frano Electrico, Chloe Qisha, Maruja & Voices from the Lake.

En dan staat er eigenlijk nog zeker wat anders moois of nog dingen te ontdekken. Voor de meer rockgeoriënteerde namen mogen van mij Wilco, Wednesday, IceAge en Horsegirl nog wel doorkomen van Syd for Solen. Of Four Tet van Way Out West

Denk je niet dat je op voorhand gaat inkleuren, wat je denkt/hoopt te zien? Net als de 'oudere generatie' die nu afhaakt (er is een jaarlijkse aanwas).

Misschien heb je gelijk, hoor. Maar ik zou na de afgelopen editie, die gewoon top was, niet weten waarom er ineens mensen afhaken en alleen nog maar 'echte liefhebbers' gaan. Het programma is natuurlijk wat anders (beter, denk ik als echte liefhebber), maar hoe belangrijk is dat echt?

Ik zie in ieder geval jaar op jaar het aandeel van dinky's, die met gemak een paar honderd euro extra kapot slaan om in een klaarstaand tentje te gaan slapen, alleen maar toenemen. En Mojo ziet dat ook, anders hadden ze niet ook nog camping 2 t/m 4 deels daaraan opgeofferd. Call me generaliserend, maar dat lijken me niet de mensen die hun komst van het programma laten afhangen. En ze laten hun komst al zeker niet van de ticketprijs afhangen.

Mijn inschatting, Lowlands is aan het einde van de dag als al jaren netjes uitverkocht. Al het andere is wensdenken. (Maar misschien heb ik het mis.)
Heb toch het idee dat er alsnog een groot gedeelte mensen is die nu de eerste namen ziet en oprecht daar heel weinig van kent en dus minder enthousiast is (althans in mijn omgeving). Dus verwacht dat het minder snel gaat.

Wel grappig inderdaad met wat snoeperd hierboven aangeeft.
Als ik BKS en LL (ga naar beide festivals) bij elkaar pak is een groot gedeelte van mijn Top 20 album of the year 2025 aanwezig (Dressed Like Boys, Ethal Cain, Weval, Nation of Language, Sef, Turnstile, Blood Orange, Geese, Maruja). Hebben ze toch goed voor elkaar.

Qua populariteit denk ik dat we niet moeten onderschatten wat het wel/niet hebben van een dance-headliner doet met het 'partyplekpubliek' ;). Veel van hen zullen nu misschien wel aanslaan op New Wave maar ik denk dat het toch minder buzz en 'daar wil je bij zijn'-gevoel genereert als de headline-show van Charlotte of Job&Kiki.

• Leuk
Waarderingen: XaviLL en pietmoeskops
Heb toch het idee dat er alsnog een groot gedeelte mensen is die nu de eerste namen ziet en oprecht daar heel weinig van kent en dus minder enthousiast is (althans in mijn omgeving). Dus verwacht dat het minder snel gaat.

Wel grappig inderdaad met wat snoeperd hierboven aangeeft.
Als ik BKS en LL (ga naar beide festivals) bij elkaar pak is een groot gedeelte van mijn Top 20 album of the year 2025 aanwezig (Dressed Like Boys, Ethal Cain, Weval, Nation of Language, Sef, Turnstile, Blood Orange, Geese, Maruja). Hebben ze toch goed voor elkaar.
Ach ja, vorig jaar was dit te lezen op het forum:

'Ik voelde de hype al langer wat teruglopen. Eerst gingen er echt 30 mensen uit mijn dispuut en inmiddels nog maar 10 ofzo.'

'Heb een stuk minder hype bij de eerste worp, in vergelijking met voorgaande jaren. Ga zaterdag dan ook niet klaar zitten voor een ticket.'

'De hype is gewoon veel minder geworden idd. Merken jullie dat niet om jullie heen dan?'

En dat was ook nog nadat Lowlands al op een enkel terugvallend ticket na uitverkocht was.

• Leuk
Waarderingen: hendrik1
Qua populariteit denk ik dat we niet moeten onderschatten wat het wel/niet hebben van een dance-headliner doet met het 'partyplekpubliek' ;). Veel van hen zullen nu misschien wel aanslaan op New Wave maar ik denk dat het toch minder buzz en 'daar wil je bij zijn'-gevoel genereert als de headline-show van Charlotte of Job&Kiki.
100% eens, die mensen hebben dit jaar nog meer reden om voor Wildeburg te kiezen.

Overigens lees ik wat dingen over de show van sticks van twee jaar terug. Die was inderdaad geweldig. Maar iemand als Bokoesam was vorig jaar op nagenoeg dezelfde spot ook gewoon heel goed, laat die nou net toevallig ook bij New Wave horen.

• Leuk
Waarderingen: CVS en goatscholten

Users who are viewing this thread