Album releases 2026

Joji - piss in the wind: te veel van hetzelfde en daardoor begint het na een paar nummers wat saai te worden.

Ratboys - singin to an empthy chair: voelt als een warme omhelsing en de zangstem van Julia Steiner pakt je gelijk. Als je ze op 17 mei kan zien dan moet je dat zeker doen.

Ninush - The flowers i can see: prachtige stem en mooie klassikale klanken. Ninush is een groot muzikaal talent waarvan we in de toekomst nog veel zullen gaan horen.

Mandy, indiana - Urgh: het duurde halverwege het eerste nummer tot het mij pakte, maar zodra dat het gedaan heeft ga je ook compleet uit je dak. De singels die eerder van dit album uitkwamen deden het geheel geen eer aan, want dat is veel beter.

Ellur - At home in my mind: sterk debuutalbum van de Engelse zangeres Ellur.

Puma blue - Croak Dream: goede instrumentals en rake lyrics.

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Ratboys-Singin' to an Empty Chair, ratboys zullen nooit het wiel opnieuw uitvinden maar dit is toch weer een oerdegelijke heel fijne indie-rock plaat zoals ze al sinds het begin eigenlijk maken. Ben er denk weer bij in Den Haag
Mandy, indiana - Urgh ik skip bijna altijd pre-release singles deze dagen dus had er nog niets van gehoord maar geweldige plaat weer. Nog hoekiger, gebroken maar ook dansbaar dan de al niet misselijke eerste. Nu al zin in de Roadburn show.

• Leuk
  • 100
Waarderingen: Lawaaipapegaai en nooley
Oei IJsland 2 is voor mij tot nu toe een behoorlijke teleurstelling (ben op de helft). Waar ik IJsland 1 nog scherp, vleugje humor en qua beat ook erg fijn vond, heb ik hier bij geen enkel nummer een goed gevoel.

Muzikaal niet lekker in het gehoor en tekstueel ook niet echt geweldig. Nu lig ik qua mening al niet altijd helemaal op 1 lijn met vooral Abel, slaan ze hier in sommige nummers voor mij ook volledig de plank mis (zeker bij nummers als Dont believen the krant)

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar
Oei IJsland 2 is voor mij tot nu toe een behoorlijke teleurstelling (ben op de helft). Waar ik IJsland 1 nog scherp, vleugje humor en qua beat ook erg fijn vond, heb ik hier bij geen enkel nummer een goed gevoel.

Muzikaal niet lekker in het gehoor en tekstueel ook niet echt geweldig. Nu lig ik qua mening al niet altijd helemaal op 1 lijn met vooral Abel, slaan ze hier in sommige nummers voor mij ook volledig de plank mis (zeker bij nummers als Dont believen the krant)
De 'Hete Take' van Sef is wel goud.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Daphni die in samenwerking met Caribou het album Butterfly uit heeft gebracht vandaag. Ook wel een lekkere dance plaat.

• Leuk
Waarderingen: jarne

Haha, grappig om te lezen. Voor mij is Don't Believe de Krant juist een highlight. Vind vooral die die verse van Sef erg sterk. Vind het wel irritant dat ze zoveel elementen erin verwerken waar het publiek iets moet doen, bv naar Voor en Achter à la Snollebollekes in Tijdsgeest. Vind ze vanaf Osama bin Laden wel wat inzakken. Vind, Abel, en Sef ook wel, ook wel over de top, maar lees het als kunst en punk en zo vind ik het wel vet.

Haha, grappig om te lezen. Voor mij is Don't Believe de Krant juist een highlight. Vind vooral die die verse van Sef erg sterk. Vind het wel irritant dat ze zoveel elementen erin verwerken waar het publiek iets moet doen, bv naar Voor en Achter à la Snollebollekes in Tijdsgeest. Vind ze vanaf Osama bin Laden wel wat inzakken. Vind, Abel, en Sef ook wel, ook wel over de top, maar lees het als kunst en punk en zo vind ik het wel vet.
Ik merk vooral dat het muzikaal iets minder doet bij mij, die elektronische, soms Joost achtige beats i.p.v. meer instrumentaal / hip-hop beat van het eerste album. En inderdaad die publiek participatie stukken, hoeven van mij ook niet. Daarnaast merk ik dat ik eigenlijk alle stukjes van Sef het beste vind. Zal vast wel weer een feestje worden op LL, maar eerste album vond ik een stuk sterker. Vind zelf eigenlijk de wat rustigere nummers het best, zoals "Een Stabiel conflict" en "Het ergste moet nog komen".

Ik heb pas de helft geluisterd van IJsland, maar ik vind het als een logisch en goed vervolg klinken.

Abel had wel een beetje mogen dimmen op dit album inderdaad. Helft van de nummers zijn wel leuk, andere helft hete stront. Wel een beetje teleurgesteld, maar live waarschijnlijk toch wel leuk.

Users who are viewing this thread