Lowlands 2026

Vergelijk de teksten van Extince met die van Lil Kleine, geen discussie. :cool:
Ik weet dat het een grondlegger is en belangrijk geweest is voor de industrie. Maar ik heb heul weinig met die Nederlandse rappers uit die tijd. Idem geld voor Postmen. Ik vind dat ook altijd wel een beetje cringey geweest.

Tja we hebben gezien dat populariteit in golven gaat. Rond 2016 was voor het laatst een golf waarin het minder ging, zou niet heel raar zijn als dat nu weer op begint te komen tien jaar later
Dip zat toen vooral in 2015. En precies dit jaar staan er weer 2 grote namen uit 2015 (new wave/major lazer) 😝

• Leuk
Waarderingen: davadude
Hadden ze dit systeem vorig jaar niet ook al? Staat me bij. Maar misschien herinner ik me dat verkeerd.

Morgen zal het moeten blijken inderdaad.
Ja dit systeem is al even.

Vroeger kon je tig tallen tabs opzetten op verschillende machines das nu niet meer mogelijk.

Vergelijk de teksten van Extince met die van Lil Kleine, geen discussie. :cool:
Vergelijk de al tien jaar blijvende muzikale impact van New Wave op de Nederlandse muziek met die van Extince. Geen discussie.

Wat wil iedereen nu zeggen? Ja, je mag New Wave kut vinden – en toen ik gisteren het album eens kort luisterde, was dat precies mijn gevoel erbij. Maar nee, je mag niet ontkennen dat New Wave een ultieme pop/hiphop classic gemaakt heeft.

• Geweldig
Waarderingen: LLoww
Wat wil iedereen nu zeggen? Ja, je mag New Wave kut vinden – en toen ik gisteren het album eens kort luisterde, was dat precies mijn gevoel erbij. Maar nee, je mag niet ontkennen dat New Wave een ultieme pop/hiphop classic gemaakt heeft.
Wat is dan precies de ultieme pop/hiphop classic? (oprechte vraag)

Vergelijk de al tien jaar blijvende muzikale impact van New Wave op de Nederlandse muziek met die van Extince. Geen discussie.

Eens! Drank en Drugs is zeker een classic maar dat zijn spraakwater, viervoeters e.d. ook :)

De leden zijn ook echt wel succesvol hoor.

• Geweldig
Waarderingen: LLoww
Wat is dan precies de ultieme pop/hiphop classic? (oprechte vraag)
Ik heb nu spijt van het woord ultiem, dat is wat te veel eer.

Maar als je met één album een muziekstroming in Nederland een bepaalde richting opduwt en de losse artiesten van dat album 10 jaar later nog de populairste artiesten van nu zijn, vind ik dat wel voldoende om een classic genoemd te worden.

• Leuk
Waarderingen: CVS
Eens! Drank en Drugs is zeker een classic maar dat zijn spraakwater, viervoeters e.d. ook :)

De leden zijn ook echt wel succesvol hoor.
Natuurlijk heeft Extince ook classics, dat is het punt niet. Ik vind het vermoeiend dat telkens de discussie over New Wave wordt aangegaan – en dan vaak ingestoken vanuit dat iemand het zelf niks vindt en er autotune wordt gebruikt.

Extince - Spraakwater. Alles van Osdorp Posse. Alles van Opgezwolle, Kubus, Jawat. Dat is hiphop. New Wave is de EDM van hiphop.
Ja daar ben ik het volledig mee eens.
Ik vroeg me af welke classic gemaakt was door little kleine.

Natuurlijk heeft Extince ook classics, dat is het punt niet. Ik vind het vermoeiend dat telkens de discussie over New Wave wordt aangegaan – en dan vaak ingestoken vanuit dat iemand het zelf niks vindt en er autotune wordt gebruikt.
Nee dat is het niet alleen, het is én autotune, én nietszeggend geschreeuw, én veel samples van anderen, én niet oprecht. Etc. Nogmaals: de EDM van hiphop. En EDM trekt ook volle zalen maar mij niet.

• Leuk
  • 100
Waarderingen: @Marc, Onibaba en CVS
In mijn ogen zegt het veel hoeveel aandacht er hier op het forum is ontstaan over New Wave (gezeik over de Nederlandse evenknie van van Biggie Smalls daargelaten).

Lowlands kiest er echt zeer bewust voor om dit sooet boekingen bivenaan te zetten. Vernieuwen, beetje schuren, spannend houden en zo een breed en ook nieuw publiek trekken. Je kan er wat van vinden, maar ik vind het wel dik dat ze dit aandurven.

Daarnaast zijn de ticketprijzen al bijzonder duur. Maar dat komt ook door allen randzaken die bij Lowlands horen. Het gaat gewoon niet enkel om muziek. Mocht je alleen maar keigrote namen boeken dan wordt automatisch dat ook minder.

• Leuk
Waarderingen: rrr
Iedereen hier heeft gelijk in deze discussie. Ja het is objectief een goede boeking, want ze verkopen goed. Ja het is gedurfd om een Nederlandse act als headliner te plaatsen. Ja het is armoedig om een Nederlandse act te promoveren tot headliner, als je het zo wilt zien. Ja, het kan je smaak totaal niet zijn, logisch.

Ik ben erg van de hiphop, maar vind het ook niet meer dan aardig. Misschien ga ik kijken, misschien ook niet. Het staat er vast vol, want Lowlands schat dit soort dingen vaak heel aardig in.

Dit is Lowlands: er staan waanzinnig toffe dingen en dingen die je gruwelijk kut vindt.

• Leuk
Waarderingen: StevieU2, LLoww en WTSGD
Het is wel Nederlands, maar het is niet iets wat je niet ieder jaar (of om het jaar) voorbij ziet komen. Ik vind het wel ergens wel jammer dat het dan ook op Pukkelpop staat ofzo, maar toch kan het voor de liefhebber gewoon een bijzondere show worden.

Ik denk dat new wave de drukste alpha gaat zijn van heel lowlands, voor menig twintiger de hiphop die ze op de middelbare school luisterde en daarbij heel nostalgisch, ik ben er iig heel blij mee
Ik ben er ook blij mee kan ik ergens anders op het terrein rustig gaan schijten 😎, gekheid vindt er zelf niks aan maar zal vast iets anders zijn wat me kan bekoren op dat moment

• Leuk
Waarderingen: CVS
Ik ben altijd wel blij met één of twee headliners die ik om wat voor rede dan ook niet hoef te zien. Beetje lucht en ruimte om andere dingen te proberen.

• Leuk
Waarderingen: sjoeske

Users who are viewing this thread