Lowlands 2026

moest er nood zijn om toch nog hierover in dialoog te gaan doe dit dan in actualiteit

that being said
met turnstile, lorde, eefje, hermanos, geese, s10, wunderhorse, president & violent magic kan ik wel serieus wat mijn gading vinden.

doen ze goed daar

• Leuk
Waarderingen: Davidd en CVS
Kneecap moet wat mij betreft alleen nog maar gastoptredens gaan doen, scheelt veel gezeik van te voren.

Ok, dus als er morgen een artiest komt die zegt dat de Nazi's best wel chill waren. Met een Hakenkruisvlag op het podium staan. En dan foto's maken met Mein Kampf plaatsen op social media.... tsja misschien wil ik je dan toch niet de voordeel van mijn twijfel geven als je het niet erg vindt. Nogmaals er staat letterlijk in dit boek wat hij vast heeft dat alle Joden uitgeroeid moeten worden, en dat het wel fijn is dat ze zich in Israël verzamelen. Ze (joden) worden in dit boek kinderen van varkens en apen genoemd. Mag ik daar echt geen mening over hebben?

En dat jij het er niet wil over wil hebben, omdat het niet in jouw straatje valt, wilt dat niet zeggen dat ik er niet over mag hebben. En hoe meer mensen hier hypocriet dan komen doen over andere zaken geeft mij alleen maar meer reden om het ook over Kneecap te hebben. Gezien ik dat stukken ernstiger vind omdat dit over hele bevolkingsgroepen gaat, en niet over een intern conflict tussen 2 drugsgebruikers.

En volgens mij hebben eerder in dit topic nog gehad dat het niet helemaal uitmaakt wat een rechter heeft gezegd, of niet. Maar nu het je niet uitkomt wil je toch de spelregels veranderen. dat is juist het vervelende van heel dat hypocriet gedoe hier.
Je mag het zoveel als je wil hebben over de oorlogsmisdaden en genocide plegende staat Israël, die ook al vele malen over tientallen jaren veroordeeld is door de VN voor de bezetting van de verschillende gebieden van Palestina. Je mag het ook zo vaak als je wil over Kneecap hebben, over hoe stom het is dat zij een fout boek lezen en je ze daarom niet meer serieus hoeft te nemen als zij ageren tegen de oorlogsmisdaden en genocide plegende staat Israël. Maar doe dat alsjeblieft elders.

Ik lees echt heel veel liever je analyse van de line-up, waar je bovendien goed een scheiding weet te maken tussen wat op Lowlands hoort en wat je zelf tof vindt.

Je mag het zoveel als je wil hebben over de oorlogsmisdaden en genocide plegende staat Israël, die ook al vele malen over tientallen jaren veroordeeld is door de VN voor de bezetting van de verschillende gebieden van Palestina. Je mag het ook zo vaak als je wil over Kneecap hebben, over hoe stom het is dat zij een fout boek lezen en je ze daarom niet meer serieus hoeft te nemen als zij ageren tegen de oorlogsmisdaden en genocide plegende staat Israël. Maar doe dat alsjeblieft elders.

Ik lees echt heel veel liever je analyse van de line-up, waar je bovendien goed een scheiding weet te maken tussen wat op Lowlands hoort en wat je zelf tof vindt.
En weer de discussie verleggen, naar Isräel vs. Palestina, terwijl het juist gaat over een boek gaat die ALLE joden dood wil hebben. Dat is juist heel het punt. En juist waarom Isräel helaas bestaat. Zucht.

Objectief een prima worp uiteindelijk. Goede en typische LL headliners. Midcard in orde, Kneecap had zelfs kunnen headlinen denk ik.

Meer subjectief, weinig namen waar ik gelijk heel enthousiast over ben. Kan nog komen.

Kleine kanttekening dat veel namen rechtstreeks uit de rolodex van Mojo lijken te komen. Meerdere acts die al verschillende keren te zien zijn geweest op LL of DTRH.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Objectief een prima worp uiteindelijk. Goede en typische LL headliners. Midcard in orde, Kneecap had zelfs kunnen headlinen denk ik.

Meer subjectief, weinig namen waar ik gelijk heel enthousiast over ben. Kan nog komen.

Kleine kanttekening dat veel namen rechtstreeks uit de rolodex van Mojo lijken te komen. Meerdere acts die al verschillende keren te zien zijn geweest op LL of DTRH.
100’% waar. Het uitwisselen tussen festivals van Mojo in het bijzonder is wel heel opzichtig ja. Maar goed dat is ook luxeprobleem. Als je twee festivals per jaar doet zie je gegarandeerd de nodige overlap. Overigens ook met BKS.

Maar goed er zullen ook genoeg mensen zijn die af en toe een festival doen wellicht en die worden dan misschien wel telkens prettig verrast.

Toch een paar mooie namen op Lowlands die ik nog niet eerder zag.

• Leuk
Waarderingen: davadude en Mimi
Misschien dat ik het gemist heb maar de camper camping plekken wat is de prijs daar van?

Sfeerbeheer melding

Laatste waarschuwing, de israël kwestie kan verder gezet worden op een volwassen manier in het actua topic.
Het hele kneecap dingetje is al veelvuldig en meermaals besproken geweest.

En laat ook maar ineens het Lil kleine verhaal voor wat het is. we kennen de meeste standpunten wel, en ook hier kan je naar actua als het inhoudelijk volwassen kan gevoerd worden.

Vanaf nu terug naar de essentie en dat is dat Turnstile alles kapot gaat spelen op lowlands, eefje weer wondermooi gaat zijn en Lorde genieten zal worden

Inderdaad, er lekt zelden een naam vooraf uit. Laat staan de hele poster. Bijzonder.
Ik denk dat dit een "bewussie" is, om te peilen hoe deze drop zou vallen. Dit doe je niet per ongeluk denk ik in een gesmeerde machine wat Lowlands inmiddels is.

Ik denk dat dit een "bewussie" is, om te peilen hoe deze drop zou vallen. Dit doe je niet per ongeluk denk ik in een gesmeerde machine wat Lowlands inmiddels is.
Maar waarom zouden ze willen peilen? Zo anders is dit affiche toch niet vergeleken met andere jaren?

Users who are viewing this thread