Lowlands 2026

Maar wordt de grens dan getrokken?

Kneecap kan wel? Lil Kleine niet? Asap Rocky kan ook? Etc. etc.

Ik heb zoiets van straf gehad en dan is het ook klaar. De rechter bepaald de strafmaat in dit land.

De rechter bepaalt de straf. Maar een podium is geen recht. Voor mij gaat Lil Kleine ver over een grens.

Volkomen bizar en een bijzonder slechte binnenkomer voor de nieuwe directeur.

Ik zoek anderen die bereid zijn om mee te protesteren. Dit kan van klein tot groot: van een massaal boegeroep tot het collectief de rug toekeren. Laten we de Alpha-tent laten zien dat een podium geen recht is, maar verdiend moet worden.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Maninblue34
De rechter bepaalt de straf. Maar een podium is geen recht. Voor mij gaat Lil Kleine ver over een grens.

Ik zoek anderen die bereid zijn om mee te protesteren. Dit kan van klein tot groot.

Eieren erop.
Gewoon geen ticket halen. Anders geef je ze alsnog je geld. Dan is het protest ook weinig waard want dan heb je alsnog ee ticket gekocht.

Ik zoek anderen die bereid zijn om mee te protesteren. Dit kan van klein tot groot.

Eieren erop.
Heeft hier geen zin hoor, ga maar naar Mojo toe!

• Leuk
Waarderingen: Davidd en CVS
Marco er dan ook mij bij volgende worp?
Hartstikke vrij gesproken over alles. Dus dat mag geen belemmeringen zijn hé.

Wees blij dat we een rechtstaat hebben die de maat bepaald van straf en niet de onderbuik.

Je snapt toch wel dat Lil Kleine veel dichterbij het Nederlandse publiek staat dan de rest van de artiesten die je noemt. De rest van de artiesten is een 'ver van me bed show'.
Daarnaast is hij schuldig aan het mishandelen van een vrouw. Lager dan dat kan het in mijn ogen niet echt worden.

Owh nog hypocriet ook nog allemaal :)

Roman Polanski (regisseur, zoek hem eens op) dat was nog lager.

• Leuk
Waarderingen: Mimi en Indiaantje89
Polanski zie ik niet snel op een Lowlands affiche staan. Laten we hopen dat Borsato ook lekker van de podia wegblijft.

En kan het nu weer over de lineup?

Eieren erop.

Haha lekker man :ROFLMAO:

Polanski zie ik niet snel op een Lowlands affiche staan.
Heeft wel wat lezingen e.d. gegeven maar neem aan dat je het voorbeeld snapt.

Selectieve verontwaardiging is mensen niet vreemd blijkt maar weer.

Maar goed geen zin meer in deze kansloze discussie voor kansloze muziek :D

• Thinking
Waarderingen: Timmetje

Eieren erop.
Dan maar gewoon geen kaartje kopen voor LL toch, is het beste protest denk ik? In plaats van mensen hier meteen dingen verwijten die geen zin hebben om met jou eieren te gooien en rond dat tijdstip veel liever in de Bravo, Adonis, Heineken of India staan.

Hartstikke vrij gesproken over alles. Dus dat mag geen belemmeringen zijn hé.

Wees blij dat we een rechtstaat hebben die de maat bepaald van straf en niet de onderbuik.

Owh nog hypocriet ook nog allemaal :)

Roman Polanski (regisseur, zoek hem eens op) dat was nog lager.
Ik ben blij met het rechtssysteem maar dat betekent niet dat de persoon volledig geheeld is. Wanneer iemand veroordeeld is kun je niet spreken van onderbuik. Vind het gewoon kwalijk dat ze hem alsnog boeken. Als jij of ik een vrouw slaat wordt je (volledig terecht) naast je veroordeling ook gewoon ontslagen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Helemaal mee eens. Zelf ook ooit de overstap gemaakt en ik zie mezelf niet meer gaan.

Overigens vind ik de reacties op social media best positief over de line-up van Lowlands. Misschien door wat meer hiphop?
Ik zat even op Facebook te kijken. Maarja dat is ook wel echt het afvoerputje van social media. Vooral veel oude mannen (val ik misschien zelf ook onder met mijn 33 jaar), die het hebben over het verval van het festival, omdat ze geen namen op de line-up kennen. Beetje hetzelfde wat je eigenlijk elk jaar wel ziet. Zelfde mannen die op PP zeiken dat er te weinig gitaar is, LL een groenlinks line-up vinden hebben en alles wat een DJ of hip/hop artiest is, geen muziek vinden.

• Leuk
Waarderingen: StevieU2 en CVS

Je verwart selectiviteit met een grens hebben. Niet alles is hetzelfde.

Lil Kleine is een symbool voor gedrag dat we niet langer accepteren, en toch sluit hij het hoofdpodium af. Wat zegt dat over waar je als festival voor staat?

Als de organisatie die verantwoordelijkheid niet neemt, is het aan ons als publiek om een grens te trekken.

Laatst bewerkt:

Denk alleen al aan de beelden.
Lil Kleine is een van Nederlands grootste schurken, en toch sluit hij het hoofdpodium af. Wat zegt dat over waar je als festival voor staat?

Haal hem van het podium en trek een duidelijke lijn. En anders moeten we zelf een signaal geven.
Nu weten we het wel, je bandje speelt opnieuw af. Op dit forum ga je geen verandering maken

• Leuk
Waarderingen: Martijn76 en CVS

Denk alleen al aan de beelden.
Lil Kleine is een van Nederlands grootste schurken, en toch sluit hij het hoofdpodium af. Wat zegt dat over waar je als festival voor staat?

Haal hem van het podium en trek een duidelijke lijn. En anders moeten we zelf een signaal geven.

Hij zou naast Ridouan Taghi in Vught moeten zitten! Nee ik smokkel liever bier mee het terrein op dan eieren.

Laten we op dit forum aub discussie voeren over muziek en niet over al deze onzin. Sure dat je het er niet mee eens bent, maar dit is niet de plek om mede ei gooiers te vinden. Don't ask me waar wel.

Waarom zou iemand niet selectief verontwaardigd mogen zijn? Het ene onderwerp kan toch meer impact hebben op een individu dan het ander?

Ik blijf dat een vreemd argument vinden. "Ben je het oneens met X? Waarom dan niet met Y en Z?"
Iemand kan het toch met meerdere dingen tegelijkertijd oneens zijn, maar 1 van de onderwerpen persoonlijk belangrijker vinden?

• Leuk
Waarderingen: Lijnbaan
Ik zat even op Facebook te kijken. Maarja dat is ook wel echt het afvoerputje van social media. Vooral veel oude mannen (val ik misschien zelf ook onder met mijn 33 jaar), die het hebben over het verval van het festival, omdat ze geen namen op de line-up kennen. Beetje hetzelfde wat je eigenlijk elk jaar wel ziet. Zelfde mannen die op PP zeiken dat er te weinig gitaar is, LL een groenlinks line-up vinden hebben en alles wat een DJ of hip/hop artiest is, geen muziek vinden.
Haha, dat soort reacties zijn ook gewoon een traditie. 'HeT hEeT tOcH 'rOcK' wErChTeR?'

Oef ik heb deze week toevallig Facebook gedownload en een nieuw account aangemaakt omdat ik het ergens écht voor nodig had. Dat we Facebook nog toestaan in Europa... Niks anders dan complottheoriën en zwaaaaaar rascistische meuk. Meteen weer verwijderd.

Maar inderdaad, de reacties op instagram zijn echt heel positief, maar daar zit heel ander publiek op.

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje

Users who are viewing this thread