Best Kept Secret 2026

Hiqpy nog een must-see, ja? Die ziet de gemiddelde festivalganger vaker dan z'n eigen moeder. Zonder gekheid: ik ga ook wel kijken als het in mn schema past hoor.

• Haha
Waarderingen: Ferraroo
Leuke toevoegingen. Blij met Anna von Hauswolff, Etta Marcus en Sudan Archives. Hiqpy ook altijd leuk, blijf ik een zwak voor houden. De La Soul twijfel ik een beetje over. Ik vind zo af en toe een rapnummer uit die tijd wel leuk, maar ik houd het nooit een paar nummers achter elkaar vol. Had ik ook bijv met Cypres Hill op Pinkpop vorig jaar. Voor de rest nog veel inluisteren naar de nieuwe namen.

5 Must see's per dag.
Vrijdag: Jack White, Femi Kuti, NewDad, Sudan Archives, Midel/Actriz
Zaterdag: Nick Cave, Hayley Williams, Nation of Language, Etta Marcus, Tropical Fuck Storm
Zondag: Gorillaz, Ethel Cain, Sharon van Etten, Anna von Hauswolff, (raar symbool wat ik niet zo snel kan vinden?)tella

• Leuk
Waarderingen: yeaghi en AngieH
Vrijdag:

Jack White
Blood Incantation
Model/Actriz
De la Soul
Sudan Archives

Zaterdag:

Nick Cave and the Bad Seeds
Madra Salach
Tramhaus
Nation of Language
Aldous Harding

Zondag:

Ethel Cain
Anna von Hausswolff
Sharon van Etten and the Attachment Theory
Gorillaz
Yard Act

• Leuk
Waarderingen: yeaghi, submarine en elo
BKS lijkt dit jaar niet uit te komen, maar er staat toch best een aardige line-up. Moet er ooit nog heen!

Vrijdag
1. Croíthe
2. Jack White
3. Blood Incantation
4. Model/Actriz
5. Curtis Harding

Zaterdag
1. Grote Geelstaart
2. Nick Cave & the Bad Seeds
3. Mark William Lewis
4. The Zawose Queens
5. Wolf Alice

Zondag
1. Ethel Cain (droneeeee)
2. Anna von Hausswolff
3. Apichat Pakwan
4. Another Country $$$$
5. Mên an Tol

• Leuk
Waarderingen: timbo, yeaghi en elo
P.s.2: Bijv. op de zaterdag ben ik heel erg huiverig om dingen die ik niet ken te gaan luisteren omdat ik zoveel dat ik wel (soort van) ken al wil zien en mijn keuzes niet nog moeilijker wil maken. Wacht sowieso vaak pas met goed inluisteren tot het tjjdschema bekend is. Kan ik me focussen op de plekken waar ik nog een open planning heb. Herkenbaar?
Ik heb jaren 'gestoeid' met wel/niet veel inluisteren i.v.m. meer/minder fomo ter plekke, maar inmiddels lukt het me redelijk om voor mezelf onderscheid te maken tussen voorpret enerzijds en pret tijdens het festival anderzijds. Dus: wel heel fanatiek inluisteren, maar het niet te erg vinden als ik dan uiteindelijk een hoop ook niet zie.

Als de timetable-goden me gunstig gestemd zijn wordt het waarschijnlijk dit bij mij

Vrijdag
1. Jack White
2. Newdad
3. Sudan Archives
4. Model/Actriz
5. Ao

Zaterdag
1. Tropical Fuckstorm
2. Nick Cave & the Bad Seeds
3. Nation of Language
4. Aldous Harding
5. Wolf Alice

Zondag
1. Ethel Cain
2. Mac Demarco
3. Gorillaz
4. Sharon Van Etten
5. Yard Act

• Leuk
Waarderingen: yeaghi
Vrijdag:

1. De La Soul
2. Jack White
3. Femi Kuti
4. Curtis Harding
5. Blood Incantation

Zaterdag:

1. Tropical Fuck Storm
2. Nation Of Language
3. Hayley Williams
4. Grote Geelstaart
5. BCUC

Zondag:

1. Gorillaz
2. Getdown Services
3. Genesis Owusu
4. Ethel Cain
5. Mac DeMarco

• Leuk
Ik ben even lekker door de playlist van BKS26 op Spotify aan het gaan, maar moet zeggen dat ik twijfel over een weekendticket voor 26. Er staat zoveel moois, misschien maar gewoon eens doen. Het enige dat me tegenhoud is dat er al zoveel op de planning staat en de financiën...

Ik ben even lekker door de playlist van BKS26 op Spotify aan het gaan, maar moet zeggen dat ik twijfel over een weekendticket voor 26. Er staat zoveel moois, misschien maar gewoon eens doen. Het enige dat me tegenhoud is dat er al zoveel op de planning staat en de financiën...
Alvast welkom op BKS Coaster, Niet uitstellen. Of het volgend jaar ook zo mooi gaat worden weet je nooit.

• Leuk
Waarderingen: Coaster
Vrijdag:
Jack White
Curtis Harding
De La Soul
supermodel*

Zaterdag:
Hayley Williams
Wolf Alice
Nation of Language
Nick Cave
GHOSTWOMAN

Zondag:
Gorillaz
Joey Valence & Brae
Yard Act
Mac DeMarco
Sharon van Etten

Zondag is wel echt stacked, ik kan moeilijk een top 5 maken. Vrijdag staan er minder namen die ik ken, maar heb nog niet alles goed geluisterd.

• Leuk
Beetje overlap met Into The Great Wide Open en BKS met C'est Qui, Madra Salach en Sophie Straat. Wednesday was ook echt een toffe boeking voor BKS geweest, maar kleine kans dat we nog zo'n naam krijgen denk ik. IJSLAND zou ook mooi zijn (Sef is er toch ook al, dus pleaaaase). stay away from dante! is ook welkom.

Laatst bewerkt:
Als dat blokkenschema meevalt:

Vrijdag
Jack White
Croithe
Blood Incantation
Model/Actriz
New Dad

Zaterdag
Tropical Fuck Storm
Midrift
Nick Cave
Haley Williams
Ghostwoman

Zondag
Sharon van Etten
Ethel Cain
Anna von Hausswolff
Another Country$$$$
Good Flying Birds

Maar als het blokkenschema niet meewerkt sta ik ook graag bij: Curtis Harding, Pacifica, Aldous Harding, Dame Area, Grote Geelstaart, Kumo 99, Madra Salach, Radio Free Alice, Tramhaus, Sorry, Servo, C'est Qui of Yard Act.

Om maar te zeggen: erg goed programma weer.

Edit: al mag Shaking Hand daar nog wel bij. Wat een plaat hebben die gemaakt zeg. Hopelijk nog bij die laatste dertig.

Laatst bewerkt:
Ik pik er in deze fase nog maar 1 must-see per dag uit, zullen er tegen de tijd van het festival waarschijnlijk zo'n 3-5 per dag zijn waar de rest dan hopelijk relatief spontaan omheen wordt gebouwd.

Vrijdag: Blood Incantation
Zaterdag: Madra Salach
Zondag: Ethel Cain

Het is niet eens dat dit ook mijn 3 favoriete acts van de line-up zijn, maar Blood Incantation en Madra Salach zijn vooral een stuk unieker op de line-up dan een van de vele singer-songwriters / indiebandjes. Ik vind het verder vooral fijn om wat afwisseling te hebben op een dag. In die zin ben ik vooral benieuwd hoe de zondag voor mij in de praktijk gaat uitpakken. Met Ethel Cain (na Turnstile voor mij AOTY + nog nooit gezien), Sharon van Etten, Dressed Like Boys en Anna von Hausswolf staan er die dag 4 namen die ik eigenlijk wel graag wil zien, maar die niet voor de allergrootste afwisseling zouden zorgen en die ook nog de nodige concentratie verwegen die ik op dag 3 niet altijd meer kan opbrengen.

Ook hele dikke kans dat ik alledrie de headliners helemaal ga zien, maar die leg ik nog niet definitief vast. Nick Cave lijkt me van de 3 het meest garant te staan voor een waanzinnige show, maar ik heb hem in 2022 al op die spot gezien.

Ik weet niet of dit hier mag maar ik heb besloten BKS om te ruilen voor Pinkpop. Ik heb voor 2 personen tickets plus een luxe Savanne kamer in het Safari hotel. Ik verkoop dit tegen kostprijs. En ik wil het op een veilige manier doen (voor mij en koper) omdat het over een fors bedrag gaat. Meer info op Marktplaats. Zoek op "Best Kept Secret arrangement". Nogmaals, tegen kostprijs dus ik ben geen winst-zoeker.

De nieuwe namen zullen vooral nog ontdekkingen zijn. Anna Von Hauswolff wel een mooie toevoeging!

Vrijdag:

Jack White
Blood Incantation
Militaire Gun
Croíthe
Curtis Harding

Zaterdag:

Nick Cave & The Bad Seeds
Wolf Alice
Radio Free Alice
Hiqpy
GHOSTWOMAN
Hayley Williams
(Ik wet het, dit zijn er 6. Maar als het schema meevalt, sta ik er overal wel bij.)

Zondag:

Gorillaz
Mac De Marco
Anna Von Hauswolff
Yard Act
Dressed Like Boys

Zondag is voor mij - in tegenstelling tot velen hier - de minste dag voorlopig. Al moet ik wel nog het een en ander inluisteren.

• Leuk
Croithe lijkt hier een stuk populairder dan ik had gedacht als ik de lijstjes zo zie. Zijn zij al te groot voor de Casbah of is dit gewoon de forumbubbel?

Vrijdag
  1. Jack White
  2. NewDad
  3. Model/Actriz
  4. De La Soul
  5. Blood Incantation
Zaterdag
  1. Nick Cave
  2. Hayley Williams
  3. Wolf Alice
  4. Tropical Fuck Storm
  5. Sorry
Zondag
  1. Anna Von Hausswolff
  2. Ethel Cain
  3. Gorillaz
  4. Skullcrusher
  5. Dressed Like Boys
Zondag voor mij wel de zwakste dag. Zeker omdat ik mijn top 3 daar al eerder zag. Dat is overigens in algemene zin een terugkerend probleem aangezien ongeveer de helft van de lineup al een keer eerder zag. Maar dat maakt wellicht ook dat keuzes maken makkelijker wordt.

• Leuk
Waarderingen: yeaghi en Dutchman
Persoonlijke must-sees:

Vrijdag
De la soul, Mula B, Sudan Archives

Zaterdag
Nick cave, Sef, Wolf Alice, Hiqpy, Hayley Williams, Job Jobse, Grote geelstaart

Zondag
Gorillaz, Ethel Cain, Mac demarco, Sammy Virji, Joey Valance & Brae

Op de vrijdag dus nogsteeds niet super veel, maar genoeg waar ik wel eventjes wil kijken. Vind ik juist ook wel een relaxt begin van het weekend :)

• Leuk
Waarderingen: yeaghi en Ferraroo

Users who are viewing this thread