Festileaks Draft XIX: De Presentaties

Top 10, wat een feest! Niet gedacht tussen al deze topaffiches. Want zitten toch paar topaffiches bij die al zijn afgevallen. Dagtickets uiteindelijk bepalen wel veel moeilijker dan de combitickets. En ze liggen er nu alsnog al uit.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Eerste kaart eruit gevlogen van mij, de Neil Young dag die @EdsjeFCB had gebouwd was werkelijk om vingers bij af te likken.
Ik ging all in op die dag om hopelijk toch nog wat dagtickets te slijten! Verbaas me enorm dat ik uberhaupt een weekendticket heb verkocht 😅

Echt absurd dat ik opnieuw zo laag eindig, wat doe ik toch fout :D.
Ik heb een weekendticket! Mooie gevulde dagen.

Reytons - John Coffey - Peter Hook - Miles Kane - Raye - Chappell

Gabriels - Hot Milk - Frank Turner - Overmono - NBT - QOTSA

Sylvie Kreusch/Flogging Molly - model/actriz - The Blaze - Volbeat/Jorja - Barry cant swim

Snuts/Just Mustard - Sleaford Mods - Patti Smith - Altin Gun - Ben Howard - Shakira

• Geweldig
Waarderingen: WesleyNoH
Gaat nooit meer gebeuren helaas (en niet alleen omdat Elton John na mijn festival nu echt de handdoek in de ring gooit)… 😔
Ook weekender, route;

The Chats - Beach Bunny - Matt Berninger - Korn - Zaho de Sagazan - Baxter Dury - Pet Shop - Metallica

Djvt - Sugababes/Haunted Youth - St Vincent - Doechi - Bad Omens

Tramhaus - Black Keys - TDCC - Sofi Tukker?/Stukje TWOD - Robyn - Skrillex

Arooj Aftab - Nova Twins - Interpol - Mac DeMarco - Stevie Nicks - Tori Amos/Model actriz - Elton John

Ook weekender, route;

The Chats - Beach Bunny - Matt Berninger - Korn - Zaho de Sagazan - Baxter Dury - Pet Shop - Metallica

Djvt - Sugababes/Haunted Youth - St Vincent - Doechi - Bad Omens

Tramhaus - Black Keys - TDCC - Sofi Tukker?/Stukje TWOD - Robyn - Skrillex

Arooj Aftab - Nova Twins - Interpol - Mac DeMarco - Stevie Nicks - Tori Amos/Model actriz - Elton John
Nice. En dank.

Tegen @Brian kan ik natuurlijk niet op maar ik was zelf nogal tevreden met mijn geboekte vrouwen, mooi dat je van plan bent ze bijna allemaal te gaan zien. Ik kan me persoonlijk geen betere start van een laatste festivaldag indenken: starten met Arooj Aftab in de Barn… 😮

• Leuk
Waarderingen: Brian
Echt absurd dat ik opnieuw zo laag eindig, wat doe ik toch fout :D.
Ik vind jouw affiches vaak net wat te voorspelbaar en weinig vernieuwend. Mis een uitzonderlijke naam of net wat te stacked met momenten in vergelijking met anderen. Is ook vooral gevoelsdingetje om tickets te kopen, dus trek het je zeker niet te hard aan 👍

11. @MadMandra27 - Mandra's MultiGen Madness (11 punten - 2x combitickets, 5x dagtickets)
Helaas, de top 10 was in zicht voor @MadMandra27 maar hij strandt ditmaal in het zicht van de haven. Eén festival dat qua aankleding kan meedoen in de Champions League en (nog steeds) een qua namen veel exclusiviteit biedt ten opzichte van de andere festivals in de Benelux.

10. @mikemans - Koerrock (13 punten - 4x combitickets, 1 dagticket)
Voor debutant @mikemans is er net wel een top-10 klassering weggelegd. Als ik zijn festival zou moeten typeren is het als Rock Werchter, maar dan net een slag kleiner en met flinke scheut Bospop op de affiche. Headliners als the XX en Florence + the Machine doen de dubbel, en Bazart-liefhebbers kunnen hun geluk niet op met een set van anderhalf uur. Dat is net zo lang als de headliners van de dagen.

7. @warriorandweirdo - Cabin In The Woods (16 punten - 4 combitickets, 4 dagtickets)
@JP5 - Rock Werchter 2026 (16 punten - 4 combitickets, 4 dagtickets)
@Paddy - Paddy Power Festival (16 punten - 5 combitickets, 1 dagticket)
Ook de zevende plek wordt door drie festivals gedeeld. Het Paddy Power Festival van @Paddy laat zien dat soms een poster al genoeg is om tickets te verkopen. Vijf liefhebbers van het harde werk hebben een combiticket aangeschaft, en een koper heeft dusdanig veel vertrouwen in de organisator dat hij zonder een dagindeling te kennen een dagticket heeft gekocht. Dat het tegendeel ook goed is bewijst @JP5: ik denk dat zijn visuals mensen warm heeft gemaakt voor zijn draai aan Rock Werchter. Op zijn festival ben ik er op de donderdag bij om Metallica voor de eerste keer te zien. Tot slot vinden we op de zevende plek het festival van @warriorandweirdo terug. Hij was net op tijd weer hersteld om de samenwerking tussen zijn Cabin In The Woods en het Roskilde festival te presenteren. De combinatie van popknallers en avant-garde wist mij te overtuigen om een combi te kopen.

Dit maakt dat @Brian, @Koekdoos, @Oasiss, @Timmetje, @Yannick en ikzelf nog in de race zijn voor de winst. Morgen volgt de ontknoping!
Had het nog zo voorspeld… Ach ja, had zelf een combi ticket aangeschaft voor mikemans, dus heb in feite mijn eigen lot in de hand gewerkt 😂

• Leuk
Waarderingen: JP5
6. @Timmetje - TimPop (17 punten - 4 combitickets, 5 dagtickets)
De user met het meeste geluk deze draft vinden we terug op plek 6. Zowel de lang verwachte touraankondiging van Rosalía en de terugkeer van Fontaines D.C. werden precies aangekondigd toen hij aan de beurt was. De best verkochte dag was echter de zondag met onder meer Linkin Park en Korn.

5. @Oasiss - Live Forever Festival (20 punten - 6 combitickets, 2 dagtickets)
Met de top vijf hebben we enkel nog festivals in de race die 6 combitickets of meer hebben verkocht. Met headliners als LCD Soundsystem, FKA Twigs en Lorde zouden Best Kept Secret (oké, misschien dit jaar niet) en Down The Rabbit Hole erg jaloers op hem zijn. Ook op ons forum viel dit goed in de smaak, met zes gekochte combitickets en gekochte dagtickets voor de vrijdag en de zaterdag.

4. @Yannick - Meadows (21 punten - 6 combitickets, 3 dagtickets)
Ook deze editie doet het festival van @Yannick weer mee in de bovenste regionen. Voor de verandering een bovenkant met alleen maar witte mannen met gitaren, en het doet bij mij nog steeds pijn dat King Gizzard niet nog een dagje extra wist te wachten met hun touraankondiging. Dit was mijn tweede combiticket dat ik heb aangeschaft.

Vanavond de ontknoping, wint @Brian, @Koekdoos of ikzelf?

Wajo, @Timmetje was in mijn verwachtingen de gedoodverfde winnaar.

Mijn andere twee weekendtickets bevinden zich in de top 3.

Enkel een combi voor Timmetje, waar het campingtainment het afmaakte voor me! Van de podiumplekken heb ik voor 1 festival een combi, voor 1 een dagticket en voor 1 helemaal niks buiten sympathie. Benieuwd wat het wordt! 🤭

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Users who are viewing this thread