Graspop Metal Meeting HURT/HEAL

Wie is je favoriete GMM headliner?

• Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik vond NIN een toffe boeking en heb ervan genoten, maar er zijn genoeg argumenten om ze nu wel weg te stemmen (idem voor SOAD), of in ieder geval wat punten af te snoepen, 190 is gewoon belachelijk (idem voor Slipknot).

Ja, zie se! Hetzelfde als met Trump gebeurde he.

Een paar menen het echt, een aantal vinden het geestig en een paar denken dat het niet zone kwaad kon maar nu zitten we ermee en sebiet zijn we het Graspop- equivalent van Groenland erdoor kwijt!

Bring Me The Horizon - 140
Ghost - 55
Gojira - 140
Iron Maiden - 166
Korn - 110
Machine Head - 122
Nightwish - 80
Nine Inch Nails - 180 (-10)
Parkway Drive - 175
Sabaton - 65
Slipknot - 198
System Of A Down - 121
Tool - 100

Naar beneden ermee 😅

Laatst bewerkt:
Ja, zie se! Hetzelfde als met Trump gebeurde he.

Een paar menen het echt, een aantal vinden het geestig en een paar denken dat het niet zone kwaad kon maar nu zitten we ermee en sebiet zijn we het Graspop- equivalent van Groenland erdoor kwijt!

Ghost - 55
Gojira - 140
Iron Maiden - 166
Korn - 110
Machine Head - 122
Nightwish - 80
Nine Inch Nails - 190 (-10)
Parkway Drive - 175
Sabaton - 65
Slipknot - 198
System Of A Down - 121
Tool - 100

Naar beneden ermee 😅
Damn haha, straf potje hersengymnastiek deze vergelijking 😅

Wel jammer natuurlijk dat in tegenstelling tot de metalfestivals in de VS, NiN zich jarenlang, schijnbaar, heeft beperkt tot Europese majors.. Behalve dan zo hier en daar eens op Hellfest? Of Copenhell? Vind, ondanks dat het een goede band is, niet dé band die je zou associëren met GMM.

Edit: bij nazicht setlist.fm blijkt dat ze in landen als UK, Duitsland en Frankrijk zelfs daar nauwelijks op festivals stonden de laatste 15-20 jaar.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Ik lees al een lange tijd mee op het forum maar ben geen poster. Het is precies een beetje moeilijk om eruit te geraken dus een extra stem kan geen kwaad:

Ghost - 55
Gojira - 140
Iron Maiden - 166
Korn - 110
Machine Head - 122
Nightwish - 80
Nine Inch Nails - 175 (-5)
Parkway Drive - 175
Sabaton - 65
Slipknot - 193 (-5)
System Of A Down - 121
Tool - 100

Ghost - 55
Gojira - 140
Iron Maiden - 166
Korn - 105 (-5)
Machine Head - 122
Nightwish - 85 (+5)
Nine Inch Nails - 175
Parkway Drive - 175
Sabaton - 65
Slipknot - 193
System Of A Down - 121
Tool - 100

Net gecorrigeerd n.a.v. de post net ervoor!

• Leuk
  • Grrr
Waarderingen: Loek123 en Joslittel
Wel jammer natuurlijk dat in tegenstelling tot de metalfestivals in de VS, NiN zich jarenlang, schijnbaar, heeft beperkt tot Europese majors.. Behalve dan zo hier en daar eens op Hellfest? Of Copenhell? Vind, ondanks dat het een goede band is, niet dé band die je zou associëren met GMM.

Edit: bij nazicht setlist.fm blijkt dat ze in landen als UK, Duitsland en Frankrijk zelfs daar nauwelijks op festivals stonden de laatste 15-20 jaar.
Ik vind dit echt de perfecte afsluiter voor Werchter, de muziek is geweldig voor de gitaarliefhebber maar ook toegankelijk genoeg voor de rest. Plus een show van wereldformaat in het donker.

Ik vind dit echt de perfecte afsluiter voor Werchter, de muziek is geweldig voor de gitaarliefhebber maar ook toegankelijk genoeg voor de rest. Plus een show van wereldformaat in het donker.
het probleem is dat werchter ze eerder in de barn zou steken als afsluiter. de afsluitende south stage spot op GMM is imo veel beter

Punt was eerder dat de band ook wel wat aandeel heeft in de aversie hier. NiN kiest er, denk ik bewust, voor om eerder in zalen te spelen (als ze al tot hier geraken) dan op festivals. Imo dus niet echt een festivalband, ookal is het een goeie band.

het probleem is dat werchter ze eerder in de barn zou steken als afsluiter. de afsluitende south stage spot op GMM is imo veel beter
Nou ja, probleem.. Hun show in de Barn was één van de meest intense shows die ik ooit zag. Mede ook juist omdat het in de tent stond.,

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Ik lees al een lange tijd mee op het forum maar ben geen poster. Het is precies een beetje moeilijk om eruit te geraken dus een extra stem kan geen kwaad:

Ghost - 55
Gojira - 140
Iron Maiden - 166
Korn - 110
Machine Head - 122
Nightwish - 80
Nine Inch Nails - 175 (-5)
Parkway Drive - 175
Sabaton - 65
Slipknot - 193 (-5)
System Of A Down - 121
Tool - 100

Punt was eerder dat de band ook wel wat aandeel heeft in de aversie hier. NiN kiest er, denk ik bewust, voor om eerder in zalen te spelen (als ze al tot hier geraken) dan op festivals. Imo dus niet echt een festivalband, ookal is het een goeie band.
Precies, daarom in het kader van dit spel niet echt een top-10 band wat mij betreft (i.t.t. bv. Sabaton en Nightwish).

• Leuk
Waarderingen: @3*#
Ghost - 55
Gojira - 140
Iron Maiden - 166
Korn - 105
Machine Head - 122
Nightwish - 85
Nine Inch Nails - 171
Parkway Drive - 185(+10)
Sabaton - 65