Graspop Metal Meeting HURT/HEAL

Wie is je favoriete GMM headliner?

• Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten .
Tja, Bruno Mars heeft vanmiddag ook 4 arena’s uitverkocht…

Laat Bruno Mars nou net niet in de Graspop Metal Meeting Hurt/Heal zitten ...

Ik wilde meer zeggen dat ik wel begrijp dat er best een grote fanbase is van Sabaton en ze daarom vaak pluspunten krijgen. Maar niet van mij.

Goh, vreemd…
Ik wilde meer zeggen dat ik wel begrijp dat er best een grote fanbase is van Sabaton en ze daarom vaak pluspunten krijgen. Maar niet van mij
Het is duidelijk dat ze een grote fanbase hebben ja, maar om nu te zeggen dat ik dat begrijp… nee, daar begrijp ik weinig van, net als bij meneer Mars dus ;)

• Leuk
Waarderingen: AngieH en Paddy

Ik wilde meer zeggen dat ik wel begrijp dat er best een grote fanbase is van Sabaton en ze daarom vaak pluspunten krijgen. Maar niet van mij.
Het is dan ook niet voor niets een van de GMM-huisbands, omdat ze altijd leveren en nooit moeilijk doen.
GMM en Sabaton passen gewoon net zo goed bij elkaar als spek en eieren, bier en pinda's, sabayon en verse aardbeien, Till Lindemann en rotte vis, het GMM-topic en pagina 666, Alcatraz en La Morgue, @RuneBrico en Slipknot, @Koekdoos en band signings, @Lars. en de Metal Moose Bar, MetalLimbo en Excel, etc. ;)
Alleen daarom al zouden ze minstens in de top-10 moeten eindigen.

Laatst bewerkt:
Iets serieuzer dan.. ;)
Het is mooi om te zien dat dit topic ook de nodige emoties en discussies oproept, dat hoort er vanzelfsprekend ook gewoon bij!

Met name de meningen over bands als NIN en Sabaton vond ik wel boeiend om te lezen, hoe zulke bands totaal verschillende gevoelens bij velen kunnen opwekken.
Het toont maar weer eens aan hoe breed en divers een festival als GMM wel niet is, letterlijk voor iedereen wat wils!

Vanuit het perspectief van niet-metalfans lijkt het metalgenre wellicht nogal niche en homogeen, maar het tegendeel is juist waar: metal is een enorm divers genre, waarbij veel subgenres eigenlijk gewoon weer een genre op zichzelf zijn.
Kun je black en power metal, doom en nu-metal, thrash en prog metal, death en glam metal allemaal nog wel onder een en dezelfde noemer scharen (om nog niet te spreken van alle hardrock, punk, core, e.d. die eveneens op GMM te vinden zijn)?

NIN en Sabaton lijken dan ook wel complete tegenpolen.
Desondanks heb ik van beide kunnen en mogen genieten op GMM, en dat vind ik nu exact de kracht van het hele festival. :)

Ik begrijp dan ook nooit goed de reacties van sommigen dat bepaalde bands niet op GMM thuis zouden horen.
Alleen al het feit dat ze er staan, wil per definitie zeggen dat ze er thuis horen. 💁‍♂️
Je gaat toch immers ook niet bij iemand op bezoek, om vervolgens te zeggen dat een bepaalde vaas niet in zijn huis thuis hoort? 😅

Kortom, laten we elkaars voorkeuren wat meer respecteren.
Een beetje plagen en ouwehoeren is natuurlijk leuk en meer dan welkom, zolang het geen afzeiken wordt.. 😉

Tja, weet je, hoe goed headliners als Tool, APC, NIN ook zijn, op z'n tijd wil je ook gewoon lekker een headliner die een heerlijk feestje bouwt waarin iedereen z'n energie kwijt kan, zeker als afsluiter op de laatste dag (zoals in 2017, 2022 en komende editie)! :cool:🤘
De tijd dat ik behoefte heb aan Sabaton is nog niet bereikt 😅 en andere feest bands net zo min overigens, laat staan aan het einde van het festival, dan wil ik juist iets als APC wat mij in 2018 nog een laatste keer helemaal in vervoering bracht, ik kan mij geen betere afsluiter wensen dan zoiets!
Het is dan ook niet voor niets een van de GMM-huisbands, omdat ze altijd leveren en nooit moeilijk doen.
GMM en Sabaton passen gewoon net zo goed bij elkaar als spek en eieren, bier en pinda's, sabayon en verse aardbeien, Till Lindemann en rotte vis, het GMM-topic en pagina 666, Alcatraz en La Morgue, @RuneBrico en Slipknot, @Koekdoos en band signings, @Lars. en de Metal Moose Bar, MetalLimbo en Excel, etc. ;)
Alleen daarom al zouden ze minstens in de top-10 moeten eindigen.
Je zou hetzelfde kunnen zeggen van Volbeat, ook een GMM huisband die volgens mij nooit moeilijk doet en altijd levert (wat ze leveren kan wel verschillen, voor de fans een feestje, voor mij irritatie, maar dat terzijde, ze zijn daar beide kanten op wel consistent in verder). Die lagen er gelukkig toch snel uit. Het is ook maar net hoe het spelletje loopt en welke fans er beter vertegenwoordigd zijn binnen dit topic, ik denk niet dat de resultaten een al te beste indicatie geven welke bands daadwerkelijk de meest geschikte headliners voor Graspop zijn, dus andersom gaat een statement als “ze passen zo goed bij Graspop dus ze zouden minstens top 10 moeten eindigen” ook niet op, wat mij betreft.
Iets serieuzer dan.. ;)
Het is mooi om te zien dat dit topic ook de nodige emoties en discussies oproept, dat hoort er vanzelfsprekend ook gewoon bij!

Met name de meningen over bands als NIN en Sabaton vond ik wel boeiend om te lezen, hoe zulke bands totaal verschillende gevoelens bij velen kunnen opwekken.
Het toont maar weer eens aan hoe breed en divers een festival als GMM wel niet is, letterlijk voor iedereen wat wils!

Vanuit het perspectief van niet-metalfans lijkt het metalgenre wellicht nogal niche en homogeen, maar het tegendeel is juist waar: metal is een enorm divers genre, waarbij veel subgenres eigenlijk gewoon weer een genre op zichzelf zijn.
Kun je black en power metal, doom en nu-metal, thrash en prog metal, death en glam metal allemaal nog wel onder een en dezelfde noemer scharen (om nog niet te spreken van alle hardrock, punk, core, e.d. die eveneens op GMM te vinden zijn)?

NIN en Sabaton lijken dan ook wel complete tegenpolen.
Desondanks heb ik van beide kunnen en mogen genieten op GMM, en dat vind ik nu exact de kracht van het hele festival. :)

Ik begrijp dan ook nooit goed de reacties van sommigen dat bepaalde bands niet op GMM thuis zouden horen.
Alleen al het feit dat ze er staan, wil per definitie zeggen dat ze er thuis horen. 💁‍♂️
Je gaat toch immers ook niet bij iemand op bezoek, om vervolgens te zeggen dat een bepaalde vaas niet in zijn huis thuis hoort? 😅

Kortom, laten we elkaars voorkeuren wat meer respecteren.
Een beetje plagen en ouwehoeren is natuurlijk leuk en meer dan welkom, zolang het geen afzeiken wordt.. 😉
Uiteraard :) ik vind de strijd zeer vermakelijk!

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Bring Me The Horizon - 150
Ghost - 68
Gojira - 135
Iron Maiden - 156
Judas Priest - 40 (-10)
Korn - 112
Machine Head - 122
Nightwish - 82
Nine Inch Nails - 175
Parkway Drive - 175
Sabaton - 46
Slipknot - 195
System Of A Down - 131
Tool -127

De tijd dat ik behoefte heb aan Sabaton is nog niet bereikt 😅 en andere feest bands net zo min overigens, laat staan aan het einde van het festival, dan wil ik juist iets als APC wat mij in 2018 nog een laatste keer helemaal in vervoering bracht, ik kan mij geen betere afsluiter wensen dan zoiets!
Zoals ik al zei, voor ieder wat wils. 😉
Ik gun iedereen iedere dag een headliner/afsluiter als APC, Tool, NIN, BMTH, Machine Head, Iron Maiden, Slipknot, Gojira, Parkway Drive, Ghost, Volbeat of Sabaton, maar vooral ook de keuze voor een mooi alternatief op een ander podium.

APC was voor mij persoonlijk (en de 'handvol' mensen die er toen nog stonden) ook een prachtige afsluiter van het festival in 2018, maar objectief gezien was het toch wel een aardige misser van de organisatie.
Wat mij betreft waren die als afsluiter van de Marquee nog beter tot hun recht gekomen, dat zul jij als tent-dweller toch ook wel beamen?

Je zou hetzelfde kunnen zeggen van Volbeat, ook een GMM huisband die volgens mij nooit moeilijk doet en altijd levert (wat ze leveren kan wel verschillen, voor de fans een feestje, voor mij irritatie, maar dat terzijde, ze zijn daar beide kanten op wel consistent in verder).
Eens.

Die lagen er gelukkig toch snel uit.
Dat mag je uiteraard vinden, maar een beetje vreemd is het toch ook wel dat ze er al zo vroeg uit lagen.
Ik denk dat er maar weinig bands zijn die zo onbetwist en toekomstbestendig als headliner voor GMM zijn als Volbeat (Sabaton, Gojira, Parkway Drive, BMTH, Ghost, Slipknot, Korn, veel verder kom ik niet). 😉

Het is ook maar net hoe het spelletje loopt en welke fans er beter vertegenwoordigd zijn binnen dit topic, ik denk niet dat de resultaten een al te beste indicatie geven welke bands daadwerkelijk de meest geschikte headliners voor Graspop zijn,
Eens.

dus andersom gaat een statement als “ze passen zo goed bij Graspop dus ze zouden minstens top 10 moeten eindigen” ook niet op, wat mij betreft.
Dat was uiteraard mijn eigen mening, maar ook gewoon een sterk argument (onder alle andere mogelijke argumenten die voor dit spel van toepassing zijn). 💁‍♂️

Uiteraard :) ik vind de strijd zeer vermakelijk!
Daar draait het uiteindelijk ook allemaal om, toch? 😁

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ghost - 68
Gojira - 135
Iron Maiden - 156
Judas Priest - 40
Korn - 112
Machine Head - 122
Nightwish - 72 (-10)
Nine Inch Nails - 175
Parkway Drive - 175
Sabaton - 46
Slipknot - 195
System Of A Down - 131
Tool -127

• Sad
Waarderingen: won666 en InsaniTiny
Ghost - 68
Gojira - 135
Iron Maiden - 156
Judas Priest - 40
Korn - 112
Machine Head - 122
Nightwish - 72
Nine Inch Nails - 175
Parkway Drive - 175
Sabaton - 56 (+10) *
Slipknot - 195
System Of A Down - 131
Tool -127

Ghost - 68
Gojira - 135
Iron Maiden - 156
Judas Priest - 40
Korn - 112
Machine Head - 122
Nightwish - 72
Nine Inch Nails - 175
Parkway Drive - 175
Sabaton - 46 (-10) **
Slipknot - 195
System Of A Down - 131
Tool -127

• Sad
Waarderingen: won666
Oproep aan de Swifties: houd de laatste vrouw overeind en binnen de top10!

Ghost - 68
Gojira - 135
Iron Maiden - 156
Judas Priest - 40
Korn - 110 (-2)
Machine Head - 122
Nightwish - 80 (+8)
Nine Inch Nails - 175
Parkway Drive - 175
Sabaton - 46
Slipknot - 195
System Of A Down - 131
Tool -127

• Geweldig
Waarderingen: InsaniTiny
Ghost - 68
Gojira - 135
Iron Maiden - 156
Judas Priest - 40
Korn - 110
Machine Head - 122
Nightwish - 80
Nine Inch Nails - 185 (+10)
Parkway Drive - 175
Sabaton - 46
Slipknot - 195
System Of A Down - 131
Tool -127

Ghost - 68
Gojira - 135
Iron Maiden - 156
Judas Priest - 40
Korn - 110
Machine Head - 122
Nightwish - 70 (-10)
Nine Inch Nails - 185
Parkway Drive - 175
Sabaton - 46
Slipknot - 195
System Of A Down - 131
Tool -127

Ghost - 68
Gojira - 135
Iron Maiden - 156
Judas Priest - 40
Korn - 110
Machine Head - 122
Nightwish - 70
Nine Inch Nails - 185
Parkway Drive - 175
Sabaton - 46
Slipknot - 195
System Of A Down - 121 (-10)
Tool -127

Enige in t rijtje die ik graspop niet snel meer zie headlinen. Ja het kan altijd nog, maar ze touren 1 zo weinig, en 2 als ze dan al festivals gaan doen gaan ze eerst naar Werchter wss.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Ghost - 68
Gojira - 135
Iron Maiden - 156
Judas Priest - 40
Korn - 110
Machine Head - 122
Nightwish - 60 (-10)
Nine Inch Nails - 185
Parkway Drive - 175