Iets serieuzer dan..

Het is mooi om te zien dat dit topic ook de nodige emoties en discussies oproept, dat hoort er vanzelfsprekend ook gewoon bij!
Met name de meningen over bands als NIN en Sabaton vond ik wel boeiend om te lezen, hoe zulke bands totaal verschillende gevoelens bij velen kunnen opwekken.
Het toont maar weer eens aan hoe breed en divers een festival als GMM wel niet is, letterlijk voor iedereen wat wils!
Vanuit het perspectief van niet-metalfans lijkt het metalgenre wellicht nogal niche en homogeen, maar het tegendeel is juist waar: metal is een enorm divers genre, waarbij veel subgenres eigenlijk gewoon weer een genre op zichzelf zijn.
Kun je black en power metal, doom en nu-metal, thrash en prog metal, death en glam metal allemaal nog wel onder een en dezelfde noemer scharen (om nog niet te spreken van alle hardrock, punk, core, e.d. die eveneens op GMM te vinden zijn)?
NIN en Sabaton lijken dan ook wel complete tegenpolen.
Desondanks heb ik van beide kunnen en mogen genieten op GMM, en dat vind ik nu exact de kracht van het hele festival.
Ik begrijp dan ook nooit goed de reacties van sommigen dat bepaalde bands niet op GMM thuis zouden horen.
Alleen al het feit dat ze er staan, wil per definitie zeggen dat ze er thuis horen.

Je gaat toch immers ook niet bij iemand op bezoek, om vervolgens te zeggen dat een bepaalde vaas niet in zijn huis thuis hoort?
Kortom, laten we elkaars voorkeuren wat meer respecteren.
Een beetje plagen en ouwehoeren is natuurlijk leuk en meer dan welkom, zolang het geen afzeiken wordt..