Graspop Metal Meeting HURT/HEAL

Wie is je favoriete GMM headliner?

• Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten .
A Perfect Circle - 63
Avenged Sevenfold - 74
Bring Me The Horizon - 140
Faith No More - 60
Ghost - 55
Gojira - 135
In Flames - 40
Iron Maiden - 129
Judas Priest - 90
Korn - 123
Lamb Of God - 85
Machine Head - 130
Nightwish - 95 (+10)
Nine Inch Nails - 144
Parkway Drive - 163
Sabaton - 45
Slipknot - 182
System Of A Down - 140
Tool - 123

A Perfect Circle - 63
Avenged Sevenfold - 69 (-5)
Bring Me The Horizon - 140
Faith No More - 60
Ghost - 55
Gojira - 135
In Flames - 40
Iron Maiden - 134 (+5)
Judas Priest - 90
Korn - 123
Lamb Of God - 85
Machine Head - 130
Nightwish - 95
Nine Inch Nails - 144
Parkway Drive - 163
Sabaton - 45
Slipknot - 182
System Of A Down - 140
Tool - 123

• Leuk
Waarderingen: duck en nikita
🤘 STEM SLIPKNOT – WANT NORMAAL IS EEN LEUGEN 🤘

Luister.
Dit is geen brave keuze.
Dit is geen “doe-maar-gewoon”.
Dit is negen gemaskerde maniakken uit Iowa die collectief besluiten dat rust overschat wordt.
Dit is Slipknot.

Slipknot is geen band voor mensen die zeggen: “ik luister naar van alles.”
Slipknot is voor mensen die van alles haten behalve chaos.
Voor mensen die denken: meer percussie = meer problemen = beter.

Waar anderen structuur zoeken, knoopt Slipknot alles vast en steekt het in brand.
Waar anderen harmonie zoeken, schreeuwt Slipknot er negen lagen frustratie overheen.
Maskers op. Verstand uit. Chaos aan.

Stemmen op Slipknot is stemmen voor:
🔥 negen ego’s, nul remmen
🔥 vaten, kettingen en agressieve therapie
🔥 schreeuwen alsof het je laatste kans is
🔥 muziek die je buren actief laat verhuizen

Dit is geen concert.
Dit is een groepssessie waar niemand beter uitkomt.
Dit is zweet, modder, knopen en het gevoel dat je iets meemaakt wat je later niet goed kunt uitleggen.

Dit is niet subtiel.
Dit is niet elegant.
Dit is niet “voor iedereen”.
Dit is precies het punt.

Dus als je denkt dat één zanger niet genoeg is.
Als je vindt dat muziek ook mag klinken als een industriële storing.
Als je je emoties liever uitschreeuwt dan uitpraat…

👉 STEM SLIPKNOT.
Want waarom kalmeren, als je ook volledig kunt ontsporen? 🤘🔥

innocent whistle GIF

Begrepen! Tot morgen.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel
Mijn post was vanzelfsprekend bedoeld als een (eenmalige) satirische, ludieke grap, meer niet.
Het was absoluut geen aanmoediging om nog meer van dat soort meuk te plaatsen, integendeel.

Een beetje discussie en gekkerij moet naar mijn mening gewoon kunnen in een off-topic, casual topic als dit, dat toch vooral als doel heeft om ons te vermaken en bezig te houden in een periode met weinig tot geen nieuws over onze favoriete festival(s).
Alleen maar droog onze lijstjes indienen zonder toelichting of discussie is immers ook maar saai.

Laten we er dus niet al teveel woorden aan vuil maken. 😉
We zullen geen woorden meer vuilmaken aan de freaks, alleen minpunten 😬

• Haha
Waarderingen: nikita
Zo te lezen zijn er genoeg mensen die Slipknot uit het spel willen kegelen, ook al kan een deel van me dat minder begrijpen. Zijn wat mij betreft samen met Iron Maiden gewoon "dé" headliners van het festival. Iron Maiden op kop met 11 passages, maar ook Slipknot is inmiddels al 9 keer gepasseerd, waarvan 8x als headliner en 1x als sub. Zowaar evenveel passages als Judas Priest, dus.

Voorspelbaar? Absoluut. Moeten beide bands van me winnen? Absoluut niet, wegens te voorspelbaar. Maar dit zijn toch gewoon bands voor een top 5 ...

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Joslittel
Zo te lezen zijn er genoeg mensen die Slipknot uit het spel willen kegelen, ook al kan een deel van me dat minder begrijpen. Zijn wat mij betreft samen met Iron Maiden gewoon "dé" headliners van het festival. Iron Maiden op kop met 11 passages, maar ook Slipknot is inmiddels al 9 keer gepasseerd, waarvan 8x als headliner en 1x als sub. Zowaar evenveel passages als Judas Priest, dus.

Voorspelbaar? Absoluut. Moeten beide bands van me winnen? Absoluut niet, wegens te voorspelbaar. Maar dit zijn toch gewoon bands voor een top 5 ...
als je dat in 2019 gezegd had dan was het inderdaad onbestaande, maar moet toch zeggen dat de laatste 2 passages niet denderend waren.

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico en Joslittel
Vond de passage van 2023 ook niet wauw, maar ze hebben zich (naar mijn mening) vorig jaar mooi herpakt met een solide show. Niet zo stevig als in 2019 weliswaar, maar gelukkig wel beter dan 2023.

Dacht dat men meer bedoelde wie het hele spel ging winnen, niet om er nu direct uit te kegelen. Als Maiden of Slipknot de top 5 niet haalt zou dat wel echt shocking zijn.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en jvandeweyer

Huisband of niet, we kunnen niet allemaal alles even leuk of goed vinden, anders zou dit hele spel een zinloze exercitie zijn (ok, nóg zinlozer dan.. 😉 ).
Iedere band heeft voor- en tegenstanders, en komt vroeger of later aan de beurt.
Maar dat sommigen vinden dat een bepaalde band in de top-5 thuis hoort, wil niet zeggen dat we dan maar moeten wachten tot we eenmaal bij de top-5 zijn beland.

Het spel is heel simpel, als je niet wil dat een band eruit wordt gestemd, zul je er zelf op moeten stemmen.
Maar als jij je punten liever aan het erin houden van In Flames of het wegstemmen van een andere huisband als Scorpions (ja, het zit diep.. 😝) besteedt, is dat natuurlijk ook je goed recht. 😉

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread