Rock Werchter 2026

Na een aantal mindere jaren met de lineup is het volgend jaar eindelijk nog eens elke dag veel bands dat ik graag hoor. En nu net volgend jaar beslist iedereen om niet meer naar RW te gaan. Balen seg...

Het is wss al vaak een gesprek geweest maar zo alleen naar een festival is nu ook niet echt men ding precies. Maar bon, genoeg mensen die alleen gaan dus ik blijf koppig naar RW trekken!

Diegene die ze aan het werk zagen in Dessel of Lokeren waarschijnlijk wel.

Het had leuk geweest maar aangezien ik ze nu al twee jaar na elkaar zag was het nu ook geen must have voor mij persoonlijk.
Het momentum was er nu wel, met eindelijk de nieuwe plaat die uit is. Had geniaal kunnen zijn. Maar goed, wie weet volgend jaar of zo.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Net even opgezocht en hebben buiten de 2 Covid jaren sinds 2006 elk jaar wel minstens op 1 festival in België gestaan.
Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen hun liveshows en dj-sets. 2022 was de eerste keer live sinds 2010 op Pukkelpop. Dan 24 op Graspop en 25 Lokerse. Dus wel spijtig dat Rock Werchter ze toch 3 keer laat schieten want is wel een hele beleving live.

• Leuk
Waarderingen: jarne
Na een aantal mindere jaren met de lineup is het volgend jaar eindelijk nog eens elke dag veel bands dat ik graag hoor. En nu net volgend jaar beslist iedereen om niet meer naar RW te gaan. Balen seg...

Het is wss al vaak een gesprek geweest maar zo alleen naar een festival is nu ook niet echt men ding precies. Maar bon, genoeg mensen die alleen gaan dus ik blijf koppig naar RW trekken!
Ik ben in 2018 ook 4 dagen alleen geweest. En heb ervan genoten! Zeker niet laten tegenhouden als er niemand mee wil

• Leuk
Waarderingen: koolket
Ik ben in 2018 ook 4 dagen alleen geweest. En heb ervan genoten! Zeker niet laten tegenhouden als er niemand mee wil
Hoe is dat dan om alleen te zijn? Had je snel contact met mensen die je tegen kwam? Of ging je gewoon lekker alleen je gangetje

Hoe is dat dan om alleen te zijn? Had je snel contact met mensen die je tegen kwam? Of ging je gewoon lekker alleen je gangetje
Dat bepaal je helemaal zelf natuurlijk. Ik ben meerdere jaren alleen gegaan en daar zelfs vrienden aan over gehouden waar we nu zelfs met die groep samen naar Werchter gaan. Ook via hier gaan er veel alleen.

• Geweldig
Waarderingen: Raoul
Alleen naar een festival gaan is wel echt leuk!
Zo 4 dagen op GMM rondgelopen, alles gezien wat ik wou zien, mensen leren kennen tijdens de optredens.

Welkom bij de club, niks mis met alleen naar een festival gaan! Aankomend jaar voor de derde keer alleen naar Werchter. Het bevalt me het grootste deel van de tijd beter dan met vrienden: altijd je eigen plan trekken, de perfecte plek bij optredens en geen gedoe met wachten op mensen, op een bepaalde tijd ergens afspreken, elkaar niet kunnen vinden, rondjes halen, etc. Soms wel wat eenzaam, maar daar heb je een smartphone voor.

• Leuk
Waarderingen: phil
Zeker een aanrader. Zelf ook enkele jaren gedaan en dat waren echt toffe edities, soms toffer dan met gezelschap. Je loopt je eigen parcours, kunt perfect snel van ene naar andere podium zonder dat je moet wachten op iemand die naar het toilet wil of iets halen om te eten. Zo ook mensen leren kennen die nu meegaan, maar blijft wel zo dat als ik iets wil zien ik alleen weg ben. Beste van twee werelden. Ik vermoed dat de dag wel zal komen dat zij niet meer gaan en dan trek ik gewoon weer op mijn eentje richting Werchter.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan en tosti
De afgelopen maanden hoopte ik heel erg op de aankondiging van Ethel Cain. Een jonge artieste die ik graag wilde leren kennen en een boeking op een festival waar je heengaat is het perfect excuus! Kortom erg blij toen dit waarheid bleek en nog blijer nu ze een prachtspot gaat krijgen.

Dus de laatste tijd luister ik geregeld naar haar en de nummers beginnen op dezelfde manier onder mijn huid te kruipen zoals Phoebe Bridgers dat ook gelukt is. Ergens doet de muziek me er ook wel wat aan denken. Er is met name één nummer die ik echt héél sterk vind en dat is Thoroughfare. Prachtige opbouwende muziek, mooie verhalende lyrics en een muzikale climax op 5,30 minuut waarvan ik echt hoop dat die live nog wat langer doorgetrokken wordt.

Dus hier een mooi tipje voor de donkere december dagen:

De afgelopen maanden hoopte ik heel erg op de aankondiging van Ethel Cain. Een jonge artieste die ik graag wilde leren kennen en een boeking op een festival waar je heengaat is het perfect excuus! Kortom erg blij toen dit waarheid bleek en nog blijer nu ze een prachtspot gaat krijgen.

Dus de laatste tijd luister ik geregeld naar haar en de nummers beginnen op dezelfde manier onder mijn huid te kruipen zoals Phoebe Bridgers dat ook gelukt is. Ergens doet de muziek me er ook wel wat aan denken. Er is met name één nummer die ik echt héél sterk vind en dat is Thoroughfare. Prachtige opbouwende muziek, mooie verhalende lyrics en een muzikale climax op 5,30 minuut waarvan ik echt hoop dat die live nog wat langer doorgetrokken wordt.

Dus hier een mooi tipje voor de donkere december dagen:

Vanavond ga ik er goed voor zitten, danku!

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: heylekoe en Joslittel

Users who are viewing this thread