Jep het een sluit helaas het ander wel 99,5% uit, uitzonderingen daar die hier al vaker gepasseerd zijn.Hadden ze dit jaar maar Alice In Chains geboekt... En het is volgens mij 1x voorgekomen? En bij meer mainstream bands snap ik die overlap wel. En dat Pinkpop en GMM dat soort namen weleens delen is geen probleem, alleen bij RW is het dus altijd meteen uitgesloten dat het dan nog op GMM mag komen (en vice versa) even los van op herhaling komen dan. Linkin Park is nu een mooi voorbeeld denk ik, dat had op de donderdag wat mij betreft toch imposanter gestaan dan The Offspring. Verder ik ga gewoon heel slecht op festivals die dag programmering hebben waar bijvoorbeeld een band als Blood Incantation om 15:00 speelt, en om 16:00 Zwangere Guy...
Dat is geheel een persoonlijke voorkeur, die ik weleens hier uitgelegd heb als ''als ik naar de friettent ga, wil ik friet, geen salade''. Het wordt mij anders allemaal te algemeen en daar kies ik liever niet voor.
Alice in Chains is volgens mij wel vaker geweest, maar in 2014 had ik ze alsnog liever op Werchter willen zien
Dit jaar GMM met John Coffey, Bad Omens dus...., The Gathering, die had ik graag op RW gezien.
Scowl was vorig jaar echt tof op Werchter, nu op de GMM lineup.
Tom Morello heeft GMM-Werchter- GMM in zn broekzak zitten zometeen.
Allemaal acts die prima op beiden passen. En dan hebben we het nog niet over de grotere die op de mainsteamfestivals best goed vallen; Volbeat, Limp Bizkit, Within Temptation. Blablablabla . overlap genoeg.
Ik vind dat GMM vaak heel sterk boekt met bijzonder weinig herhalingen en veel 'First timers' Natuurlijk veel oudgedienden bovenin. Maar daar ontkom je niet aan. Mocht RockWerchter enkel Rock willen boeken dan zal het bovenin ook vaak herhaling zijn. De lineups van GMM flirten vaak met mij , maar ik zie ook zooo graag een London Grammar, een Muse of een Underworld. die breedte trekt mij over de streep met gelukkig een paar ferme harde namen ertussen zoals komend jaar Blood Incantation , Rise Against en A perfect Circle.
Linkin Park; daar volg ik je helemaal. Werchter was daar vorig jaar messcherp mee. Parklife nu is nog niet uitverkocht, (zijn uiteraard ook een hele hoop tickets) maar die had de GMM donderdag zeker aangenamer gemaakt. Laat het frietkot vooral friet verkopen ja