Best Kept Secret 2026

Schermpje op de camping zodat mensen kunnen kijken en dan maar hopen dat niemand zijn mobiel bovenhaalt tijdens optredens. Voetbal kijken terwijl er iemand op een podium voor je staat te spelen ga ik nooit begrijpen.
Dat is inderdaad weer een ander verhaal.

Zeker tijdens een headliner, is dat eigenlijk gewoon waanzinnig. De vrienden die ervoor kozen om naar NL - Costa Rica te kijken in plaats van naar Pearl Jam, hebben toen een kruisje achter hun naam gekregen van Sjakie.

Grootste issue hierbij vond ik op Rock Werchter na deze wedstrijd dat er een behoorlijk grimmig sfeertje ontstond aangezien België eerder op de dag verloren had. Er waren provocaties over en weer.

Vanaf de halve finales zou ik het wellicht ook overwegen als er op dat moment echt niks naar mijn smaak speelde. Maar zo’n eerste wedstrijd , dan ga ik sowieso voor de muziek kiezen.
Ik vraag me af of het het festival wellicht toch wat dagkaarten kan schelen, die wedstrijd.

Schermpje op de camping zodat mensen kunnen kijken en dan maar hopen dat niemand zijn mobiel bovenhaalt tijdens optredens. Voetbal kijken terwijl er iemand op een podium voor je staat te spelen ga ik nooit begrijpen.
Ik had dit in 2024 bij Michael Kiwanuka op DTRH. Staat die man prachtige muziek te maken en gaat de meid naast ons iedere keer de tussenstand van t voetbal aan iedereen laten zien in de omgeving (ongevraagd)

Opzich prima als het festival zoiets regelt op de camping of ergens achterwegen op het terrein waar niemand er last van heeft. Ben zelf een fanatieke voetbal (club) supporter. Nederlands elftal iets minder fanatiek, dus zal altijd deze headliners willen zien ipv WK voetbal.

Maar iedereen is anders en heb liever niet dat ze tussen me in tijdens het optreden voetbal aan het kijken zijn.

Ik blijf het een prestatie vinden dat zoveel mensen een hele voetbalwedstrijd uit kunnen kijken. Los van festivals of niet. Saaiste sport die er is.
Hier ben ik het totaal niet mee eens, haha, maar je moet wel een beetje gek zijn wil je liever op het festivalterrein Nederland - Japan kijken dan de Gorillaz. Ten eerste omdat het nog maar de eerste groepswedstrijd is en er nog helemaal niets wordt beslist, voor een knockout wedstrijd wordt de keuze misschien iets lastiger, maar nu? Ten tweede omdat het zondagavond tijdens de laatste headliner is, als je liever voetbal wilt kijken, zorg dan dat je je spullen gepakt hebt en 22u thuis/in de kroeg bent. Want na die voetbalwedstrijd is er toch geen muziek meer.

Beetje hetzelfde als dat mensen een artiest zitten filmen, terwijl je gewoon met uw eigen ogen kan kijken😅

Hier ben ik het totaal niet mee eens, haha, maar je moet wel een beetje gek zijn wil je liever op het festivalterrein Nederland - Japan kijken dan de Gorillaz. Ten eerste omdat het nog maar de eerste groepswedstrijd is en er nog helemaal niets wordt beslist, voor een knockout wedstrijd wordt de keuze misschien iets lastiger, maar nu? Ten tweede omdat het zondagavond tijdens de laatste headliner is, als je liever voetbal wilt kijken, zorg dan dat je je spullen gepakt hebt en 22u thuis/in de kroeg bent. Want na die voetbalwedstrijd is er toch geen muziek meer.
Die eerste wedstrijden zijn toch niet zo boeiend? Ik kan me niet voorstellen dat je daar een Gorillaz of Cure voor laat schieten.

Concert van Gorillaz als headliner zal wel afgelopen zijn rond 23h/23h30, ik zal hoogstens na het concert het laatste half uurtje nog even kijken, maar als er een vette Two-act staat dan laat ik dat ook schieten.

Naast Roel Coppen ook langs de rosters van de andere boekers gegaan. Staat veel lekkers tussen waar ze mij erg blij mee zouden maken, zoals:
- AG Cook
- Nourished By Time
- Freddie Gibbs
- Lucinda Williams
- 100 gecs
- Danny Brown
- Illuminati Hotties
- Hemlocke Springs

Boeker Elvin Usidame noemt Jim Legxacy als een van zijn favo artiesten van het jaar in de festileaks podcasts. Die mening deel ik ook dus die mag ook lekker door komen.

Eens, zag ze vorig jaar op All Points East en daar is het beste lang en breed van af.
Het is een lastige en daarom staan ze over het algemeen eigenlijk nergens. Te veel vergane glorie voor BKS, te duur voor vrijwel alle kleinere festivals, maar ik denk ook te alternatief voor Bospop. Daardoor doen ze bijna alleen zaalshows (recentste festivals zijn BKS 2014 en Pinkpop 2010).

Users who are viewing this thread