Rock Werchter 2026

Is echt naam geschreven op lijf van het typische RW publiek ook
Het was meer een flauw geintje omdat ik ze net koos in m'n draft.

Maar het is natuurlijk idd een flinke Werchter crowdpleaser, voor mijn gevoel stonden ze er al vaker dan 2x. Maar bestaan ook pas een jaar of tien. Lijkt veel langer terug te gaan...

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Het was meer een flauw geintje omdat ik ze net koos in m'n draft.

Maar het is natuurlijk idd een flinke Werchter crowdpleaser, voor mijn gevoel stonden ze er al vaker dan 2x. Maar bestaan ook pas een jaar of tien. Lijkt veel langer terug te gaan...
Het is zo'n instant classic. "Nieuwe headliner" maar lijkt zo nostalgisch.

Hun LiveisLive optreden was een van de beste/mooiste concerten die ik ooit heb gezien.

Even Mumford's live setje op Amazon Prime aangevuurd. Zeg wat je wil, maar dat opbouwende brugje tijdens Little Lion Man gaat ook nu weer werken als een tirelier op een volle weide. Ook die nieuwe nummers vallen eigenlijk best goed.

Tegelijk ook Moby in het Sportpaleis even gechecked. Hopelijk brengt bro zijn volledige band en backings mee, want het zijn echt hen die voor de meerwaarde zorgen op dat podium.

Het is het grootste festival publiek van het land, dus zo erg zal dat wel niet zijn. En heel wat onder ons maken er deel van uit :p

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Heel tevreden met de TWOD.
Iemand een idee of ze met een nieuw album bezig zijn?
Yes, al een tijdje in de studio. RW komt wel te vroeg voor een nieuw album lijkt mij. Maar denk wat je wel wat nieuwe nummers kan verwachten

Iets ouder en een tikje conservatief wanneer het op muzieksmaak aankomt is het eerste wat in gedachten springt bij de term "typisch RW publiek"
Een groot publiek dat makkelijk hapbare namen nodig heeft en normaal niet echt concerten doet. Vrienden die ik niet meekrijg naar gewone concerten doen wel altijd graag Werchter mee.

Al een geluk voor ons proberen ze daar op RW ook scherpere dingen tov te zetten. Altijd dingen als Beth Gibbons blijven boeken aub.

Dit trekt me toch ook helemaal over de lijn om combi te kopen!
Voor mij persoonlijk is tot nu toe, misschien onpopulaire mening hier ;):
Donderdag > Zaterdag > Vrijdag > Zondag
Maar zelfs zondag helemaal topdag met The Cure (dat album van vorig jaar, wauw!), Paul Kalkbrenner, Moby & Ethel Cain!

• Leuk
Waarderingen: koolket, MeesPos en JP5
Dit trekt me toch ook helemaal over de lijn om combi te kopen!
Voor mij persoonlijk is tot nu toe, misschien onpopulaire mening hier ;):
Donderdag > Zaterdag > Vrijdag > Zondag
Maar zelfs zondag helemaal topdag met The Cure (dat album van vorig jaar, wauw!), Paul Kalkbrenner, Moby & Ethel Cain!
Ik had me vergist en dacht dat Halsey vrijdag stond ipv zaterdag. Dan wordt de volgorde:
Donderdag > Zaterdag > Zondag > Vrijdag
Maar ook hier, vrijdag enorm blij met The XX, verder mag er nog wel wat leuker bijkomen

• Leuk
Waarderingen: Tinus101
Donderdag

Must: The War On Drugs, Loyle Carner
Graag: All Them Witches, Zwangere Guy,
Misschien: Mumford & Sons, Kasabian, The Vaccines

Vrijdag

Must: The XX
Graag: Royel Otis
Misschien: The Last Dinner Party

Zaterdag

Must: Gorillaz
Graag: The Haunted Youth, Halsey, Pixies, Matt Berninger
Misschien: Kneecap, Twenty One Pilots

Zondag

Must: The Cure
Graag: Paul Kalkbrenner, Moby, Ethel Cain
Misschien:

Altijd dingen als Beth Gibbons blijven boeken aub.
God ja! Moesten ze de moeilijkere acts niet meer boeken en de Pinkpop-toer opgaan dan zou dat niet alleen diep triest zijn, maar ook heel wat jaarlijkse bezoekers verjagen lijkt me. Is toch net de sterkte van RW dat je naast de grote commerciële namen ook altijd een aantal onvergetelijke pareltjes op de line-up hebt.

God ja! Moesten ze de moeilijkere acts niet meer boeken en de Pinkpop-toer opgaan dan zou dat niet alleen diep triest zijn, maar ook heel wat jaarlijkse bezoekers verjagen lijkt me. Is toch net de sterkte van RW dat je naast de grote commerciële namen ook altijd een aantal onvergetelijke pareltjes op de line-up hebt.
Pareltjes op vaak de perfecte spot. Dat maakt het vooral af vind ik.

They are all headliners.

I very much doubt they are. Mumford and Sons do not need The War on Drugs to co-headline with them and they are not doing so at other European Festivals. Rock Werchter put a post up recently promoting Mumford, The XX, TOP and The Cure as the lead, they do not have 8 headliners.

I very much doubt they are. Mumford and Sons do not need The War on Drugs to co-headline with them and they are not doing so at other European Festivals. Rock Werchter put a post up recently promoting Mumford, The XX, TOP and The Cure as the lead, they do not have 8 headliners.
Wat is het punt eigenlijk?

Er zijn dit jaar 8 headliners. De ene al wat groter dan de andere. Niemand die er kop en schouders bovenuit steekt. Zo heb ik het eigenlijk het liefste. Gericht op de combi bezoeker. Alhoewel donderdag en zaterdag nu ook goed gaan verkopen.

What's the point anyway?

There are eight headliners this year. Some are bigger than others. No one stands out. That's actually how I prefer it. Aimed at the combined audience. Although Thursday and Saturday are also selling well now.
I’d advise to ignore him mate, sadly he’s very much known on many other sites and basically just disagrees with everything else anyone else says.

Glad to see that the lineup is going down well this year. A few more gems will appear soon no doubt too

Users who are viewing this thread