Rock Werchter 2026

Ik zie Moby, the Cure en APC allemaal liever dan Byrne...
Van de muziek van Byrne wordt ik niet zo heel enthousiast maar door alle reacties hier zou ik het wel graag willen zien.
Hopelijk dan toch ook wat jonger gitaar geweld enz erbij die dag

Waar moet dat heen met dit forum? Vorig jaar waren we rond deze tijd pas op pagina 444 en bereikten we pagina 600 op 24 januari.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Hoe zit het met de Belgen op RW? In de Schuerkalender 2025 staat een mooi overzicht hoe het ze in al die jaren is vergaan. Tussen 1984 en 1991 en in 1993/1994 was dat niet best: nul Belgische optredens. Het andere uiterste was in 2022 met een absoluut recordaantal van 17, een aantal dat (natuurlijk niet in dit overzicht) in 2025 is geëvenaard (exclusief het entree-optreden van the Haunted Youth, inclusief de Closing Show van 2ManyDJ's).

Percentueel waren er de meeste Belgen in het startjaar 1975 (100%). In de latere jaren was 2005 het topjaar met 27% Belgische optredens.
Voor volgend jaar staat de teller voorlopig op twee Belgische namen (the Haunted Youth en Zwangere Guy).

1764334408913.png

• Leuk
Waarderingen: Leon en jarne
Waar moet dat heen met dit forum? Vorig jaar waren we rond deze tijd pas op pagina 444 en bereikten we pagina 600 op 24 januari.
Zal er een beetje vanaf hangen wat we wel of niet gaan krijgen nog. :LOL:
Stel dat we Lorde, David Byrne en Pulp niet, en - ik roep maar wat - Zara Larsson en Marshmello, dan vermoed ik dat de pagina's er weer door gaan vliegen.

Ik heb supergoed nieuws ivm David Byrne. 😀 Na wat zagen liet een medewerker van Down the rabbit hole me subtiel weten dat Byrne op zaterdag op DTRH zal spelen. Dat betekent dat de weg helemaal vrij ligt voor een optreden zondag op Werchter! Zalig toch!? 😀
En net nu zijn de zondagdagkaarten uitverkocht

Voor mij als Hollander zijn die Belgische namen (mits kwalitatief goed of in mijn straatje) juist ook een meerwaarde om die een keer in België te zien.

• Leuk
Waarderingen: Jantje en elo
Ik heb supergoed nieuws ivm David Byrne. 😀 Na wat zagen liet een medewerker van Down the rabbit hole me subtiel weten dat Byrne op zaterdag op DTRH zal spelen. Dat betekent dat de weg helemaal vrij ligt voor een optreden zondag op Werchter! Zalig toch!? 😀
Zondag wordt wel een waanzinnig dagje dan. Laat maar komen, dagticket is alleszins binnen.

• Geweldig
Waarderingen: Pieterjan
Na wat inluisteren echt enorm blij met de totale drop die er staat. Ga ook naar BKS dit jaar, dus overlappende artiesten kan ik ook nog daar zien.
Must see - Graag zien - Bij gebrek aan beter - Hoef ik niet te zien

Donderdag
Mumford & Sons, The Prodigy, The Lumineers,
Kasabian, Zwangere Guy, Loyle Carner, The Vaccines, All Them Witches, Dylan Gosett

Vrijdag
The XX, Lewis Capaldi, Teddy Swims, Royel Otis, The Last Dinner Party, Lauren Spencer Smith

Zaterdag
Gorillaz, Twenty One Pilots, Halsey, Pixies, Matt Berninger, Kneecap, The Haunted Youth, Palaye Royale

Zondag
The Cure, Moby, A Perfect Circle, Paul Kalkbrenner, Ethel Cain

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread