Best Kept Secret 2026

Afgelopen weekend op de popronde geweest in Rotterdam en een paar artiesten ontdekt waar ik wel enthousiast van werd.
Kan ik dit soort kleine opkomende acts ook verwachten op BKS? Zoals een FIT, Grote Geelstaart, Badminton, Bad luck baby.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Nog zo'n krappe 3 maanden voor de volgende worp namen mag worden verwacht. Ik vermaak me ondertussen door me door de 120+ albums te worstelen van de aangekondigd artiesten. Hoe gaat het eigenlijk met jullie qua inluisteren ?
Met inluisteren nu al wel opties erbij. Iemand anders zei het ook al over Sophie Straat. Kende haar van de herontdekking van de smartlap en dat was niet echt mijn ding. Nu ik haar nieuwere werk heb geluisterd schrijf ik Mevrouw Straat inmiddels met potlood op als kanshebber om even te gaan kijken.

Ook Ata kak staat nu regelmatig aan en ben ik gaan waarderen.

Aan de andere kant is ztella wellicht een naam die ik toch ga skippen.

Nick Cave, Gorillaz, Sef, Amaarea en Joey Valence andt Brae zijn zekerheden.

Wolf Alice, Don West en Ethel Cain moeten concurreren met anderen in het blokkenschema of een foodtruck.

Ik zie dat Sophie Straat in spotify opgeschreven staat voor zondag 14 juni 20.00 Hilvarenbeek. Dat is al vrij specifiek zeg.

Beste glazen muziekbol, (jullie) Omdat het nummer She's Leaving You van MJ Lenderman hier al dagen op repeat staat, zit er een ienieminie kansje in dat Lenderman op mijn favoriete festival gaat staan komend jaar?

Beste glazen muziekbol, (jullie) Omdat het nummer She's Leaving You van MJ Lenderman hier al dagen op repeat staat, zit er een ienieminie kansje in dat Lenderman op mijn favoriete festival gaat staan komend jaar?
Lastig. Hij heeft nog niks aangekondigd voor komende zomer. Dat zou vaak gepaard gaan met Primavera maar daar stond hij vorig jaar. Geen idee wanneer hij naar Europa komt en wat zijn go-to festival in Nederland zou zijn, want vorig jaar stond hij in de week na Lowlands dan weer Tolhuistuin.

Lastig. Hij heeft nog niks aangekondigd voor komende zomer. Dat zou vaak gepaard gaan met Primavera maar daar stond hij vorig jaar. Geen idee wanneer hij naar Europa komt en wat zijn go-to festival in Nederland zou zijn, want vorig jaar stond hij in de week na Lowlands dan weer Tolhuistuin.
Misschien doet Snocaps een Europese tour en doet hij daar mee mee.

• Leuk
Waarderingen: elo
Lijkt mij niet heel haalbaar. Hij tourt volgend jaar met zijn band Wednesday, en die staan op 20 juni op dat Green River Festival in de VS.

Users who are viewing this thread